본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

초록보기



The purpose of the study was to investigate the preferred philosophical attitudes of youth leaders, and to analyze the related variables with philosophical attitudes. The subjects of this study were 136. The instruments used in this study was PAEI developed by Zinn.

The findings were as follows:

First, youth leaders in Korea showed their philosophical attitudes in the order of Progressivism, Behaviorism, Humanism, Radicalism, and Liberalism. This means that youth leaders have the strongest progressive attitude and the weakest liberal attitude.

Second, youth leaders in universities showed more Progressive, Behavioral, Humanistic, Radical, and Liberal attitude than youth leaders in government and community related institutes or non-profit organizations.

Third, among the variables related with philosophical attitudes of youth leaders, age explained significantly philosophical attitudes except radicalism.

Finally, these results implied that youth leader programs such as youth leader's training program needed to be developed in direction of establishing philosophy of education

참고문헌 (27건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 (2000). 성인학습 지도방법의 이론과 실제. 서울: 교육과학사. 미소장
2 사회교육 담당자 효능감 척도개발과 그 시사점 네이버 미소장
3 사회교육 담당자의 이직의도 결정 요인 소장
4 조직,직무,개인적 특성이 사회교육 담당자의 직무만족도와 조직헌신도에 미치는 영향 소장
5 사회교육 담당자의 직무만족도와 효능감 결정요인 소장
6 Analysis of Influence Factors related to Occupational Profession of Youth Field Specialists in Korea 소장
7 청소년 지도자의 조직몰입과 관련변인 소장
8 사회교육자의 교육적 전문성에 관한 연구 소장
9 사회교육자의 직업소외 결정요인 분석 소장
10 靑少年 指導者의 實態 및 그 改善方案에 관한 연구 : 忠淸北道 靑少年指導敎師를 중심으로 소장
11 국가 인적자원개발 관점에서 청소년육성의 새로운 방향 모색에 관한 연구 : 청소년자원개발론(YRD : Youth Resource Development)의 탐색적 시도 소장
12 女性社會敎育 擔當者의 專門性 提高를 위한 分析 소장
13 (1973). Towards a working adult education philosophy. N.Y.: Syracus University. 미소장
14 North Carolina: A Statewide System of Training for New and Existing Industries. 네이버 미소장
15 (1985). Developing programs in adult education. N.Y : Jossey-Bass.. 미소장
16 (1998). Identifying your teaching style. In M. W. Galbraith(Ed.). Adult learning methods: A guide for effective instruction(2nd ed.). Florida: Krieger Publishing Company. 미소장
17 (1989). Enhancing the Adult Classroom Environment. New Directions for Continuing Education, Vol. 43, 67-75. 미소장
18 (1986). 성인교육의 이론과 실제. 서울: 덕성여자대학출판부. 미소장
19 (1995). Philosophical foundations of adult education. Malabar, FL : Frieger. 미소장
20 (1998). Adult Learning Methods: A Guide for Effective Instruction(2nd edition). Malabar, F. L.: Krieger Publishing Company. 미소장
21 (1998). Youth development : On the path toward professionalization. Unpublished Paper,National Collaboration for Youth. 미소장
22 (1994). Developing teaching style in adult education. San Francisco. CA: Jossey-Bass Publishers. 미소장
23 An Introduction 네이버 미소장
24 (1996). What is youth development?(http://www.iyfnet.org/document.cfm//22/general/51. 미소장
25 Goals, Objectives, and Functions in Adult Education 네이버 미소장
26 (1988). Identifying your philosophical Orientation. In M W. Galbraith (1998). Adult Learning Methods: A Guide for Effective Instruction(2nd Edition). Malabar, FL.: Krieger Publishing Company. 미소장
27 (1984). Development of a valid and reliable instrument to identity a personal philosophy of adult education. Unpublished dissertation. Florida State University. 미소장