본 연구에서는 초등학교 5, 6학년 학생의 내현적 자기애 성향이 심리적 안녕감에 미치는 영향을 스트레스와 자기격려가 순차적으로 매개하는 구조모형을 검증하였다. 서울시에 소재한 3개의 초등학교 5, 6학년 남녀 학생들로부터 얻은 총 715명의 자료를 사용하였다. 수집된 자료는 SPSS 21.0과 Mplus 7.0 프로그램을 활용하여 기술통계분석, 상관관계분석, 매개모형 검증을 하였으며 간접효과 검증을 위해서는 부트스트랩 방법을 사용하였다. 본 연구의 결과, 내현적 자기애는 스트레스와 자기격려를 순차로 매개하여 심리적 안녕감에 영향을 미쳤다. 본 연구는 초등학생의 내현적 자기애와 심리적 안녕감의 관계에서 스트레스와 자기격려 각각의 매개효과 및 내현적 자기애가 스트레스와 자기격려를 거쳐 심리적 안녕감에 영향을 미치는 경로를 제시했다는 점에서 의의가 있다. 본 연구결과를 통해 초등 고학년 학생 상담 실제에 주는 임상적 시사점, 연구의 의의, 본 연구의 제한점과 추후 연구를 위한 제언 등을 논의하였다.The purpose of this study is to investigate the sequential mediating effects of stress and self encouragement on the relationship between covert narcissism and psychological well-being. Participants included 715 fifth and sixth graders from three elementary schools in Seoul, Korea. The collected data from 715(353 boys and 362 girls) students were analyzed by descriptive analysis, correlation analysis, and structural equation modeling using SPSS 21.0 and Mplus 7.0 and the bootstrapping was used to verify the indirect effect. As the result, covert narcissism affected psychological well-being by sequentially mediating stress and self-encouragement. This study is meaningful that the each mediating effect of stress and self encouragement was identified in the relationship between covert narcissism and psychological well-being of elementary students, and it suggested the path of covert narcissism affecting on psychological well-being through stress and self-encouragement. Based on the results of this study, clinical implications, significance and limitations of the study for counseling practice in elementary senior students and recommendations for further research were discussed.