[표지]
프로그램 전체 일정
목차
인사말_전국교원양성대학교 총장협의회 4
기조강연 Ⅰ. / Goh Chuen Meng ; Chew-Hung Chang ; Woon Chia Liu 6
Preparing and Developing Teachers in a Teacher Learning Continuum for the Singapore Education System 6
1. Introduction 7
2. The NIE Singapore 9
3. NIE's Approach to Developing Future-Ready Teachers 10
4. Programmes and Pathways for Teacher Professional Development 12
5. Working Together on Singapore's Teacher Learning Continuum 14
6. Conclusion 15
References 15
Appendix 17
교사의 지속적 성장을 위한 싱가포르 교원양성체제 : 싱가포르 교육 시스템을 위한 교사 학습 연속체에서 교사에 대한 준비 및 개발 24
1. 서론 25
2. NIE 싱가포르 26
3. 미래교사 개발을 위한 NIE의 접근 방식 28
4. 교사 전문성 개발을 위한 프로그램 및 방향 29
5. 싱가포르의 교사 학습 연속체에 대한 협력 31
6. 결론 31
References 32
부록 33
기조강연 Ⅱ. / Jari Lavonen 77
핀란드 교원양성교육 및 체제의 개혁 동향 : 핀란드의 교사 교육 정책 및 시스템 개혁[ppt자료] 77
교사 교육 현황 80
핀란드의 교사 교육을 위한 국가 목표 82
교사 교육 시스템 100
핀란드의 교사 전문 학습/현직 교육 109
토론 110
Reform of teacher education policyand system in Finland 114
Introduction 115
Role of teachers and teacher education in Finnish society 117
Collaborative planning of national aims for teacher education 118
Implementation of national aims through development projects 121
Collaborative refinement of the aims in 2016 programme 123
Discussion 124
References 127
핀란드 교원양성교육 및 체제의 개혁 동향 : 핀란드의 교사 교육 정책 및 시스템 개혁 130
서론 131
핀란드 사회에서 교사의 역할과 교사 교육 133
교사 교육을 위한 국가목표의 협업에 의한 계획수립 133
개발 프로젝트를 통한 국가 목표 시행 135
2016년 프로그램 목표의 공동 개선 136
논의 138
참고문헌 140