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목차
정치광고의 메시지 프레이밍에 대한 민감성 : 조절초점의 적합성 관점에서 / 김귀곤 ; 전승우 ; 차태훈 1
[요약] 1
1. 서론 1
2. 이론적 배경 및 가설설정 3
1) 정치적 이념성향과 조절초점 3
2) 설득적 지식과 조절초점 4
3) 조절초점의 적합성과 설득적 효과 5
4) 연구가설 5
3. 실증분석 6
1) 조사대상 및 실험디자인 6
2) 자극물의 개발 및 실험절차 6
3) 변수의 측정 6
4) 가설검증 7
4. 결론 12
1) 연구결과의 요약 및 의의 12
2) 연구의 한계점 및 후속연구방향 13
참고문헌 14
[요약] 16
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | 공격적 정치광고의 효과 ![]() |
미소장 |
2 | 소비자의 조절적 동기와 광고의 제시유형이 제품태도에 미치는 영향 | 소장 |
3 | 이미영 (2007), 브랜드 확장제품에 대한 태도에서 광고유형과 조절적 동기의 효과 연구, 광고연구, 74, 61-87. | 미소장 |
4 | South Koreans’ Ideological Disposition: Its Feature and Change | 소장 |
5 | 전승우, 차태훈, 이영화 (2008), 정치적 이념성향이 정치광고의 광고태도형성에 미치는 영향: 조절 초점의 역할을 중심으로, 광고연구, 겨울, 251-283. | 미소장 |
6 | “I” Seek Pleasures and “We” Avoid Pains: The Role of Self‐Regulatory Goals in Information Processing and Persuasion ![]() |
미소장 |
7 | Understanding Regulatory Fit ![]() |
미소장 |
8 | Harmony and Security Value Orientations in Political Evaluation ![]() |
미소장 |
9 | Personality Profiles and Political Parties ![]() |
미소장 |
10 | Do attitudes toward political advertising affect information processing of televised political commercials? ![]() |
미소장 |
11 | Campbell, Margaret C. (1995), When attention-getting advertising tactics elicit consumer inferences of manipulative intent:The importance of balancing and investments, Journal Consumer Psychology, 4(3), 225-54. | 미소장 |
12 | Consumers' Use of Persuasion Knowledge: The Effects of Accessibility and Cognitive Capacity on Perceptions of an Influence Agent ![]() |
미소장 |
13 | Devlin L. P. (1986), An analysis of presidenti al television commercials, 1952-1984. In L. L. Kaid, D. D. Nimmo, and K. R. Sanders (Eds.), New perspectives on political advertising, Carbondale and Edwardsville, Ill: Southern Illinois University Press. | 미소장 |
14 | Conflicts among human values and trust in institutions ![]() |
미소장 |
15 | Self-discrepancy: a theory relating self and affect. ![]() |
미소장 |
16 | Beyond pleasure and pain. ![]() |
미소장 |
17 | Suspicion of ulterior motivation and the correspondence bias. ![]() |
미소장 |
18 | Product Experience Is Seductive ![]() |
미소장 |
19 | "Journal of Marketing Research": 2 Ps ![]() |
미소장 |
20 | Political conservatism as motivated social cognition. ![]() |
미소장 |
21 | Kaid, L. L. (1981), Political advertising, In D. D. Nimmo and K. R. Sanders (Eds.), Handbook of Political Communication, Beverly Hills, CA: Sage. | 미소장 |
22 | Kaid, L. L. (2004), Handbook of Political Communication, Mahwah, NJ: LEA. | 미소장 |
23 | Goal Seeker and Persuasion Sentry: How Consumer Targets Respond to Interpersonal Marketing Persuasion ![]() |
미소장 |
24 | Journal of Marketing Research ![]() |
미소장 |
25 | Motivation by positive or negative role models: regulatory focus determines who will best inspire us. ![]() |
미소장 |
26 | Effects of print comparative political advertising on political decision‐making and participation ![]() |
미소장 |
27 | Psychological Needs and Values Underlying Left-Right Political Orientation: Cross-National Evidence from Eastern and Western Europe ![]() |
미소장 |
28 | The Role of Regulatory Focus in Preference Construction ![]() |
미소장 |
29 | The Impact of Regulatory Focus on Adolescents' Response to Antismoking Advertising Campaigns ![]() |
미소장 |
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