권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 목차 |
---|---|---|---|---|
ADHD에 대한 유아교사와 부모의 지식과 중재 수용도 비교 | 황순영 | pp.1-19 |
|
|
쓰기 학습장애 위험아동을 위한 쓰기 전략의 효과 비교 : 자기조절 중심의 '주장쓴글' 전략, 그래픽조직자 전략, 모델학습 전략 중심으로 | 정혜승, 김소희 | pp.21-52 |
|
|
단일대상연구를 중심으로 한 학습장애 아동의 읽기 중재 연구 분석 | 서화자, 서한보미, 박현주 | pp.53-80 |
|
|
장애전담어린이집 교사의 심리적 소진에 영향을 미치는 직무스트레스와 임파워먼트 요인 분석 | 김정은 | pp.81-101 |
|
|
마이크로티칭 경험이 예비특수교사의 전문성 발달에 미치는 영향 | 이미아, 황순영 | pp.103-122 |
|
|
국가수준학업성취도 평가결과에서 드러난 기초학력부진 학생의 생태학적 삶 특성 | 허유성, 나경은, 박성기 | pp.123-148 |
|
|
학습장애 아동 어머니의 양육 스트레스와 지원 요구에 관한 연구 | 김자경, 정세영 | pp.149-173 |
|
|
주의력결핍 과잉행동장애 아동과 일반아동의 실행능력 비교 | 김은성, 김경미, 강철중, 김지훈 | pp.175-193 |
|
|
직접교수 원리를 적용한 주인공 의도 파악하기 교수가 읽기장애학생의 읽기이해에 미치는 영향 | 양정민, 김애화 | pp.195-215 |
|
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | Effects of Blended Learning Writing Instruction on Writing Ability and Attitude for Students with Writing Disabilities? | 소장 |
2 | The Effects of the Instruction with Story Grammar and Self-Evaluation Strategy on Written Expression Ability in Intermediate Graders with Writing Disabilities | 소장 |
3 | 기현정 (2007). ‘신모방적 글쓰기 활동’을 중심으로 한 쓰기 교수학습 방법 연구. 석사학위논문. 이화여자대학교 교육대학원. | 미소장 |
4 | 김길순 (2000). 과정 중심 쓰기 지도가 학습장애아의 쓰기 표현과 자기효능감에 미치는 효과. 석사학위논문. 대구대학교 대학원. | 미소장 |
5 | Exploring an Integrated Model for Identification of Learning Disabilities: Beyond the Discrepancy and Responsiveness-to-Intervention | 소장 |
6 | 김명옥 (2004). 마인드 맵 활용이 학습장애아의 읽기․쓰기 및 과제수행 행동에 미치는 효과. 석사학위논문. 공주대학교 특수교육대학원. | 미소장 |
7 | 김봉진 (2001). 자기교시 훈련이 학습장애 아동의 작문 능력에 미치는 영향. 석사학위논문. 단국대학교 대학원. | 미소장 |
8 | Effects of Self-Regulated Strategy Development(SRSD) Writing Instruction on Writing Abilities and Self-Efficacy? | 소장 |
9 | Effect of the Meaning-centered Writing Teaching Method on Meaning-expressional & Conventional Writing Ability of Primary Students with Writing Disabled | 소장 |
10 | The effects of a remedial sentence writing strategy for secondary school levels of Korean students without and with learning disabilities in the states | 소장 |
11 | Effects towards the Writing Abilities and Self-Efficacy of Elementary Students with LD by a Sentence Writing Strategy | 소장 |
12 | 김윤옥 (2008). 학습부진․학습장애 학생을 위한 논술시험전략. 서울: 교육과학사. | 미소장 |
13 | The Effects of Writing Self-Efficacy and Gender on Writing Performance | 소장 |
14 | 배성미, 박현숙 (2002). ‘협동적 쓰기’교수가 초등 작문장애 학생의 쓰기표현력에 미치는 효과. 언어청각연구, 7(2), 225-247. | 미소장 |
15 | The Effects of Writing Training with Wordprocessor and Web Mails on the Writing Ability of Children with Writing Learning disabilites ![]() |
미소장 |
16 | 워드 프로세싱 프로그램에 의한 쓰기표현 교수가 초등 고학년 쓰기장애 학생의 쓰기표현력에 미치는 효과 | 소장 |
17 | 윤송이 (2008). 자기조정전략 쓰기교수가 쓰기학습장애 아동의 쓰기능력에 미치는 영향.석사학위논문. 서울교육대학교 교육대학원. | 미소장 |
18 | Effects of Self-Regulated Strategy Development Instruction on Writing Ability for Children with Writing Disabilities | 소장 |
19 | 이선화 (2003). 자기조절전략훈련이 쓰기지체아동의 쓰기능력에 미치는 영향. 석사학위논문. 공주대학교 대학원. | 미소장 |
20 | Effects of Graphic Organizers on Composition Skills of Students with Writing Disabilities | 소장 |
21 | Effects of Graphic Organizers on Composition Skills of Students with Writing Disabilities | 소장 |
22 | 이소현 (2005). 단계적 그래픽조직자 활용 프로그램이 학습부진학생의 쓰기 능력에 미치는 영향. 석사학위논문. 경인교육대학교 교육대학원. | 미소장 |
23 | 이은주 (2002). 예시문 활용을 통한 쓰기 교수-학습 연구. 석사학위논문. 서울대학교 대학원. | 미소장 |
24 | 이일수 (1996). 설명문 쓰기 지도 방안 연구: 산문 모형을 중심으로. 석사학위논문. 한국교원대학교 대학원. | 미소장 |
25 | The Effects on Providing Alternative Thinking Strategy with Illustration to Increase Reading and Writing Skills for Children with Learning Disabilities | 소장 |
26 | effects of the book review activities on writing abilities of students with learning disabilities? | 소장 |
27 | 초등학교 학습장애 아동 및 학습부진 아동에 대한 문장작성전략의 중재 효과 ![]() |
미소장 |
28 | 조경은 (2000). 작문매체와 학습자의 메타인지수준이 작문의 길이와 질, 태도에 미치는 영향. 석사학위논문. 전남대학교 교육대학원. | 미소장 |
29 | 최미숙 (2006). 심상 그리기를 활용한 과정중심 쓰기가 초등학교 쓰기 학습장애 아동의 어휘력과 자아존중감에 미치는 효과. 박사학위논문. 창원대학교 대학원. | 미소장 |
30 | Effects of ICT with Gradational Application to Improve Reading and Writing Abilities for Children with Learning Disabilities | 소장 |
31 | Effects of Dictated Experience Stories Program on Reading and Writing Ability for Children with Learning Disabilities | 소장 |
32 | Effects of Multimedia Learning Program on Reading and Writing of Children with Learning Disabilities | 소장 |
33 | Theoretical review about concepts and research-validation of evidence-based practice | 소장 |
34 | Bereiter, C., & Scardamalia, M. (1987). The psychology of written composition. NJ: Lawrence Eelbaum Associaters, Publishers. | 미소장 |
35 | Caplan, R., & Keech, C. (1980). Show-writing: A training program to help students be specific. Collaborative research study no. 2. Berkeley, CA: Bay Area Writing Project(ERIC Document Reproduction Service No. ED198539) | 미소장 |
36 | Teaching Writing to Students With Attention Deficit Disorders and Specific Language Impairment ![]() |
미소장 |
37 | Gast, D. L., & Tawney, J. W. (1984). The visual analysis of graphic data. In J. W. Tawney & D. L. Gast(EDs), Single subject research in special education(pp.142-186). Columbus: Cahres E. Merill Publishing Company. | 미소장 |
38 | Graham, S., Harris, K., MacArthur, C., & Schwartz, S. (1991). Writing and writing instruction with students with learning disabilities: A review of a program of research. Learning disabilities Quarterly, 14, 89-114. | 미소장 |
39 | Improving the Writing Performance of Young Struggling Writers: "Theoretical and Programmatic Research From the Center on Accelerating Student Learning" ![]() |
미소장 |
40 | A Meta-Analysis of Writing Instruction for Adolescent Students ![]() |
미소장 |
41 | Graves, A., Montague, M., & Wong, Y. (1990). The effects of procedural facilitation on the story composition of learning disabled students. Learning Disabilities Research, 5, 88-93. | 미소장 |
42 | Guiford, J. P., & Fruchter, B. (1981). Fundamental statistics in psychology and education. New York: Mcgrew-Hill. | 미소장 |
43 | Harris, K. R., & Graham, S. (1996). Making the writing process work: Strategies for composing and self-regulation(2nd ed.). Cambridge: BrooKline Books. | 미소장 |
44 | The simultaneous-treatment design ![]() |
미소장 |
45 | Kazdin, A. E. (1982). Single-subject research designs: Methods for clinical and applied settings. New York: Oxford University Press. | 미소장 |
46 | Effects of Instructional Strategies, Grade, and Sex on Students' Persuasive Writing ![]() |
미소장 |
47 | Teaching writing to exceptional children: reaction and recommendations. ![]() |
미소장 |
48 | Effects of Goal Setting and Strategy Use on the Writing Performance and Self-Efficacy of Students With Writing and Learning Problems ![]() |
미소장 |
49 | Reedy, J. E., Jr. (1964). A comparative study of two methods of teaching the organization of expository writing to ninth-grade pupils. Unpublished doctoral dissertation, Boston University School of Education, Boston, MA. | 미소장 |
50 | Preventing Writing Difficulties: The Effects of Planning Strategy Instruction on the Writing Performance of Struggling Writers ![]() |
미소장 |
51 | Spandel, V., & Culham, R. (1996). Writing assessment. A Handbook for Student Performance Assessment in an Era of Restructuring. Edited by Robert E. Blum and Judith A. Alter(1996), ASCD. | 미소장 |
52 | The Effectiveness of a Highly Explicit, Teacher-Directed Strategy Instruction Routine: Changing the Writing Performance of Students with Learning Disabilities. ![]() |
미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
전화번호 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내11
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.