권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
목차
지역사회중심 교수프로그램이 지적장애 고등학생의 일상생활기술 수행에 미치는 효과 / 김영준 ; 김진호 1
요약 1
I. 서론 1
1. 연구의 필요성 및 목적 1
2. 연구문제 3
II. 연구방법 4
1. 연구 대상 4
2. 실험환경 4
3. 목표행동 6
4. 실험설계 및 절차 7
5. 자료 측정 11
6. 관찰자간 신뢰도 12
7. 중재 충실도 12
III. 연구결과 13
1. 현금인출기 이용기술 13
2. 마트이용기술 15
3. 가계부 기록기술 17
IV. 논의 및 결론 18
참고문헌 20
[부록] 23
Abstract 26
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | A Study on the Parents` Perception regarding the Behavioral Problems of Students with Intellectual Disabilities from the perspective of Family Support | 소장 |
2 | 김진호 (1999). 장애아 전환교육을 위한 인지-행동훈련기법의 이론과 선행연구 고찰. 특수교육연구, 6, 117-132. | 미소장 |
3 | 우리나라 학령기 전환교육의 방향 ![]() |
미소장 |
4 | A Review of Literature Study on the Transition Assessment for Students with Developmental Disabilities in the Transition Perspective | 소장 |
5 | Developing a School-based Transition Model and Related Education Program and Methods for Students with Developmental Disabilities | 소장 |
6 | 장애학생을 위한 지역사회중심 교수프로그램 적용사례 고찰 : 국내 연구를 중심으로 | 소장 |
7 | The Effects of the community-based Training Program on the transportation skill and entry-level work skills of a student with Intellectual Disability | 소장 |
8 | The Effect of the Community-based Job Training Program on the Clerical Work Skills for a Student with Intellectual Disability Who is in the Transition Classroom of a Special Education School | 소장 |
9 | The Effects of Community-Based Instruction Using Time Delay and Least Prompts Procedures with Video Self-Modeling on Grocery Shopping Skills for Students with Developmental Disabilities | 소장 |
10 | The Effects of Community-Based Instruction with Video Self-Modeling on the Use of Vending Machine of Children with Autism | 소장 |
11 | Follow-up Studies for Graduates with Disabilities and Its Implication on Transition Education | 소장 |
12 | Influence of Video Self-Modeling Intervention on community use skills with high school students with the intellectual disabilities | 소장 |
13 | 지역사회중심 교수가 자폐성장애학생의 지역사회 기능 증진에 미치는 효과 | 소장 |
14 | 다중요소로 구성된 지역사회중심교수가 일반고등학교 정신지체학생의 지역사회활용기술 수행에 미치는 영향 | 소장 |
15 | Impact of community-based intervention package on the independent performance of community skills for special high school students with mental retardation | 소장 |
16 | 정신지체고등학생을 위한 컴퓨터 활용 전이교육 프로그램 효과 연구 : 현금 인출기 사용을 중심으로 | 소장 |
17 | The Evolution Stages and Practical Tasks of Transition Education | 소장 |
18 | Baer, R., Flexer, R. W., & McMahan, R. K. (2005). Transition models and promising practices. In R. W. Flexer, T. J. Simmons, P. Luft & R. M. Baer (2nd ed.). Transition planning for secondary students with disabilities(pp. 53-82). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education. | 미소장 |
19 | Special Educators' Views of Community-based Job Training and Inclusion as Indicators of Job Competencies for Students with Mild and Moderate Disabilities. ![]() |
미소장 |
20 | Enhancing Choice and Participation for Adults with Severe Disabilities in Community-Based Instruction ![]() |
미소장 |
21 | Mental Retardation Is Dead: Long Live Mental Retardation! ![]() |
미소장 |
22 | Impact of Community-Based Instruction on the Development of Adaptive Behavior of Secondary-Level Students with Mental Retardation. ![]() |
미소장 |
23 | McDonnell, J., Wilcox, B., & Hardman, M. (1991). Secondary program for students with developmental disabilities. Boston: Allyn and Bacon. | 미소장 |
24 | Sitlington, P. L., & Clark, G. M. (2006). Transition education and services for students with disabilities(4th ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon. | 미소장 |
25 | Wehman, P. (2001). Life beyond the classroom(3rd ed.). Baltimore: Paul H. Brookes. | 미소장 |
26 | Westling, D. L., & Fox, L. (2000). Teaching students with severe disabilities(2nd ed). New Jersey: Upper Saddle River. | 미소장 |
27 | Influence of least restrictive environment and community based training on integrated employment outcomes for transitioning students with severe disabilities ![]() |
미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
전화번호 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내11
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.