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목차
전기-기계식 능동 현가장치 제어를 위한 NCF 알고리즘 / 한인식 ; 이윤복 ; 최교준 ; 김재용 ; 장명언 1
Abstract 1
1. 서론 1
2. 현가장치의 종류 및 제어 알고리즘 2
2.1. 수동형 현가장치 2
2.2. CVD 반능동 현가장치 3
2.3. LQR 능동 현가장치 3
2.4. NCF 능동 현가장치 4
3. 수치해석 결과 5
3.1. Step 파형 입력 결과 5
3.2. Sine 파형 입력 결과 6
3.3. 야지노면 입력 결과 7
4. 결론 9
References 9
The NCF control algorithm for an active suspension system was proposed and investigated. The NCF
algorithm using spring dynamic variation force and suspension relative velocity was applied to the 1/4 vehicle model and numerical analysis was performed. Vehicle's performances such as vehicle displacement, vehicle acceleration,suspension deflection, tire deflection and absorbed power were calculated and compared with those of the passive,semi-active and LQR active suspension system that use full state feedback. Numerical results show that the proposed NCF active suspension system has superior performance compared with the passive and semi-active suspension system and has very similar performance compared with the LQR active suspension system. So the proposed NCF algorithm is considered as a highly practical algorithm because it requires only one displacement sensor in a 1/4 vehicle model.기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 목차 |
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전기-기계식 능동 현가장치 제어를 위한 NCF 알고리즘 | 한인식, 이윤복, 최교준, 김재용, 장명언 | pp.1-9 |
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여성 승객을 고려한 동승자석 안전벨트의 설계 최적화 | 김윤배, 김형준, 한재녕, 김형일, 채수원 | pp.10-15 |
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DGPS를 이용한 GIS기반의 차선 이탈 검지 연구 | 문상찬, 이순걸, 김재준, 김병수 | pp.16-24 |
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EGR 가스 폐열회수에 의한 디젤엔진의 연비에 미치는 ATF 워밍업의 영향 | 허형석, 이동혁, 강태구, 이헌균, 김태진 | pp.25-32 |
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샌드위치 판재의 성형성을 고려한 차체 부품의 개발 | 최원호, 최보성, 이덕영, 황우석 | pp.33-38 |
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자동차용 인스트루먼트 패널의 사출압력 최소화를 위한 밸브 게이트 열림 시점 결정 | 조성빈, 박창현, 표병기, 최동훈 | pp.46-51 |
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고진공 다이캐스팅 공법 적용한 알루미늄 서브프레임 개발 | 조영건, 임태성, 장상길, 조철환 | pp.52-59 |
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이산 칼만 필터를 이용한 구동 출력 토크 추정 | 김기우 | pp.68-75 |
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연료전지 하이브리드 자동차의 룰 베이스 전략과 최적 제어 전략의 비교 | 정춘화, 박영일, 임원식, 차석원 | pp.103-108 |
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냉각수 순환 방식 가열원 형상에 따른 요소수 해동 특성에 관한 수치적 연구 | 이승엽, 김만영, 이천환, 박윤범 | pp.125-132 |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | Y. B. Lee and O. S. Song, “Practical Semiactive Control of Hydropneumatic Suspension Units,” J. of the Korea Institute of Military Science and Technology, Vol.6, No.4, pp.9-21, 2003. | 미소장 |
2 | D. A. Weeks, J. H. Beno, A. M. Guenin and D. A. Bresie, “Electromechanical Active Suspension Demonstration for Off-road Vehicles,” SAE 2000-01-0102, 2000. | 미소장 |
3 | F. B. Hoogterp, J. H. Beno and D. A. Weeks, “An Energy Efficient Electromagnetic Active Suspension System,” SAE 970385, 1997. | 미소장 |
4 | Y.-I. Sohn, S.-G. Kim, S.-M. Lee, Y.-J. Ko and K.-D. Lee, “Control Simulation of 6-Wheeled Vehicle with Active Suspension,” Annual Conference Proceedings, KSAE, pp.750-755, 2009. | 미소장 |
5 | D. S. Motta, D. E. Zampieri and A. K. A. Pereira, “Optimization of a Vehicle Suspension Using a Semi-active Damper,” SAE 2000-01-3304, 2000. | 미소장 |
6 | B. Shahian, M. Hassul, Control System Using Matlab, Prentice-Hall International Inc. pp.369-370, 1993. | 미소장 |
7 | K. Efatpenah, Manual and Automatic Control of an Active Suspension for High-speed Offroad Vehicles, Ph. D. Dissertation, The University of Texas at Austin, Texas, 1999. | 미소장 |
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