COVID-19 팬데믹 상황의 장기간 지속에 따라 전세계적으로 이동 및 off-line 접촉에 극심한 제한을 받고 있다. 반면 AI 기술을 비롯한 컴퓨터 기술의 급속한 발전은 이러한 행동제약에 대한 탈출구로서의 역할과 다양한 분야에서 새로운 기회를 제공하고 있다. 많은 선행연구에 따르면 가처분 소득의 증가에 따라 인간의 욕구는 물질적 소유를 통해서보다는 삶의 이벤트나 체험을 통해서 더 높은 차원의 만족과 행복을 느끼는 것으로 입증되었다(Van Boven, L. and Gilovich, T. 2003). 본 연구에서는 물질적 풍요로움과 인위적 행동의 제약이 공존하는 오늘날의 소비환경에서 SNS 구매인증을 통해 정보교환 뿐만 아니라 온라인상에서의 소비자간 공감과 교류를 통한 새로운 마케팅방안을 제안하고자 하였다. 특히 SNS 구매인증의 효과는 상대적 이점이 제한된 물건구매의 경우보다 개인적 편익이 상대적으로 큰 체험구매의 경우에 더 큰 이점이 있음을 검증하였다. 이에 따라 기업의 입장에서는 체험구매의 편익을 극대화하기 위해 SNS 구매인증에 따른 다양한 혜택과 서비스를 제공하는 다양한 마케팅 방안이 필요할 것이다.Due to the prolonged continuation of the COVID-19 pandemic, there are severe restrictions on movement and off-line contact worldwide. On the other hand, the rapid development of computer technology, including AI technology, serves as a way out of these behavioral restrictions and provides new opportunities in various fields. According to a number of previous studies, it has been proven that with the increase in disposable income, human needs feel a higher level of satisfaction and happiness through life events or experiences than through material possessions (Van Boven, L., and Gilovich, T. 2003). In this study, in today's consumption environment where material affluence and constraints of artificial behavior coexist, we tried to propose a new marketing method through social sympathy and exchange between consumers as well as information exchange through SNS purchase authentication. In particular, it was verified that the effect of SNS purchase authentication has a greater advantage in the case of experiential purchases with relatively large personal benefits than in the case of material purchases with limited relative benefits. Accordingly, cooperates will need a marketing plan that provides various benefits and services according to SNS purchase authentication in order to maximize the benefits of experience purchasing.