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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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목차
상생 파트너십을 통한 Customer Service 향상 : 현대백화점의 CS 업무혁신 Festival을 중심으로 / 서창적 1
Abstract 1
I. 서론 2
II. 이론적 배경 3
2.1. 파트너십 3
2.2. 아웃소싱 4
III. 현황 및 분석 5
3.1. 외부 환경 분석 5
3.2. 기업 분석 6
IV. 베스트 프랙티스 10
4.1. 윈-윈 파트너십 10
4.2. CVMS(Customer Value Management System) 11
4.3. V-log 12
4.4. CS 업무혁신 Festival 12
V. 성과 측정 16
5.1. 고객서비스 수준 17
5.2. V-log의 사용현황 21
5.3. CS 업무 혁신 Festival 23
VI. 문제점 및 개선안 도출 24
6.1. 고객 서비스 수준에 대한 인식 차이 24
6.2. V-log의 활용도 개선 25
6.3. CS 업무 혁신 Festival의 확대 26
VII. 결론 28
참고문헌 29
* 저자소개 * 30
In recent, win-win partnership management is major issue in corporation
environment. That is perceived as the best way for survival. Hyundai-Department
Store had been awarded in "the hall of fame" of department store division in
2005, Korea Service Grand Prix. Since then, Hyundai-Department Store has been
threatened by other competitors. According to this station, Hyundai-Department
Store are seeking the various strategy to achieve customer service through
partnership with cooperation employee. In particular, department store industry
has special characters in manpower structure. The most of employees on a point of contact with customer are outsourced. Because of this feature, it is very
important to manage outsourced employee. In this study, focused on efficient
management case of outsourced employee. For doing this, as a best practice,
introduce the CS Work Innovation Festival in Hyundai-Department Store.
Purpose of this study is to introduce the best practice of managing outsourced
employee for improving customer service, analysis the problem and propose
practical implications.기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 목차 |
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상생 파트너십을 통한 Customer Service 향상 :현대백화점의 CS 업무혁신 Festival을 중심으로 | 서창적 | pp.1-30 |
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보기 |
시장변화에 대응하는 교보문고의 서비스전략 | 장형섭 | pp.31-56 |
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고객 서비스의 전략적 활용 :서울삼성병원의 사례 | 김희탁 | pp.57-72 |
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고객가치 극대화를 실천하는 기업 :삼성생명(주) | 김재환 | pp.73-93 |
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금호고속의 고객행복경영 | 김용하 ;김영택 | pp.95-114 |
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삼성전자서비스-서비스 혁신 리더 | 안영진 | pp.115-133 |
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홈플러스 사회공헌에 플러스되다 | 김연성 | pp.135-152 |
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국제비교를 통한 한국 서비스 연구 동향 :한국과 미국의 주요 학술지를 중심으로 | 서창적 ;김효정 | pp.153-190 |
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이용자 만족과 재방문의도에 영향을 미치는 관광정보 웹사이트 평가요인에 관한 연구 | 홍상진 ;장형섭 ;이미정 | pp.191-219 |
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콜센터 상담원의 직무만족에 영향을 주는 정보시스템 품질요인에 대한 실증연구 | 우항준 ;신형식 | pp.221-243 |
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UTAUT를 적용한 전자정부 서비스 채택 요인에 관한 연구 :인터넷과 Kiosk의 비교를 중심으로 | 안운석 ;오종철 | pp.245-268 |
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기업의 사회적 책임활동이 내부고객 만족과 조직몰입에 미치는 영향 | 이명성 ;박찬 ;박준현 | pp.269-295 |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | 권영식 (1996), “유통경로내의 거래특성과 관계결속이 장기렵력관계에 미치는 영향,” 광운대학교 박사학위논문. | 미소장 |
2 | An Exploratory Study on the Effects of Job Characteristics and Organizational Trust on Job insecurity and Organizational Commitment | 소장 |
3 | 박노윤 (2004), “조직의 결합능력과 사회적 자본,” 「한국지식경영학회」, 12권, 271-303. | 미소장 |
4 | A Moderating Effect of CEO Support on the Relationship between SCM Practice and SCM Performance | 소장 |
5 | A Study on the Communication and Distribution Channel Characteristics and Partnership between Travel Agencies and Airlines | 소장 |
6 | Testing a Casual Model of Outsourcing Success | 소장 |
7 | 최진석 (2000), “정보시스템 아웃소싱 성공을 위한 외주업체와의 관계에 관한 연구,” 영남대학교 박사학위논문. | 미소장 |
8 | 제조기업의 아웃소싱 전략에 관한 실증적 연구 | 소장 |
9 | A Model of Distributor Firm and Manufacturer Firm Working Partnerships ![]() |
미소장 |
10 | Cerullo J. M. "Strategic Determinanats of Partner Selection in International Joint Ventures," Journal of International Business Studies, 1980, Vol. 22, No, 2, pp.249-263. | 미소장 |
11 | Competition through collaboration: insights from an initiative in the Turkish textile supply chain ![]() |
미소장 |
12 | The Effect of Service Quality and Partnership on the Outsourcing of Information Systems Functions ![]() |
미소장 |
13 | A two-level investigation of information systems outsourcing ![]() |
미소장 |
14 | Production sourcing strategies and buyer‐supplier relationships ![]() |
미소장 |
15 | The Economist, (1996). "The Hitchhiker's Guide to Cybernomics," September, Vol. 28, p.32 | 미소장 |
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