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목차
위협소구 강도에 따른 공익광고의 효과 : 낙관적 편견의 조절효과를 중심으로 / 이진희 ; 도선재 1
[요약] 1
1. 서론 1
2. 문헌 연구 2
1) 위협의 강도에 따른 광고 효과 2
2) 수용자 특성 변인으로서 낙관적 편견 5
3. 가설설정 6
4. 연구 방법 6
1) 실험설계와 피험자 6
2) 실험광고물 및 실험절차 6
3) 변인측정 7
4) 조작 점검 8
5. 연구 결과 8
5. 논의 및 시사점 10
참고문헌 12
[요약] 15
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | 에이즈(AIDS)예방 캠페인과 낙관적 편견 : 자아 존중감과 자신에 대한 통제감을 중심으로 | 소장 |
2 | 광고에서 사용되는 공포소구에 관한 연구 ![]() |
미소장 |
3 | 공익광고에 대한 정보처리 3단계 모델의 효과검증 | 소장 |
4 | 김재휘, 신진석. (2004). 공익광고 메시지의 프레이밍과 결과 지각이 환경 행동에 미치는 영향. 한국심리학회지, 5(2), 65-86. | 미소장 |
5 | 이동숙. (2003). 건강불감증의 구조모형 구축. 서울대학교 대학원 박사학위 논문. | 미소장 |
6 | 이민진, 양윤. (2007). 공포수준, 공포유형, 및 자기감시가 공익광고의 설득효과에 미치는 영향. 광고연구, 여름호, 187-212. | 미소장 |
7 | 환경관여도,자기-감시 및 이성적/감성적 소구에 따른 그린광고효과 | 소장 |
8 | 이시훈, 홍창선. (2004). 위협의 강도와 불안수준에 따른 위협소구 광고의 효과 연구. 광고연구, 62, 130-131. | 미소장 |
9 | Using the EPPM to Investigate the Persuasive Effects of Fear Appeal Messages Different in the Levels of Threat and Efficacy | 소장 |
10 | 메시지 유형에 따른 에이즈 예방 캠페인 효과 : 공포소구와 메시지 측면성의 효과를 중심으로 | 소장 |
11 | 한국금연운동협의회. (2007). 한국금연운동협의회 금연자료실. 2007.10.02 등록 http://www.kash.or.kr/user_new/pds_view.asp | 미소장 |
12 | Optimistic bias in adolescent and adult smokers and nonsmokers ![]() |
미소장 |
13 | Aucote, H. M. & Gold, R. S. (2005). Non-equivalence of direct and indirect measure of unrealistic optimism. Psychol, Health & medicine, 10(4), 376-383. | 미소장 |
14 | Backer, T. E., Rogers, E. M., & Sopory, P.(1992). Designing health communication campaigns: What works? Newbury Park, CA: Sage. | 미소장 |
15 | Effects of Horrific Fear Appeals on Public Attitudes Towards AIDS ![]() |
미소장 |
16 | Fear Appeal Effects in the Field: A Segmentation Approach ![]() |
미소장 |
17 | Third-Person Perception and Optimistic Bias Among Urban Minority At-Risk Youth ![]() |
미소장 |
18 | Unrealistic Optimism and the Health Belief Model ![]() |
미소장 |
19 | Optimistic bias in cancer risk perception: a cross-national study. ![]() |
미소장 |
20 | Fear Appeals in Print Advertising: An Analysis of Arousal and Ad Response ![]() |
미소장 |
21 | The Ethics of Psychoactive Ads ![]() |
미소장 |
22 | Effects of fear-arousing communications. ![]() |
미소장 |
23 | Janis, I. (1967). Effects arousal on attitude change: Recent developments in theory and research. In Advances in experimental social psychology, 3, berkowitz L(ed). Academic Presse: New York. 166-224. | 미소장 |
24 | Using fear appeals to promote cancer screening—are we scaring the wrong people? ![]() |
미소장 |
25 | Increasing the Persuasiveness of Fear Appeals: The Effect of Arousal and Elaboration ![]() |
미소장 |
26 | King, K. W. & Reid, L. N. (1990). Fear arousing anti-drinking and driving PSAs: Do physical injury threats influence young adults?. Current Issues & Research in Advertising, 12(1), 155-175. | 미소장 |
27 | Fear-provoking recommendations, intentions to take preventive actions, and actual preventive actions. ![]() |
미소장 |
28 | Langley, J. & Williams, S. (1992). Cycling health beliefs, crash experiences and night cycling behavior. Journal of Prediatrics and Child Health, 28(3), 231-235. | 미소장 |
29 | A cross-cultural study of the persuasive effect of fear appeal messages in cigarette advertising: China and Canada ![]() |
미소장 |
30 | Don't Be Afraid to Use Fear Appeals: An Experimental Study ![]() |
미소장 |
31 | Using fear appeals in advertising for AIDS prevention in the college-age population. ![]() |
미소장 |
32 | The Role of Attitude toward the Ad as a Mediator of Advertising Effectiveness: A Test of Competing Explanations ![]() |
미소장 |
33 | Some recent research on fear‐arousing message appeals ![]() |
미소장 |
34 | Predictors of unrealistic optimism: a study of Norwegian risk takers ![]() |
미소장 |
35 | Price, P. C., Pentecost, H, C., & Voth, R. D. (2002). Perceived Event Frequency and the Optimistic Bias: Evidence for a Two-Process Model of personal Risk Judgement. Journal of Experimental Social Psychology, 38, 242-252. | 미소장 |
36 | Adolescent (in)vulnerability. ![]() |
미소장 |
37 | Fear: The Potential of an Appeal Neglected by Marketing ![]() |
미소장 |
38 | Danger and Fear Control in Response to Fear Appeals: The Role of Need for Cognition ![]() |
미소장 |
39 | A Model of the Effects of Self-Efficacy on the Perceived Ethicality and Performance of Fear Appeals in Advertising ![]() |
미소장 |
40 | Do cigarette smokers have unrealistic perceptions of their heart attack, cancer, and stroke risks? ![]() |
미소장 |
41 | Thorson, & Friestad. (1985). Advertising:Sold on emotion. Psychology Today, 19(3), 89. | 미소장 |
42 | Vincent. A. M. & Dubinsky, A. J. (2005). Impact of Fear appeals in a cross-cultural context. The Marketing Management Journal, 15(1), 17-32. | 미소장 |
43 | Unrealistic optimism about susceptibility to health problems: conclusions from a community-wide sample. ![]() |
미소장 |
44 | Preventing the Spread of Genital Warts: Using Fear Appeals to Promote Self-Protective Behaviors ![]() |
미소장 |
45 | A Meta-Analysis of Fear Appeals: Implications for Effective Public Health Campaigns ![]() |
미소장 |
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