[표제지 등]
시정구호
시정방침
국민교육헌장
머리말
시의 상징
시의 나무
시의 꽃
시의 새
시흥시의 노래
보기
통계도표
1. 행정구역 18
2. 동별 면적 18
3. 기상 및 인구 19
4. 동별 인구, 가구 19
5. 인구 동태 20
6. 건축 허가 21
7. 도로 22
8. 재정 23
9. 상수도 24
10. 차량 25
11. 공장 26
12. 전화 27
13/12. 시민의생활 28
목차
I. 연혁 39
1. 연혁 40
II. 토지 및 기후 43
1. 위치 44
2. 지형 및 지세 44
3. 행정구역 46
4. 토지 종별 현황 48
5. 기상개황 60
6. 계절추세 61
III. 인구 63
1. 인구추이 64
2. 가구 및 인구 66
3. 동별가구 및 인구현황 68
4. 주민등록에 의한 인구이동 80
5. 등록 외국인수 82
6. 호적에 의한 인구동태신고 83
IV. 새마을운동 85
1. 새마을 사업 현황 86
2. 광고물허가 및 신고사항 86
3. 새마을금고 87
V. 농업 89
1. 경작면적 90
2. 식량작물 생산량 총괄 92
3. 미곡 94
4. 맥류 96
5. 잡곡 98
6. 두류 100
7. 서류 102
8. 특용작물 생산량 103
9. 채소류 생산량 104
10. 과실류 생산량 112
11. 농업기계 보유현황 114
12. 4-H회 조직현황 119
13. 양곡보관창고 현황 120
14. 도정공장 현황 121
15. 추곡수매 실적 122
16. 하곡수매 실적 123
17. 금비공급 실적 124
18. 금비소비 실적 124
VI. 축산 127
1. 가축별 사양두수 128
2. 가축사항 규모별 가구수 132
3. 가축전염병 예방주사 실시현황 136
4. 수의사 분포상황 137
5. 가축전염병 발생 138
6. 도축 현황 139
VII. 임야 141
1. 소유별 임야면적 142
2. 임상별 임야면적 143
3. 임상별 임목축적 144
4. 수묘생산실적 145
5. 산림계 조직상황 146
6. 조림현황 147
7. 제재공장 및 생산실적 148
8. 목재생산 및 공급상황 150
9. 임산물 생산량 154
VIII. 수산업 157
1. 어업가구 및 인구 158
2. 수산물 어획고 160
3. 어선 보유현황 162
4. 양식계 현황 163
IX. 광공업 및 상업 165
1. 기업체 분포현황 166
2. 종업원 규모별 사업체수 167
3. 직종별 종업원현황 168
4. 새마을 공장현황 169
5. 수출실적 170
6. 천일염 생산실적 171
7. 인쇄소 등록현황 172
8. 우편물 취급현황 174
9. 시장 분포현황 176
10. 금융기관 현황 176
11. 연초 품목별 판매량 178
12. 주유소 업체현황 179
X. 건설 181
1. 도시계획현황 182
2. 도로현황 184
3. 교량현황 186
4. 하천부지점용 187
5. 개발제한구역 188
6. 건축허가상황 192
7. 개발제한구역내 건축허가상황 194
8. 하천현황 196
9. 토목공사집행 198
10. 상수도 현황 200
11. 급수 사용량 202
12. 급수사용료 부과현황 204
13. 하수도 현황 206
14. 주택 현황 208
XI. 운수 및 통신 211
1. 자동차 등록현황 212
2. 전화보급 상황 214
3. 화물차 운송사업 214
XII. 재정 217
1. 지방세 세목별 과징총괄 218
2. 일반회계 세입결산개요 220
3. 일반회계 세출결산개요 221
4. 특별회계 세입 세출 결산 상황 222
5. 세입·세출 결산현황 224
6. 재정현황(세입·세출) 224
7. 적십자회원 및 회비모금현황 226
8. 공유재산현황 228
9. 시기채 및 융자금 현황 228
10. 조세부담 230
XIII. 교육 문화 231
1. 각급 학교총괄 232
2. 새마을 유아원 현황 233
3. 유치원 현황 234
4. 적령아동취학 현황 238
5. 국민학교 현황 240
6. 중학교 현황 242
7. 고등학교 현황 244
8. 사설강습소 현황 246
9. 공공체육 시설현황 248
10. 종교단체 현황 250
11. 문화재 현황 252
12. 공연장 현황 253
13. 신문보급소 현황 254
XIV. 보건 및 사회보장 255
1. 보건소 인력현황 256
2. 의료기관 분포현황 258
3. 전염병 발생현황 260
4. 전염병 예방 접종 261
5. 가족계획 사업실적 262
6. 가족계획 등록자 연령별 현황 263
7. 가족계획등록자 학력별 및 자녀별 현황 263
8. 결핵환자 현황 264
9. 결핵예방 접종현황 265
10. 의약제조 및 판매 266
11. 모자보건 사업실적 268
12. 보건소 사업실적 270
13. 의료인등 등록상황 272
14. 의료기관종사의료인력 및 약사분포현황 274
15. 의료감시실적 276
16. 식품접객업소 현황 280
17. 환경위생 관계 영업소 현황 281
18. 사회복지시설 현황 284
19. 생활보호 대상자 현황 285
20. 생활보호 대상자 양곡지급상황 286
21. 구호실적 288
22. 국가보훈대상자 현황 289
23. 영세민 취로 구호사업 현황 291
24. 쓰레기 수거 실적 292
25. 분뇨 수거 실적 294
26. 청소장비 및 인부현황 296
27. 변소현황 298
XV. 공공행정 301
1. 본청 공무원 직급별 정원 302
2. 동별 공무원 현황 304
3. 퇴직사유별 공무원 305
4. 민방위대 편성현황 306
5. 경찰관서 일람 308
6. 소방관 현황 308
7. 소방장비 현황 309
8. 원인별 화재발생 현황 310
9. 처종별 화재발생 현황 310
10. 화재 발생현황 312
11. 관내관공서 및 주요기관수 314
12. 대서소 현황 316
13. 위민 고정사항 처리현황 317
XVI. 부록 319
1. 자연 취락명 321
2. 세계 각국별 주요 통계지표 328
3. 역대 시장 명단[개인신상정보 삭제] 368
4. 역대 부시장 명단[개인신상정보 삭제] 368
5. 담당관 명단[개인신상정보 삭제] 368
6. 실과소장 명단[개인신상정보 삭제] 369
7. 동장 명단[개인신상정보 삭제] 370
8. 관내 문화재 화보 371
9. 행정기구표 379
판권기 380
[title page etc.]
Slogan of the city administration
Principle of the city administration
The Charter of National Education
Preface
Symbol of shihung(이미지참조) city
Mascot tree of shihung city
Mascot flower of shihung city
Mascot bird of shihung city
Song of Sihung Citizen(이미지참조)
Instances
Statistics in charts
1. Administrative district 18
2. Dong area 18
3. Climate & population 19
4. Population·household by dong 19
5. Movement of population 20
6. Building permits 21
7. Road 22
8. Public finance 23
9. Water works 24
10. Motor vehicle 25
11. Factories 26
12. Telephone 27
13/12. Citizen life 28
Contents
I. History 39
1. Brief history 41
II. Land and climate 43
1. Location of shihung city 45
2. Geography 45
3. Administrative district 46
4. Status of land area by type 48
5. Meteorological summarize(summarizeo) data 60
6. Seasonal variation 61
III. Population 63
1. Growth of population 64
2. Number of household and population 66
3. Household and population by different tong 68
4. Movement of population by resident registration 80
5. Number of registered foreigners 82
6. Movement of population by the report of family registry 83
IV. Saemaeul movement 85
1. Status of saemaeul business 86
2. Advertisement admission & declaration 86
3. Saemaeul bank & money 87
V. Agriculture 89
1. Area of cultivated land 90
2. Summary food graing production 92
3. Rice 94
4. Barley and wheat 96
5. Miscellaneous cereals 98
6. Pulses 100
7. Potatoes 102
8. Production of special crops(grops) 103
9. Production of vegetables 104
10. Production of fruits 112
11. Number of agricultural implements and machinery 114
12. Status of 4-H club formation 119
13. Status for the crops ware house being 120
14. Distribution of grain processing 121
15. Government purchasing of fall grain 122
16. Government purchasing of summer grain 123
17. Supply of artificial fertilizer 124
18. Supply of artificial fertilizer 124
VI. Livestock 127
1. No. of head classified by livestock breeding 128
2. Number of households classified by scale for livestock breeding 132
3. Number of livestock vaccinated(vaccinted) against infectious diseases 136
4. Distribution of veterinarians 137
5. Status of livestock epidemic outbreak 138
6. Status of Butchering 139
VII. Forestry 141
1. Forest land area by owner 142
2. Forest land area by forest type 143
3. Forest growing stock by forest type 144
4. Tree seedling production 145
5. Status of forest protection organization 146
6. Status of afforestation 147
7. Sawing mill and production status 148
8. Wood production and supply 150
9. Production of forest products 154
VIII. Fishery 157
1. Fishery households and population 158
2. Production of aquatic products 160
3. Fishing boats 162
4. Status of cultivating association 163
IX. Mining manufacturing and commerce 165
1. Status of enterprise 166
2. Number of industries & their workers 167
3. Status of employees by nature of jobs 168
4. Status of saemaeul factories 169
5. Exportation achievement 170
6. Actual output of bay salt 171
7. Printers registered 172
8. Mails accepted 174
9. Status of market distribution 176
10. Status of banking institutions 176
11. Sales of tobaccos by kind 178
12. Status of oil station 179
X. Construction 181
1. Status of urban planning 182
2. Status of road 184
3. Status of bridge 186
4. Occupation of river site 187
5. Status of restricted area for development 188
6. Construction by permission 192
7. Status of restricted area for development construction by permission 194
8. Status of water ways 196
9. Construction of public works 198
10. Status of water works 200
11. Amount used of water supply 202
12. Imposed status of water supply fee 204
13. Status of drainage 206
14. Status of dwelling house 208
XI. Transportation and communication 211
1. Registration of motor vehicles 212
2. Status of telephones service 214
3. Conveyance works 214
XII. Public finance 217
1. Summary collection of local tax by items 218
2. Settled revenue of general account 220
3. Settled expenditure of general account 221
4. Settled revenues and expenditures of special account 222
5. Settled revenues and expenditures 224
6. Public finance(revenues·expenditures) 224
7. Member of the red cross and collection of dues 226
8. Municipal property 228
9. Status of city issuance of bonds & loan 228
10. Burden of taxation(taxtion) 230
XIII. Education and culture 231
1. Summary of school 232
2. Status of saemaeul kindergartens 233
3. Kindergartens 234
4. Enrollment of school age children 238
5. Primary school 240
6. Junior middle school 242
7. High school 244
8. Private training institution 246
9. Status of physical(phisical) education facilities 248
10. Religious group status 250
11. Cultural properties 252
12. Theater and cinemas 253
13. Status of newspapers supply 254
XIV. Health and social security 255
1. Number of staff in health centers 256
2. Distribution of medical facilities 258
3. Status happening of immunization 260
4. Vaccination of immunization 261
5. Family planning 262
6. Status of family planning registrant by age 263
7. Family planning registrant by school career and children 263
8. Status patient of tuberculosis 264
9. Status vaccination of tuberculosis 265
10. Medical supplies making & selling 266
11. Distribution of mother and child's health 268
12. Public health(headth) 270
13. Status of registered practical doctors 272
14. Distribution of occupied medical personnels and pharmaceutist 274
15. Collection medical supervision 276
16. Food service trade 280
17. Environment and sanitation service trade 281
18. Distribution of social welfare establishment 284
19. Objective persons of livelihood assistance 285
20. Relief grain for livelihood assistance 286
21. Actual results 288
22. Number of patriots and veterans 289
23. Poor people labouring work 291
24. Collection of refuse 292
25. Collection of night soil 294
26. Cleaning equipment and labourer 296
27. Status of toilet 298
XV. Public administration 301
1. Government employees & grade of province 302
2. Status of government employees province 304
3. Retired government employees by cause 305
4. Organization of civilian defense 306
5. Summary of police offices 308
6. Status of fireman 308
7. Fire fighting equipments 309
8. Fires by causes 310
9. Fires by building 310
10. Status of fires 312
11. Number of government and public offices and main agency in city 314
12. Status of subscribers(subscribners) office 316
13. Consultation status about complainant 317
XVI. Appendix 319
1. Natural village 321
2. Major statistical index by every country 328
3. Chronological List of Mayor 368
4. Chronological List of Deputy Mayor 368
5. List of Charge Mayor 368
6. List of section Chief 369
7. List of Dong Headman 370
8. culture properties in city 371
9. Chart of administration structure 379
Copyright 380