권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | Development of Quality Assurance Model and Guiding Principles for Effective Cyber Education | 소장 |
2 | A rating formulation for ordered response categories ![]() |
미소장 |
3 | Education in times of crisis: Rapid transition to distance learning ![]() |
미소장 |
4 | Developing a student evaluation instrument for distance teaching ![]() |
미소장 |
5 | Choi, K. J., Kwon, S. Y., Kim, E. J., & Park, I. S. (2018). A study on the professors’ perception of the course evaluation: Focusing on a university. The Journal of Learner-Centered Curriculum and Instruction, 18(3), 415-437. ☞ 국문: 최금진, 권성연, 김은정, 박일수(2018). 대학 강의평가 운영에 대한 교수 인식 분석: A대학을 중심으로. 학습자중심교과교육연구, 18(3), 415-437. http://dx.doi.org/10.22251/jlcci.2018.18.3.415 | 미소장 |
6 | Chung, H. J., Kim, A. L., & Joo, H. N. (2020). In the COVID-19 crisis, a study on the types of perceptions on online classes of college students. Journal of Learner-Centered Curriculum and Instruction, 20(18), 1359-1381. ☞ 국문: 정희정, 김애림, 주하나(2020). 코로나위기에서의 온라인수업에 대한 대학생의 인식유형 연구. 학습자중심교육연구, 20(18), 1359-1381. http://dx.doi.org/10.22251/jlcci.2020.20.18.1359 | 미소장 |
7 | Do, J. W. (2020). An investigation of design constraints in the process of converting face-to-face course into online course. Journal of Education & Culture, 26(2), 153-173. ☞ 국문: 도재우(2020). 면대면 수업의 온라인 수업 전환과정에서 발생하는 설계 장애물 에 대한 탐색. 교육문화연구, 26(2), 153-173. http://dx.doi.org/10.24159/joec.2020.26.2.153 | 미소장 |
8 | Methods to validate nursing diagnoses. ![]() |
미소장 |
9 | Freddoline, P. (1997). A general model for evaluating distance education programs. competition, connection, collaboration (pp. 81-85). Proceedings of the 13th Annual Conference on Distance Teaching & Learning. | 미소장 |
10 | Hair, J. E. Jr., Anderson, R. E., Tatham, R. L., & Black, W. C. (1995). Multivariate data analysis (4th ed.). Prentice Hall. | 미소장 |
11 | Han, S. I., Lee, J. Y., & Kim, H. J. (2005). A comprehensive study of korean students' evaluations of university teaching. The Journal of Educational Administration, 23(3), 379-403. ☞ 국문: 한신일, 김혜정, 이정연(2005). 한국대학의 강의평가실태 분석. 교육행 정학연구, 23(3), 379-403. | 미소장 |
12 | Dimensions of Program Quality in Web-Based Adult Education ![]() |
미소장 |
13 | 사이버강의 운영실태 및 강의 평가 : 열린사이버대학과 제주대 자체사이버강의를 중심으로 | 소장 |
14 | Jo, Y. S. (2018). Development and validation of an organizational change readiness scale [Unpublished doctoral dissertation]. Chung-Ang University. ☞ 국문: 조윤성(2018). 조직 변화준비도 척도 개발 및 타당화. 박사학위논문, 중앙대학교. | 미소장 |
15 | Joe, I. O. (2020). Study on operational case of non-face-to-face real-time online Korean classes and Improvement Direction: Focused on the full-scale operation of Korean language education institutions. Teaching Korean as a Foreign Language, 58, 241-265. ☞ 국문: 조인옥(2020). 비대면 실시간 온라인 한국어 수업의 운영 사례와 개선 방향: 한국어 교육기관의 전면적 운영 사례를 중심으로. 외국어로서의 한국어교육, 58, 241-265. https://doi.org/10.21716/TKFL.58.9 | 미소장 |
16 | Joo, Y. J., Cho, H. K., & Jo, I. H. (2008). Test development and verifying the validity and reliability for measuring a effectiveness of e-learning course in a Korean company. Journal of Corporate Education and Talent Research, 10(2), 1-20. ☞ 국문: 주영주, 조 현국, 조일현(2008). 기업 이러닝 강좌평가를 위한 측정도구 개발 및 양호도 검증. 기업 교육과 인재연구, 10(2), 1-20. | 미소장 |
17 | Joo, Y. J., Ha, Y. J., Park, S. H., & Kim, N. Y. (2007). Development and validation of a scale to measure the effectiveness of cyber courses for civil servants. The Journal of Educational Studies, 38(3), 75-91. ☞ 국문: 주영주, 하영자, 박성희, 김나영(2007). 공무 원 사이버 강좌 만족도 평가를 위한 척도 개발 및 타당화 연구. 교육과학연구, 38(3), 75-91. | 미소장 |
18 | Joo, Y. J., Kim, N. Y., & Cho, H. K. (2008). Test development and verifying the validity and reliability for measuring a effectiveness of e-learning course in cyber university. Journal of the Korean Association of Information Education, 12(1), 109-120. ☞ 국문: 주영주, 김나영, 조현국(2008). 사이버대학에서의 강좌평가를 위한 측정도구 개발 및 양호도 검증. 한국정보교육학회, 12(1), 109-120. | 미소장 |
19 | Joung, Y. R. (2020). A predictive analysis on the dropout of cyber university based on learning analytics. The Korean Journal of Educational Methodology Studies, 32(2), 205-232. ☞ 국문: 정영란(2020). 학습분석학 기반의 사이버대학의 중도탈락 예측 분석. 교육방법연구, 32(2), 205-232. http://dx.doi.org/10.17927/tkjems.2020.32.2.205 | 미소장 |
20 | Jung, H. K. (2020). College students’ satisfaction with the overall implementation of online classes and testing during the Corona19 pandemic. Multimedia-Assisted Language Learning, 23(3), 392-412. ☞ 국문: 정향기(2020). 코로나19 상황의 대학교육에 있어서 전면적 온라인 수업 실행 및 평가에 대한 학습자 만족도. Multimedia-Assisted Language Learning, 23(3), 392-412. http://doi.org/10.15702/mall.2020.23.3.392 | 미소장 |
21 | Jung, H. Y., & Yoon, J. W. (2020). A survey research of student’s perception of korean language online video lecture. The Journal of Humanities and Social science, 11(3), 1305-1318. ☞ 국문: 정희연, 윤지원(2020). 한국어 온라인 동영상 수업에 대한 학습자 인식 조사 연구. 인문사회21, 11(3), 1305-1318. http://dx.doi.org/10.22143/HSS21.11.3.93 | 미소장 |
22 | An index of factorial simplicity ![]() |
미소장 |
23 | Kim, H. I., Kim, S. S., Kwon, O. Y., Lee, C., & Row, K. H. (2007). Improving course evaluation system of engineering education. Journal of Engineering Education Research, 10(4), 58-77. ☞ 국문: 김학일, 김성숙, 권오양, 이천, 노경호(2007). 이공계 강 의평가 결과의 실증적 분석을 통한 강의평가제도 개선방안. 공학교육연구, 10(4), 58-77. | 미소장 |
24 | Kim, J. K. (2007). An empirical study of the influencing factors on e-learning success [Unpublished doctoral dissertation]. Kwangwoon University. ☞ 국문: 김진규(2007). e-러 닝 성과의 영향요인에 관한 실증 분석. 박사학위논문, 광운대학교. | 미소장 |
25 | Kim, J. K. (2017). Developing a student evaluation instrument for college teaching. Journal of the Korea Academia-Industrial Cooperation Society, 18(6), 187-196. ☞ 국문: 김정겸 (2017). 대학강의 평가도구 개발. 한국산학기술학회논문지, 18(6), 187-196. https://doi. org/10.5762/KAIS.2017.18.6.187 | 미소장 |
26 | Kim, S. H., & Cheon, S. M. (2020). A case study of online class operation and instructor’s difficulties in physical education as a liberal arts in university due to COVID-19. Korean Society Of Sport And Leisure Studies, 81(1), 9-26. ☞ 국문: 김승환, 천성민 (2020). 코로나19에 따른 대학 교양체육 실기수업의 온라인 수업 운영과 강사의 어려움 에 대한 질적 사례 연구. 한국사회체육학회지, 81(1), 9-26. | 미소장 |
27 | Kim, S. M. (2020). Analysis of press articles in Korean media on online education related to COVID-19. Journal of Digital Contents Society, 21(6), 1091-1100. ☞ 국문: 김상미(2020). 코로나19 관련 온라인 교육에 관한 국내 언론보도기사 분석. 한국디지털콘텐츠학회 논 문지, 21(6), 1091-1100. https://doi.org/10.9728/dcs.2020.21.6.1091 | 미소장 |
28 | Kim, S. S., & Kim, H. I. (2008). Developing and validating midsemester student's evaluations of college teaching. Journal of Educational Evaluation, 21(1), 55-78. ☞ 국문: 김성숙, 김학일(2008). 학기중 적용을 위한 강의진단 평가도구 개발과 타당성 분석. 교육평가연 구, 21(1), 55-78. | 미소장 |
29 | Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed.). The Guilford Press. | 미소장 |
30 | Lee, B. K. (2020). A study on learners’ response to online college english class as general education due to the COVID-19 pandemic. Korean Journal of General Education, 14(4), 97-112. ☞ 국문: 이보경(2020). 코로나 19로 인한 비대면 교양영어 수업의 학습자 반응 에 관한 연구. 교양교육연구, 14(4), 97-112. https://doi.org/10.46392/kjge.2020.14.4.97 | 미소장 |
31 | Lee, D. J., & Kim, M. S. (2020). University students’ perceptions on the practices of online learning in the COVID-19 situation and future directions. Multimedia-Assisted Language Learnin, 32(3), 359-377. ☞ 국문: 이동주, 김미숙(2020). 코로나19 상황에서의 대학 온라 인 원격교육 실태와 개선 방안. Multimedia-Asisted Language Learnin, 32(3), 359-377. http://doi.org/10.15702/mall.2020.23.3.359 | 미소장 |
32 | Lee, H. S. (2020). A study on the perception of professors and learners on the remote learning of university education: focused on the cases of M university. Journal of the Korean School Mathematics Society, 23(3), 377-395. ☞ 국문: 이헌수(2020). 대학 원격수 업에 대한 교수자와 학습자의 인식: M 대학교 사례를 중심으로. 한국학교수학회논문집, 23(3), 377-395. http://doi.org/10.30807/ksms.2020.23.3.007 | 미소장 |
33 | Lee, J. A. (2015). A study on the development of guided project-based learning model for scientifically gifted secondary students: focused on the application case of a convergence education program based on science [Unpublished doctoral dissertation]. Pusan National University. ☞ 국문: 이지애(2015). 중등 과학영재를 위한 안내된 프로젝 트 학습 모형 개발 연구: 과학기반융합 프로그램 적용 사례를 중심으로. 박사학위논문, 부산대학교. | 미소장 |
34 | Lee, J. G. (2013). A study on the improvement of a lecture evaluation questionnaire in the university. Korean Journal of General Education, 7(6), 247-274. ☞ 국문: 이정기(2013). 대학 강의평가 문항 개선 및 활용 방안 연구. 교양교육연구, 7(6), 247-274. Lee, J. S. (1993). Student ratings of instruction. CNU Journal of Educational Studies, 14(1), 83-95. ☞ 국문: 이종승(1993). 교수의 강의평가에 관한 연구. 교육연구논총, 14(1), 83-95. | 미소장 |
35 | Development of a Students` Evaluation Instrument for Web-Based Course | 소장 |
36 | Lee, S. H. (2011). A study on the present situation and problems of students' evaluation. Journal of Educational Technology, 17(1), 81-106. ☞ 국문: 이성흠(2001). 교수설계 이론 에 근거한 대학 강의평가 도구개발을 위한 기초연구. 교육공학연구, 17(1), 81-106. | 미소장 |
37 | Higher education in a global society by D. Bruce Johnstone; ![]() |
미소장 |
38 | Lee, Y. H., Park, Y. J., & Yun, J. H. (2020). Exploring the “Types” through case analysis on operation of distance education in universities responding to COVID-19. The Journal of Yeolin Education, 28(3), 211-234. ☞ 국문: 이영희, 박윤정, 윤정현(2020). COVID-19 대응 대학 원격강의 운영 사례 분석을 통한 유형 탐색. 열린교육연구, 28(3), 211-234. http://dx.doi.org/10.18230/tjye.2020.28.3.211 | 미소장 |
39 | Guidelines for Item Selection in Inventories Yielding Score Profiles ![]() |
미소장 |
40 | Minister of Education (2020). Online education guidelines. https://www.moe.go.kr/boardCnts/ view.do?boardID=294&boardSeq=80131&lev=0&searchType=null&statusYN=W&page=1&s= moe&m=020402&opType=N ☞ 국문: 교육부(2020). 체계적인 원격수업을 위한 운영 기준 안 마련. 교육부 보도자료. | 미소장 |
41 | Online Learning during the COVID- 19 Pandemic and Academic Stress in University Students ![]() |
미소장 |
42 | Nunnally, J., & Bernstein, I. (1994). Psychometric theory (3rd ed.). McGraw-Hill. | 미소장 |
43 | Oh, S. Y. (2015). A theoretical and empirical study on factors and construct validity of student course evaluation instrument: focused on the student course evaluation case of S' university. The Korea Educational Review, 21(4), 5-35. ☞ 국문: 오숙영(2015). 강의 평가도구 구성요인의 이론적 고찰 및 구인타당도 연구 -S대학교 강의평가 사례 중심. 한국교육과학연구, 21(4), 5-35. | 미소장 |
44 | Park, C. J., Rim, H. K., & Chi, E. L. (2002). Item analysis for course evaluations in web-based classes. The Journal of Korean Association of Computer Education, 5(2), 61-68. ☞ 국문: 박찬정, 임화경, 지은림(2002). 웹을 기반으로 하는 수업에서 강의평가 를 위한 문항 분석. 컴퓨터교육학회논문지, 5(2), 61-68. | 미소장 |
45 | Park, H. J., Choi, M. S., & Lee, G. M. (2006). Development and validation of a cyber course evaluation tool. Journal of Education Evaluation, 19(2), 203-230. ☞ 국문: 박혜정, 최명 숙, 이규민(2006). 가상강좌 강의평가 도구개발 및 타당화. 교육평가연구, 19(2), 203-230. | 미소장 |
46 | Park, H. R. (2012). A study on the improvement of a lecture evaluation tool in higher education: A case of improvement of a lecture evaluation questionnaire in “A” university. Journal of the Korea Academia-Industrial Cooperation Society, 13(11), 5033-5043. ☞ 국문: 박혜림(2012). 대학 강의평가 도구 개선 방안 연구: A대학의 강의 평가 문항 개선 사례. 한국산학기술학회논문지, 13(11), 5033-5043. http://dx.doi.org/10.57 62/KAIS.2012.13.11.5033 | 미소장 |
47 | Objectifying content validity: Conducting a content validity study in social work research ![]() |
미소장 |
48 | Ryoo, W. Y. (1999). Evaluation of student achievements in web-based instruction. In I. J. Rha (Ed.), Web-based education (pp. 177-203). Kyoyookbook. ☞ 국문: 류완영(1999). 웹 기 반 교육에서의 평가 (나일주 편). 웹 기반 교육 (pp. 177-203). 교육과학사. | 미소장 |
49 | Seo, E. H. (2002). Development of students' evaluation instrument for cyber instruction. Yonsei Review of Educational Research, 15(1), 133-153. ☞ 국문: 서은희(2002). 사이버 강의 평가도구개발: Y대학교의 사례를 중심으로. 연세교육연구, 15(10), 133-153. | 미소장 |
50 | Seol, H. S. (2007). A study for validation of scores for instruction evaluation questionnaires using rasch measurement model. Journal of Educational Evaluation, 20(4), 31-51. ☞ 국 문: 설현수(2007). Messick의 타당도 관점에서 Rasch 측정모형 적용을 통한 대학 강의평 가 도구개발의 타당화. 교육평가연구, 20(4), 31-51. | 미소장 |
51 | Seol, H. S., & Yu, E. K. (2015). The validation study of the korean adolescence internet addiction proneness scale using Rasch measurement model. Journal of Educational Evaluation, 28(3), 779-802. ☞ 국문: 설현수, 유은경 (2015). Rasch 측정 모형을 이용한 청소년 인터넷 중독 척도의 타당화. 교육평가연구, 28(3), 779-802. | 미소장 |
52 | Shin, S. H., & Shim, J. H. (2018). Developing a teaching assessment tool for smart-learning based corporational education. Journal of Corporate Education and Talent Research, 20(1), 59-82. ☞ 국문: 신승현, 심지현(2018). 기업 스마트러닝 강의평가 도구개발 및 타 당화 연구. 기업교육과 인재연구, 20(1), 59-82. | 미소장 |
53 | Development and Validation of an Instrument for Student Evaluation of the Quality of Web-Based Instruction ![]() |
미소장 |
54 | Telles-Langdon, D. M. (2020). Transitioning university courses online in response to COVID-19. Journal of Teaching and Learning, 14(1), 108-119. https://doi.org/10.22329/ JTL.V14I1.6262 | 미소장 |
55 | Instrument development tools and activities for measure validation using Rasch models: part II--validation activities. ![]() |
미소장 |
56 | Validity Study for the Evaluation of the Instructional Activities Questionnaires by Students | 소장 |
57 | Wright, B. D., & Linacre, J. M. (1994). Reasonable mean-square fit values. Rasch Measurement Transactions, 8(3), 370-371. | 미소장 |
58 | Meta-research on the influence of course, instructor, and student characteristics in student evaluation of teaching at universities | 소장 |
59 | 학생의 평정에 의거한 대학 강의평가의 의의와 한계 | 소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
전화번호 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 대학01
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.