1 |
(1999) 농문화의 이해를 통한 수화통역인의 자세와 역할, 한국농아인협회제주도협회 |
미소장 |
2 |
(1994) 청각장애 학생 언어의 통사구조 분석, |
미소장 |
3 |
(2000) 한국어 통사론, 민음사 |
미소장 |
4 |
(1989) 특수교육의 역사적 이해(개정판), 형설출판사 |
미소장 |
5 |
(1992) 토털커뮤니케이션 : 구조와 전략, 재동문화사 |
미소장 |
6 |
(1994) 청각장애와 언어, 대구대학교 출판부 |
미소장 |
7 |
(1984) 한국수화의 심리언어학 연구, |
미소장 |
8 |
(1998) 한국수화어원연구, 인천성동학교 |
미소장 |
9 |
(1999) 이디엄 현상을 중심으로 본 한국수화의 의미 구조, 한국수화연구회 |
미소장 |
10 |
(1999) 수화지도의 이론과 실제, 인천성동학교 |
미소장 |
11 |
(1992) 자연수화의 문형특성에 관한 연구, |
미소장 |
12 |
(1989) 한국수화의 언어학적 분석, |
미소장 |
13 |
(1999) 관용수화의 종류와 필요성, |
미소장 |
14 |
(1984) 백만인의 수화, 백합출판사 |
미소장 |
15 |
(1999) 한국수화의 관용표현 , 한국수화연구회 |
미소장 |
16 |
(2000) 자연수화 실현에 대한 이해, |
미소장 |
17 |
(1999) 한국수화의 통사론적 특성 분석, 한국수화연구회 |
미소장 |
18 |
(2002) 비수지 기호, 한국수화연구회 |
미소장 |
19 |
(2000) 문법수화가 언어인가?, |
미소장 |
20 |
(2003) 재활복지 관련 전공 수화어휘 연구개발, 한국수화학회 |
미소장 |
21 |
(1999) 미국수화언어와 한국수화언어에서의 WH-의문문, |
미소장 |
22 |
(2002) 수화언어의 표현양상, 한국농아인협회 |
미소장 |
23 |
(1997) 청각장애아의 심리, 도서출판 특수교육 |
미소장 |
24 |
(1994) 농학생 수화의 통사구조와 발달, |
미소장 |
25 |
(1995) 日本手話の文法, |
미소장 |
26 |
(1983) 手話の言語的特性, 日本手話學術硏究會 |
미소장 |
27 |
(1991) 日本手話の文末の位置について, |
미소장 |
28 |
(1992) 日本手話のWH疑問文について, |
미소장 |
29 |
(1984) 手話言語の記述的硏究, 明治書院 |
미소장 |
30 |
(2002) 手話ということば, PHP硏究所 |
미소장 |
31 |
(1994) Aspects of the syntax of American Sign Language, Boston University |
미소장 |
32 |
(1993) Sign Language and the Deaf community, National Association of the Deaf |
미소장 |
33 |
(1985) The facial behavior of deaf signers: Evidence for a complex language, |
미소장 |
34 |
(1996) Non-manual realization of agreement in American Sign Language, Boston University |
미소장 |
35 |
(1972) A comparison of Sign Language and spoken language, |
미소장 |
36 |
(1995) Cross-cultural attitudes toward Deaf culture in a multi-and singular culture society: A survey of residential school based teachers for the Deaf who are Deaf and Hearing, Ball State University |
미소장 |
37 |
(1980) American Sign Language: A teacher‘s resource text on grammar and culture, T.J. Publishers |
미소장 |
38 |
(1998) Changing the lens, |
미소장 |
39 |
(1994) The American Sign Language phrase book, Contenporaky publishing company |
미소장 |
40 |
(1989) Unlocking the curriculum: Principles for achieving access in deaf education., Gallaudet University, Washington, DC. |
미소장 |
41 |
(1979) The signs of language, Harvard University Press |
미소장 |
42 |
(1992) Signing naturally, Dawn Sign Press |
미소장 |
43 |
(1977) Non-manual signals in signals in American Sign Language: A Many Layered System, |
미소장 |
44 |
(1989) Parameters for questions evidence from wh-movement in ASL, Washington, DC: Gallaudet University Press |
미소장 |
45 |
(1989) The sociolinguistics of the deaf community, Academic Press |
미소장 |
46 |
(1990) Sign language research, Washington, DC: Gallaudet University Press |
미소장 |
47 |
(1991) Advance in cognition, education, and deafness, Washington, DC: Gallaudet University Press |
미소장 |
48 |
Psychology in Canada.  |
미소장 |
49 |
(1983) The other side of silence: Sign Language and the Deaf community in America, Gallaudet University,Washington, DC |
미소장 |
50 |
(1988) Signing naturally, Dawn Sign Press |
미소장 |
51 |
(1986) The classifier system in American Sign Language. In Craig(ed), , John Benjamins Publishing Company |
미소장 |
52 |
Sign Language Structure: An Outline of the Visual Communication Systems of the American Deaf by William C. Stokoe, Jr.;  |
미소장 |
53 |
(1976) The study and use of sign language, |
미소장 |
54 |
(1970) Early manual communication and Deaf children's achievement, |
미소장 |
55 |
(1979) American Sign Language and sign systems, University Park Press. |
미소장 |
56 |
(1989) American Deaf Culture, Linston Press |
미소장 |
57 |
(1994) An interpreted education: Inclusion or exclusion?, Washington, DC: Gallaudet University |
미소장 |
58 |
(1995) 한국특수교육백년사, 도서출판 특수교육 |
미소장 |
59 |
(1987) Language learning practices whit deaf children, Little, Brown |
미소장 |