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표제지
목차
제I장 서론 10
제1절 문제의 제기와 연구목적 10
1. 문제의 제기 10
2. 연구의 목적 14
제2절 연구의 범위 및 방법 16
1. 연구의 범위 16
2. 연구의 방법 17
제II장 이론적 배경 19
제1절 SNS(Social Network Service)정보 19
1. SNS정보의 개념 19
2. SNS정보의 유형 22
제2절 SNS정보특성 24
1. SNS정보특성의 개념 24
2. SNS정보특성의 구성요인 27
제3절 정보만족도 42
1. 정보 만족의 개념 42
2. 정보만족도의 분류 43
제4절 정보신뢰성 46
1. 정보신뢰성의 개념 46
2. 정보신뢰성의 특성 47
제5절 방문의도 50
1. 방문의도의 개념 50
2. 방문의도의 특성 51
제III장 조사설계와 분석방법 53
제1절 연구모형과 가설의 설정 53
1. 연구모형 53
2. 가설의 설정 54
제2절 조사의 설계 58
1. 변수의 조작적 정의 58
2. 설문지의 구성 62
제3절 조사대상 및 분석방법 64
1. 조사대상 64
2. 조사방법과 조사기간 64
3. 분석방법 65
제IV장 실증분석 67
제1절 기초자료분석 67
1. 응답자들의 통계학적 특성 67
2. 조사대상자의 일반적인 특성 69
제2절 신뢰성 및 타당성 검증 72
1. 신뢰성 검증 72
2. 타당성 검증 74
3. 확인적 요인 분석 78
4. 상관관계 분석 85
제3절 연구 모형의 검증 및 평가 87
1. 연구모형의 검증 87
제4절 가설 검증 및 결과 해설 98
1. 가설의 검증 98
2. 가설 결과 해석 102
제V장 결론 105
제1절 연구 결과의 요약 105
제2절 연구의 시사점 108
참고문헌 110
부록(설문지) 125
Absteract 131
〈그림 1〉 연구의 흐름도 18
〈그림 2〉 연구 모형 53
〈그림 3〉 확인적 요인 분석의 입력 경로도 79
〈그림 4〉 최초구조모형 90
〈그림 5〉 최종구조모형의 검증결과 93
The changes in Korea that have surfaced over the last several years of Internet usage can be summarized as 'Smart', 'Silver', 'Social', 'Shopping' and '4S'. The first change is 'Smart'. In the last 10 years, the internet usage environment has rapidly changed from PC to smart device, and the ratio of smart devices (smartphone, smart pad, wearable) The second is 'Silver.' The 'Internet Immigrant Generation' has been significantly expanded as Internet usage rate (51.4%) and smartphone usage rate (40.7%) in the '60s and' Third, the majority of the people use the Internet communication (Messenger: 92.5% SNS: 65.2%) as "Social", and it is positively affecting everyday life such as human relations and political participation. Fourth, more than half of the people (57.4%) are purchasing through the Internet through 'Shopping', and shopping behavior such as overseas direct purchase and O2O service utilization is rapidly diversifying.
In this study, the characteristics of SNS information used in the previous research are appropriately redefined in relation to the use of eating out information, and the necessity of research to clarify the causal relationship between satisfaction, The purpose of this study is to suggest the importance of various characteristics and factors of information. When we use SNS information characteristics, we learn about correlation between factors to be managed, information satisfaction, reliability, and visit intention. I want to give.
We examined the characteristics of SNS by using online activities for those who have experienced using SNS for food information gathering. Before the consumers experience a specific restaurant, SNS The results of this study are summarized as follows. Firstly, the research results are as follows.
If the satisfaction and reliability of the SNS information characteristic is high, it will be transmitted to other people and reproduced information, and may appear as an active re-visit. Also, it is possible to continuously use the blog, the company homepage, the SNS application, Intentions and wills. It can be inferred that a series of activities that produce, share, and reproduce new information as a result of continuous and repeated processes will play a major role in creating food information big data.*표시는 필수 입력사항입니다.
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