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I. 서론=123,126,2

II. 이론적 고찰=125,128,7

III. 연구의 설계=132,135,7

IV. 실증분석=138,141,7

V. 결론=144,147,3

참고문헌=146,149,3

Summary=149,152,1

칼라목차

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〈표 4-3〉 탐색 요인분석 결과=140,143,1

초록보기

The purposes of this research are to understand the relationship among components of brand equity and to identify the effect of brand equity components on the brand familiarity.

This research proposed 6 hypotheses on 6 latent variables about brand equity and brand familiarity, and tested through structural equation modeling.

The main results are that brand awareness was positively related with brand association and perceived quality and perceived quality has a positive influence on brand association. Also, both brand association and perceived quality related with brand loyalty, and brand loyalty has a positive influence on brand familiarity.

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
중소도시의 권역별 주거만족도 결정요인에 관한 연구 :K시의 중심 및 외곽지역 아파트를 중심으로 김기수 ;심재현 pp.1-36

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공동마케팅에서 전략적 제휴성과의 핵심선행요인에 관한 연구 김영 ;배일현 pp.37-66

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고객센터 서비스 품질과 충성도간의 관계 :상호작용 품질의 위계적 접근 김형수 ;정기주 ;최지호 pp.67-89

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EDLP점과 PROMO점의 공존모형에 관한 연구 이기엽 pp.91-121

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브랜드 자산의 구성요소가 브랜드 친숙성에 미치는 영향 송균석 ;남윤형 pp.123-149

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내부고객성과의 결정요인에 대한 연구 :해외 지역별 차이가 존재하는가? 박성용 ;신경석 ;우경일 pp.151-171

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레스토랑에서의 수익관리 김대철 pp.173-191

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인천국제공항 자유무역지역(FTZ)의 개선에 관한 연구 :인천공항, 싱가포르, 상해 FTZ 비교 김석태 ;김태인 pp.193-213

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대 유럽지역 수출활성화를 위한 운송상의 문제점과 개선방안 :TRS을 중심으로 엄광열 ;홍길종 pp.215-235

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한ㆍ중 채소류의 대 일본시장 수출경쟁력 비교 분석 김지용 ;이제홍 pp.237-258

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When and Why Does a Firm Choose a Certain Type of Internet Channel? 유원상 pp.259-286

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참고문헌 (30건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 박찬수, (1999December) 브랜드 자산의 측정 : EQUITYMAP을 중심으로, 미소장
2 스즈끼 츄메이, (1992) 하쿠호도의 키즈나 척도 성공사례, 미소장
3 David A, (1991) Capitalizing on the Value of a Brand Name, The Free Press 미소장
4 (1992) The Value of Brand Equity Journal of Business Strategy, 미소장
5 (1996a) Measuring Brand Equity Across Products and Markets, 미소장
6 (1996b) Building Strong Brands, The Free Press 미소장
7 (1987) Dimensions of Consumer Expertise Journal of Consumer Research, 미소장
8 (1992) Research Issues for Channels of Distribution Research in Marketing, 미소장
9 (1992) How Brand Image Drives Brand Equity, 미소장
10 (1968) A Study of the Influence of Image Congruence on Consumer Choice Journal of Business, 미소장
11 (1999) Does Brand Loyalty Mediate Brand Equity Outcomes, 미소장
12 (2001April) The Chain of Effects From Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance : The Role of Brand Loyalty, 미소장
13 (1986193-210) Journal of Marketing Research, 미소장
14 (1994) A Model of Perceived Risk and Intended Risk-Handling Activity Journal of Consumer Research, 미소장
15 (1989) Managing Brand Equity, 미소장
16 (1998) Consumers and Their Brands : Developing Relationship Theory in Consumer Research, 미소장
17 (1996july/august) Advertising Clutter in Consumer Magazines : Dimensions and Effects, 미소장
18 Behavioral Science 네이버 미소장
19 Journal of Marketing Research 네이버 미소장
20 (1995) Why Satisfied Customers Defect, 미소장
21 (1993) Journal of Marketing, 미소장
22 (1998) Strategic Brands Management : Building Measuring and Managing Brand Equity, Prentice Hall 미소장
23 (1993) Advertising's Role in Building Strong Brands, Lawrence Erlbaum Associates 미소장
24 (1994) The Commitment-trust Theory of Relationship Marketing Journal of Marketing, 미소장
25 (1999) Whence Consumer Loyalty, 미소장
26 (1994) A Survey-Based Method for Measuring and Understanding Brand Equity and Its Extendibility Journal of Marketing Research, 미소장
27 (1973) Marketing Communication and Hierarchy of Effects New Models for Mass Communication Research, in Clarke Sage Publishing 미소장
28 (1985) Trust in Close Relationships Journal of Personality and Social Psychology, 미소장
29 (1994) An Introduction to the Special Issue Journal of Marketing Research, 미소장
30 (1988) Consumer Perceptions of Price a Means-End Model and Synthesis of Evidence Journal of Marketing, 미소장