[표제지 등]
소정구호
소정방침
발간사
국민교육헌장
도민헌장
경기도의 노래
일러두기
[통계도표]
토지현황 12
토지이용계획 12
인구 및 가구현황 13
재정현황 14
등록차량현황 15
기후 16
목차
I. 연혁 21
1. 연혁 21
II. 토지 및 기후 23
1. 위치 23
2. 행정구역 24
3. 토지종별 현황 26
4. 천기일수 30
5. 기상개황 32
6. 계절추세 33
III. 인구 34
1. 지소별 가구 및 인구 34
2. 주민등록에 의한 인구이동 34
3. 리별 가구 및 인구 36
4. 호적에 의한 인구동태 신고 38
IV. 새마을 운동 40
1. 새마을 가꾸기 사업 40
2. 주택개량 및 취락구조개선 40
V. 농업 42
1. 경지면적 42
2. 식량작물 생산량 총괄 42
3. 채소류 생산량 50
4. 특용작물 생산량 56
5. 과실류 생산량 58
6. 농업기계 보유현황 60
7. 추곡수매 실적 66
8. 하곡수매 실적 66
9. 금비공급 실적 68
10. 농업협동조합 현황 68
VI. 축산 및 임야 70
1. 가축가금 사양가구 및 마리수 70
2. 가축사양 가구수 (규모별) 72
3. 가축 전염병 예방주사 실시 상황 72
4. 임상별 임목축적 74
5. 조림 현황 74
VII. 광공업 및 상업 76
1. 시장분포 현황 76
2. 금융기관 현황 76
VIII. 전기수도 및 건설업 78
1. 상수도 현황 78
2. 급수 사용량 78
3. 도로 현황 80
4. 교량 현황 82
5. 하천 현황 82
6. 하천부지 점용상황(사황) 84
7. 도시계획 현황 84
8. 건축허가 현황 86
IX. 통신 및 운수 88
1. 우편관서 현황 88
2. 우편물 취급상황 88
3. 전화기보유 및 전화가입자현황 90
4. 국내 전보 취급 현황 92
5. 우편물 요금 수입 현황 92
6. 자동차 등록 현황 94
X. 보건 및 사회보장 96
1. 의료기관 분포현황 96
2. 의료인 분포 현황 98
3. 가족계획 사업실적 100
4. 식품접객업소 현황 100
5. 환경위생업소 현황 102
6. 사회복지 시설 현황 104
7. 예방접종 실적 104
8. 결핵 환자 현황 106
9. 모자보건 사업 실적 108
10. 생활보호 대상자 현황 108
11. 생활보호대상자 양곡지급상황 110
12. 쓰레기 수거 실적 112
13. 분뇨수거 실적 112
XI. 교육 및 문화 114
1. 새마을 유아원 현황 114
2. 국민학교 현황 116
3. 중학교 현황(공립) 116
4. 중학교 현황(사립) 118
5. 고등학교 현황 120
6. 적령아동 취학 상황 122
7. 문화재 현황 124
8. 종교단체 현황 124
XII. 재정 126
1. 세목별 지방세 징수상황 126
2. 세입·세출 총괄 128
3. 일반회계 과목별 세입결산상황 128
4. 일반회계 과목별 세출결산 상황 130
5. 공유재산 현황 130
XIII. 공공 행정 132
1. 출장소 공무원 정원현황 132
2. 지소 공무원 정원현황 132
3. 소방서 및 소방관현황 134
4. 화재 발생 현황 134
XIV. 부록 136
1. 출장소 행정 기구표 137
2. 문화 유적 139
판권기 143
[title page etc.]
Municipal Motto
Municipal Policy Guidelines
Preface
The Charter of National Education
The Constitution of Provincial People
Song of Geonggi-Do
Information
[Statistics in charts]
Status of land 12
Plan of land utilization 12
Number of population and households 13
Public finance 14
Status of registered vehicles 15
Climate 16
Contents
I. History 22
1. History 22
II. Land and climate 23
1. Location 23
2. Administrative district 24
3. Status of land sorts 26
4. Number of weather days 30
5. Meteorological summarized data 32
6. Seasonal data 33
III. Population 34
1. Household and population by branch 34
2. Movement of population by resident registration 34
3. Household and population by Ri 36
4. Movement of population by the report of family registry 38
IV. Saemaeul movement 40
1. Practice of saemaeul movement 40
2. Improvement of housing and community structure 40
V. Agriculture 42
1. Area of cultivated land 42
2. Total food grains production 42
3. Production of vegetables 50
4. Production of special crops 56
5. Production of fruits 58
6. Number of agricultural implemental and machinery 60
7. Government purchasing of fall grain 66
8. Government purchasing of summer grain 66
9. Supply of artificial fertilizer 68
10. Distribution of farmers co-operative association 68
VI. Livestock farming and forestry 70
1. Number of farm households and heads livestock and poultry 70
2. Number of form households livestock (by size) 72
3. Number of livestock vaccinated against infectious diseases 72
4. Forest growing stock by forest type 74
5. Status of afforestation 74
VII. Commerce and industry 76
1. Status of market distribution 76
2. Status of banking institution 76
VIII. Electric power water works and construction 78
1. Status of water supply 78
2. Used quantity of water supply 78
3. Status of road 80
4. Status of bridge 82
5. Status of rivers 82
6. Occupation of river site 84
7. Status of urban planning 84
8. Authorization for con 86
IX. Communication and transportation 88
1. Status of communication offices 88
2. Mails accepted 88
3. Telephone possessions and subscribers 90
4. Domestic telegraphs sent and received 92
5. Status of charge for mail service 92
6. Registration of motor vehicles 94
X. Health and social security 96
1. Distribution of medical facilities 96
2. Distribution status of medical practitioner 98
3. Family planning business 100
4. Food service trade 100
5. Environment and sanitation service trade 102
6. Social welfare installation 104
7. Vaccination and immunization 104
8. Tuberculosis 106
9. Distribution of mother and child's health 108
10. Objective persons of livelihood assistance 108
11. Status of supply grain for livelihood assistance 110
12. Collection of refuse 112
13. Collection of night soil 112
XI. Education and culture 114
1. Status of saemaeul kindergartens 114
2. Status of primary school 116
3. Middle school (public) 116
4. Middle school (private) 118
5. High school 120
6. Enrollment of school age children 122
7. Cultural properties 124
8. Religious organization 124
XII. Public finance 126
1. Collection of local tax by items 126
2. Revenue and expenditure 128
3. Settlement of accounts of revenue of general account by items 128
4. Amount of expenditure of general account by items 130
5. Public property 130
XIII. Public administration 132
1. Government employees of province 132
2. Government employees of branch 132
3. Status of fire station & fire fighters 134
4. Status of fires 134
XIV. Appendix 136
1. Organization chart of administration 138
2. Cultural remains 140
copyright 143