권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | 강인애 (1996). 효율적 화상강의를 위해 고려할 사항: 인디애나 대학교 대학원 수업 사례 연구. 교육정보미디어연구, 1(2), 23-44.(Translated in English) Kang, I. (1996). The major points for an effective video conferencing course - A case study of Indiana University. The Journal of Educational Information and Media, 1(2), 23-44. | 미소장 |
2 | 고은미, 이희경, 한은옥 (2013). 전문대학 수업유형별 강의평가도구 개발 연구. 인문학논총, 31, 365-394.(Translated in English) Go, E., Lee, H., & Han, E. (2013). A study for development of the course evaluation tool for college lecture types. The Journal of Humanities, 31, 365-394. | 미소장 |
3 | 권성연 (2015). 사회적 실재감과 학습성과와의 관계에서 자기효능감, 정교화전략, 비판적 사고전략의 매개효과 분석. 학습자중심교과교육연구, 15, 1-27.(Translated in English) Kwon, S. (2015). An analysis of mediating effects of self-efficacy, elaboration, and critical thinking in the relationships between social presence and learning outcomes. Journal of Learner-Centered Curriculum and Instruction, 15, 1-27. | 미소장 |
4 | 권성호, 한승연, 이준, 방선희 (2012). 대학 교양교육 역량강화를 위한 스마트 e-러닝 교수-학습 모델 개발 연구. 평생학습사회, 8(3), 115-152.(Translated in English) Kwon, S., Han, S., Lee, J., & Bhang, S. (2012). Development of a smart e-learning model for liberal arts education. Journal of Lifelong Learning Society, 8(3), 115-152. | 미소장 |
5 | 권영애, 송영은 (2017). 학습만족도 중심의 실시간 원격 화상 교육 개선 방안 연구-‘한국디자인의 역사’와 ‘한국어’ 강의 사례 중심으로. 브랜드디자인학연구, 15(1), 93-108.(Translated in English) Kwon, Y., & Song, Y. (2017). A study on the improvement of real-time remote video education focused on the learning satisfaction-Focus on the case of lecture ‘History of Korean Design’ and ‘Korean Language’-. Journal of Brand Design Association of Korea, 15(1), 93-108. | 미소장 |
6 | 길양숙 (2011). 대학의 수업방법과 교수행동에 나타나는 특징. 한국교원교육연구, 28(4), 405-428.(Translated in English) Kil, Y. (2011). Characteristics of teaching methods and teaching behaviors used by professors. The Journal of Korean Teacher Education, 28(4), 405-428. | 미소장 |
7 | 김민지, 이지은 (2019). 중학교 영어과 수업에서 학업성취도에 따른 협동학습의 상호작용 분석. 교육공학연구, 35(1), 1-35.(Translated in English) Kim, M., & Lee, J. (2019). Analysis of interaction in cooperative learning by academic achievement in a middle school english class. Journal of Educational Technology, 35(1), 1-35. | 미소장 |
8 | 김민지, 허선영 (2021). 인공지능 챗봇을 활용한 웹 기반 코딩학습 지원도구 프로토타입 개발. 교육정보미디어연구, 27(1), 111-132.(Translated in English) Kim, M., & Huh, S. (2021). The development of a web-based learning support tool prototype using AI chatbot in coding education. The Journal of Educational Information and Media, 27(1), 111-132. | 미소장 |
9 | 도재우 (2020). 면대면 수업의 온라인 수업 전환과정에서 발생하는 설계 장애물에 대한 탐색. 교육문화연구, 26(2), 153-173.(Translated in English) Do, J. (2020). An investigation of design constraints in the process of converting face-to-face course into online course. Journal of Education & Culture, 26(2), 153-173. | 미소장 |
10 | 박미혜, 허운나 (2000). 인터넷과 화상회의를 활용한 원격수업 운영에 관한 사례연구-네덜란드 Univerity of Twente의 코스 운영을 중심으로. 교육공학연구, 16(4), 225-258.(Translated in English) Park, M., & Huh, U. (2000). A case study on course implementation for distance education using internet and video conferencing. Journal of Educational Technology, 16(4), 225-258. | 미소장 |
11 | 박하나 (2020). 사회과 블렌디드 PBL 수업모형 설계와 개발-온라인 프로그램을 활용하는 경제 수업의 구상-. 시민교육연구, 52(2), 197-227.(Translated in English) Park, H. (2020). Social studies blended PBL instruction model design and development-Economic classes utilizing online programs-. Theory and Research in Citizenship Education, 52(2), 197-227. | 미소장 |
12 | 신승희, 김태은 (2020). 카훗(Kahoot!) 앱을 활용한 초등영어 이야기기반 읽기, 쓰기 수업: 문항 제작 활동 및 오류 수정 양상을 중심으로. 멀티미디어 언어교육, 23(3), 180-205.(Translated in English) Shin, S., & Kim, T. (2020). The use of Kahoot! application and stories for teaching english reading and writing in the elementary school: Focusing on creating question items and error correction. Multimedia-Assisted Language Learning, 23(3), 180-205. | 미소장 |
13 | 안미영 (2020). 외국인 유학생의 자기 효능감 향상을 위한 온라인 과제와 줌 피드백의 통합형 온라인 수업안 소고. 문화와 융합, 42(7), 127-145.(Translated in English) Ahn, M. (2020). Integrating Zoom-based feedback into task-based online lecture to improve international students’ self-efficacy. The Korean Society of Culture and Convergence, 42(7), 127-145. | 미소장 |
14 | 오영범, 이창두 (2012). 원격화상시스템을 활용한 영어 수업이 수업만족도와 자기효능감에 미치는 영향. 디지털융복합연구, 10(8), 317-326.(Translated in English) Oh, Y., & Lee, C. (2012). The effect of class satisfaction and self-efficacy on english class using videoconferencing. Journal of Digital Convergence, 10(8), 317-326. | 미소장 |
15 | 이동주, 임철일, 임정훈 (2019). 원격교육론. 서울: 한국방송통신대학교출판문화원.(Translated in English) Lee, D., Lim, C., & Lim, J. (2019). Distance education. Seoul: Korean National Open University Press. | 미소장 |
16 | 이상수 (2004). 면대면 학습 환경과 온라인 실시간/비실시간 학습 환경에서의 상호작용 패턴 분석. 교육공학연구, 20(1), 63-88.(Translated in English) Lee, S. (2004). An analysis of interaction patterns in face-to-face and online synchronous/asynchronous learning environments. Journal of Educational Technology, 20(1), 63-88. | 미소장 |
17 | 이승우 (2008). 소프트웨어 및 하드웨어분야의 트랙과 수학/통계와의 연관성 정도 파악. 수학교육, 47(4), 505-517.(Translated in English) Lee, S. (2008). A research on the relations between mathematics/statistics and software/hardware tracks. The Mathematical Education, 47(4), 505-517. | 미소장 |
18 | 이영희, 박윤정, 윤정현 (2020). COVID-19 대응 대학 원격강의 운영 사례 분석을 통한 유형 탐색. 열린교육연구, 28(3), 211-234.(Translated in English) Lee, Y., Park, Y., & Yun, J. (2020). Exploring the “Types” through case analysis on operation of distance education in universities responding to COVID-19. The Journal of Yeolin Education, 28(3), 211-234. | 미소장 |
19 | 이은곤 (2020). 실습 중심 교육의 실시간 원격 강의 방식의 차이가 학습자의 성과에 미치는 영향. 상품학연구, 38, 137-147.(Translated in English) Lee, E. (2020). Effects of the difference in synchronous distance education methods in practice oriented class on learner’s performance. Journal of Product Research, 38, 137-147. | 미소장 |
20 | 이의길 (2006). 온라인교육에 대한 교수자 인식 및 수업전략. 교육정보미디어연구, 12(1), 87-105.(Translated in English) Lee, E. (2006). Instructors’ perception of online education and their instructional strategies. The Journal of Educational Information and Media, 12(1), 87-105. | 미소장 |
21 | 이정민 (2012). 대학 수업에서 토의법 적용 질적 다중 사례 분석. 교육방법연구, 24(2), 447-475.(Translated in English) Lee, J. (2012). A qualitative analysis of multiple cases on the applications of discussion methods to college classes. The Korean Journal of Educational Methodology Studies, 24(2), 447-475. | 미소장 |
22 | 이지은, 김민지 (2017). 교육공학분야의 협력학습관련 연구동향 분석: 2006-2016까지 『교육공학연구』및『교육정보미디어연구』에 실린 논문을 대상으로. 교육공학연구, 33(3), 769-797.(Translated in English) Lee, J., & Kim, M. (2017). Review of collaborative learning research in the field of educational technology: With the articles published in 『Journal of Educational Technology』and『Journal of Educational Information and Media』between 2006 and 2016. Journal of Educational Technology, 33(3), 769-797. | 미소장 |
23 | 이향아 (2004). 원격강의에서 디자인 실습교과목의 효과적인 피드백에 관한 연구. 한국디자인문화학회지, 10(3), 43-52.(Translated in English) Lee, H. (2004). A study on the effective feedback of design practice course in cyber lecture. Journal of the Korean Society Design Culture, 10(3), 43-52. | 미소장 |
24 | 임경화, 신정민, 이수경 (2019). 온라인 학습 플랫폼을 활용한 맞춤형 교육훈련 모델 수립방안에 관한 연구. 실천공학교육논문지, 11(1), 75-86.(Translated in English) Rim, K., Shin, J., & Lee, S. (2019). A study on development of customized education and training model using online learning platform. Journal of Practical Engineering Education, 11(1), 75-86. | 미소장 |
25 | 임철일, 김혜경, 김동호 (2012). 글로벌 공학교육의 원격화상강의에 대한 학습자 만족도 분석. 공학교육연구, 15(4), 66-75.(Translated in English) Lim, C., Kim, H., & Kim, D. (2012). Analysis on Learners' satisfactions of video conferencing in global engineering education. Journal of Engineering Education Research, 15(4), 66-75. | 미소장 |
26 | 임철일, 김혜경, 김성욱, 이효은 (2013). 공동화상강의에서 상호작용 촉진을 위한 설계원리 개발. 교육정보미디어연구, 19(3), 365-394.(Translated in English) Lim, C., Kim, H., Kim, S., & Lee, H. (2013). Development of the design principles for promoting interactions in collaborative videoconferencing. The Journal of Educational Information and Media, 19(3), 365-394. | 미소장 |
27 | 정인성, 나일주 (2004). 원격교육의 이해. 서울: 교육과학사.(Translated in English) Jeong, I., & Rha, I. (2004). Understanding distance education. Seoul: Kyoyookbook. | 미소장 |
28 | 정인성, 임철일, 최성희, 임정훈 (2000). 평생교육을 위한 웹 기반 학습에서 상호작용 유형에 따른 효과 분석. 교육공학연구, 16(1), 223-246.(Translated in English) Chung, I., Lim, C., Choi, S., & Lim, J. (2000). Effects of different types of interaction on learningand satisfaction in web-based lifelong learning environment. Journal of Educational Technology, 16(1), 223-246. | 미소장 |
29 | 정효정, 정재원, 김동식 (2011). 몰입 경험을 촉진하기 위한 이러닝 환경 개발. 평생학습사회, 7(3), 129-143.(Translated in English) Jung, H., Jung, J., & Kim, D. (2011). Development of e-learning environment based on flow theory. Journal of Lifelong Learning Society, 7(3), 129-143. | 미소장 |
30 | 조은미, 한안나 (2010). 온라인 학습공동체에서 사회적 실재감이 학습몰입과 학습효과에 미치는 영향. 교육정보미디어연구, 16(1), 23-43.(Translated in English) Cho, E., & Han, A. (2010). The effect of social presence on learning flow and learning effects in online learning community. Journal of Korean Association for Educational Information and Media, 16(1), 23-43. | 미소장 |
31 | Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Washington, DC: International society for technology in education. | 미소장 |
32 | Feldman, K. (1984). Class size and college students' evaluations of teachers and courses: A closer look. Research in Higher Education, 21(1), 45-116. | 미소장 |
33 | Fulford, C., & Zhang, S. (1993). Perceptions of interaction: The critical predictor in distance education. American Journal of Distance Education, 7(3), 8-21. | 미소장 |
34 | Garrison, D., Anderson, T., & Archer, W. (1999). Critical inquiry in a text-based environment: Computer conferencing in higher education. The Internet and Higher Education, 2(2-3), 87-105. | 미소장 |
35 | Gibbs, W. (1998). Implementing on-line learning environments. Journal of Computing in Higher Education, 10(1), 16-37. | 미소장 |
36 | Gillies, D. (2008). Students perspectives on video conferencing in teacher education at a distance. Distance Education, 29(1), 107-118. | 미소장 |
37 | Kim, H. (2019). The use of Socrative and Kahoot! in english grammar. Multimedia-Assisted Language Learning, 22(4), 57-78. | 미소장 |
38 | Lombard M., & Ditton, T. (1997). At the heart of it all: The concept of presence. Journal of Computer Mediated Communication, 3(2), Retrieved October 12, 2020, fromhttps://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1083-6101.1997.tb00072. | 미소장 |
39 | Moravec, M., Williams, A., Aguilar-Roca, N., & O’Dowd, D. (2010). Learn before lecture: A strategy that improves learning outcomes in a large introductory biology class. CBE-Life Sciences Education, 9(4), 473-481. | 미소장 |
40 | Short, J., Williams, E., & Christie, B. (1976). The social psychology of telecommunications. London: John Wiley & Sons. | 미소장 |
41 | White, C., Ramirez, R., Smith, J., & Plonowski, L. (2010). Simultaneous delivery of a face-to-face course to on-campus and remote off-campus students. TechTrends, 54(4), 34-40. | 미소장 |
42 | Xie, G. (2020). An instructional model of online synchronous instruction - A case study of college english course for college students. Education Research Frontier, 10(3), 134-141. | 미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
전화번호 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내02
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.