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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | Effect of women consumers purchase by an attribute of cosmetic Advertising Model | 소장 |
2 | 김경옥(2017), 온라인 호텔 예약사이트 이용객의 리뷰 평가 점수 분석에 관한 연구, 한양대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
3 | 김기민(2011), 거짓탐지 시 과학적 내용분석(Scientific Content Analysis: SCAN)의 정확성, 경기대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
4 | 김세준, 이세진(2013), “정보원, 메시지의 유형 및 수신자 성향에 따른 구전효과 연구 – 영화에 대한 온라인 비평을 중심으로”, 광고학연구 96(96), pp. 100-136. | 미소장 |
5 | The Influences of Online WOM(word of mouth) Information and Web Site Characteristics to Attitude change of user | 소장 |
6 | 류현주(2013), 온라인 구전에서 리뷰유형과 방향성, 웹 유형이 구전효과의 특성인 신뢰성과 전달성에 미치는 영향에 관한 연구, 부산대학교 석사학위논문. | 미소장 |
7 | 온라인 구전 정보 방향성이 화장품 소비자의 브랜드 태도 및 구매 의도에 미치는 영향 | 소장 |
8 | 박청희(2013), 현대 국어의 생략 현상 연구, 고려대학교 박사학위논문. | 미소장 |
9 | 온라인 구전효과에 영향을 미치는 요인에 관한 비교문화적 실증연구 | 소장 |
10 | 온라인리뷰의 방향성이 구매행동에 미치는 영향 : 호텔리조트를 중심으로 | 소장 |
11 | The Effects of Information Characteristics(Direction,Consensus) onWord-of-Mouth Performance in Online Apparel Shopping | 소장 |
12 | 신현정(역)(2003), “시각심리학(Cognition & the visual art”, 시그마프레스. | 미소장 |
13 | 오영아(2014), 소비자 구매의사결정 과정별 정보확득과 공유채널, KAA 진단 | 미소장 |
14 | 그림의 위치 및 정보에 따른 텍스트처리 양상 | 소장 |
15 | 온라인 환경에서의 정보특성이 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자 제품지식의 조절효과를 중심으로 | 소장 |
16 | The Effects of Business Blog Information Characteristics Influencing on lectronic Word-of-Mouth In the Food Service Industry: Emphasis on Trust Transference. | 소장 |
17 | Received Reliability on the Message Sidedness, Site Credibility and User Characteristics in Online Postscript | 소장 |
18 | 온라인에서 양면구전이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향 | 소장 |
19 | 조정주(2010), 온라인 리뷰의 방향성과 광고와의 병행이 소비자 구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 디지털 컨버전스 기기를 중심으로, 건국대학교 언론홍보대학원 석사학위논문. | 미소장 |
20 | Determinants of Online Review Adoption : Focusing on Online Review Quality and Consensus | 소장 |
21 | Beymer D., Orton P.Z., Russell D.M.(2007), “An Eye Tracking Study of How Pictures Influence Online Reading.”, IFIP Conference on Human-Computer Interaction 4663, pp. 456-460. | 미소장 |
22 | Chatterjee, P.(2001), “Online Reviews: Do Consumers Use Them?”, Association for Consumer Research, pp. 129 – 134. | 미소장 |
23 | Journal of Marketing Research ![]() |
미소장 |
24 | Self-generated validity and other effects of measurement on belief, attitude, intention, and behavior. ![]() |
미소장 |
25 | Fogg, B. J., Tseng, H.(1999), “The elements of computer credibility”, Proceedings of the SIGCHI conference on Human Factors in Computing Systems, pp. 80-87. | 미소장 |
26 | Hegarty, M., Just, M.A.(2002), “Constructing Mental Models of Machines from Text and Diagrams”, Journal of Memory and Language 32(6), pp. 717-742. | 미소장 |
27 | Holmqvist, K. et al.(2011), Eye Tracking: A comprehensive guide to methods and measures, Oxford University Press. | 미소장 |
28 | Searching for Experience on the Web: An Empirical Examination of Consumer Behavior for Search and Experience Goods ![]() |
미소장 |
29 | Journal of Marketing Research ![]() |
미소장 |
30 | The Influence of Message Framing and Issue Involvement ![]() |
미소장 |
31 | Believe It or Not ![]() |
미소장 |
32 | The impact of online user reviews on hotel room sales ![]() |
미소장 |
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