1 |
교육부(2013). 만 15세 대상의 국제 학업성취도 평가(PISA 2012) 결과 발표. 교육부 보도자료. 2013.12.3. |
미소장 |
2 |
The Impact Factors and Longitudinal Change of Interest on Scientific Subject
|
소장 |
3 |
The Effect of Classroom Climate on Academic Achievement
|
소장 |
4 |
김경희, 김수진, 김남희, 박선용, 김지영, 박효희, 정 송(2008a). 국제 학업성취도 평가 (TIMSS/PISA)에서 나타난 우리나라 중․고등학생의 성취 변화의 특성. 한국교육과정평가원. 연구보고 RRE 2008-3-1. |
미소장 |
5 |
김경희, 김수진, 김남희, 박선용, 김지영, 박효희, 정 송(2008b). 수학․과학 성취도 추이 변화 국제비교 연구 - TIMSS 2007 결과 보고서. 한국교육과정평가원. 연구보고 RRE 2008 -3-3. |
미소장 |
6 |
수학 및 과학 성취도와 정의적 특성과의 관계에 대한 국제 비교
|
소장 |
7 |
김경희, 송미영, 김완수, 최인봉, 신진아, 박인용, 김종훈, 김성훈(2012). 2011년 국가수준 학업성취도 평가 결과: 초등학교 학업성취도 변화 추이 분석. 한국교육과정평가원. 연구보고 RRE-2012-1-1. |
미소장 |
8 |
김경희, 최인봉, 김완수, 송미영, 신진아, 박인용, 김종훈, 김성훈(2012). 2011년 국가수준 학업성취도 평가 결과: 중학교 학업성취도 변화 추이 분석. 한국교육과정평가원. 연구보고 RRE-2012-1-2. |
미소장 |
9 |
김경희, 신진아, 송미영, 박인용, 김완수, 최인봉, 김종훈, 손원숙, 이현숙(2012). 2011년 국가수준 학업성취도 평가 결과: 학업 성취 및 향상 특성 분석. 한국교육과정평가원 연구보고 RRE 2012-1-5. |
미소장 |
10 |
Effects of K Middle School Student`s Homeroom-based Club Activities on Their School Life Satisfaction and Self-Efficacy
|
소장 |
11 |
Test of a Structural Model among School's Psychological Environments, Self-Determination, Self-Regulated Behavior, Student Achievement, and School Satisfaction?
|
소장 |
12 |
중학생의 수학에 대한 태도 측정 도구 개발 및 특성 분석
|
소장 |
13 |
학생특성과 학교특성이 초등학생 영어 성취도에 미치는 영향 : 다층자료 분석모형 이용
|
소장 |
14 |
김수진, 박지현, 김현경, 진의남, 이명진, 김지영, 안윤경, 서지희(2012). 수학, 과학 성취도 추이변화 국제비교 연구: TIMSS 2011 결과보고서. 한국교육과정평가원. 연구보고 RRE 2012-4-3. |
미소장 |
15 |
김아영(2010). 학업동기. 서울: 학지사. |
미소장 |
16 |
김아영, 박인영(2001). 학업적 자기효능감 척도 개발 및 타당화 연구. 교육학 연구, 39(1), 95- 123. |
미소장 |
17 |
Multi-level Analysis of the Effects of Teacher-efficacy and Students' Academic Self-efficacy on Academic Achievement
|
소장 |
18 |
(The) role of interest and self-efficacy in English achievement among Korean youth
|
소장 |
19 |
중·고등학생의 학업적 자기효능감, 타인기대와 학업성취도 관계에서 자기조절학습전략의 효과
|
소장 |
20 |
Tendency Analysis on the School Effectiveness Using Multilevel Structural Equation Modeling
|
소장 |
21 |
A Comparison of Organizational Climate and Academic Self-Efficacy between Autonomous High Schools and Innovative High Schools
|
소장 |
22 |
A Study on the Effects of Self-concept, Attitude and Learning habit on Academic Achievement - Focused on 5th grade of elementary school students-
|
소장 |
23 |
손충기, 손계정(2011). 영어 학습동기와 학습전략이 영어 학업성취에 미치는 효과. 교육종합연구, 9(2), 1-21. |
미소장 |
24 |
A Study on the Differences of Academic Motivation and Self-evaluation according to Level of Self-regulated Learning, Self-efficacy and Academic Achievement
|
소장 |
25 |
이미경, 곽영순, 민경석, 채선희, 최성연, 최미숙, 나귀수(2004a). PISA 2003 결과 분석 연구: 수학적 소양, 읽기 소양, 과학적 소양 수준 및 배경변인 분석. 한국교육과정평가원. 연구보고 RRE 2004-2-1. |
미소장 |
26 |
이미경, 곽영순, 민경석, 채선희, 최성연, 최미숙, 나귀수(2004b). PISA 2003 결과 심층 분석 연구. 한국교육과정평가원. 연구보고 RRE 2004-2-2. |
미소장 |
27 |
Will Children Who Like School Do Better Academically?
|
소장 |
28 |
The Path Analysis of Teacher- Student Relationships, Class Climate, and Learning Flow on Academic Achievement in Elementary Students
|
소장 |
29 |
중·고등학교 학생들의 수학 정의적 성취의 차이 분석
|
소장 |
30 |
수학 학업성취도가 높은 국가의 수학-정의적 영역 요인 분석 및 측정 동일성 검증
|
소장 |
31 |
PISA 2003 결과에서 수학의 정의적 영역에 영향을 주는 변인 분석
|
소장 |
32 |
Structural equation models of student achievement: S.chool contextual and instructional differences in the development of reading, math, and English construct
|
소장 |
33 |
Relationships Between Educational Context Variables and Academic Achievement Based on Multi-level SEM Analyses
|
소장 |
34 |
임효진(2012). 중고생의 영어 및 과학교과 흥미의 변화와 영향요인 분석. 교육학연구, 50(3), 151-175. |
미소장 |
35 |
Students" variables and educational achievement in English
|
소장 |
36 |
정구향, 채선희, 김재철, 이재기, 김정호, 이봉주, 이미경, 임찬빈, 이교희, 김경희, 손원숙, 민병곤, 박선미, 조영미, 정은영, 김진석(2003). 2002년 국가수준 교육성취도 평가 연구(II): 총론. 한국교육과정평가원. 연구보고 RRE 2003-1-1. |
미소장 |
37 |
중·고등학생들의 과학에 대한 태도와 학교생활 만족도 분석
|
소장 |
38 |
The Effects of Academic Self-efficacy and Learning Presence on Learning Achievement in Elementary Social Studies Class
|
소장 |
39 |
The Structural Relationship and Latent Means Analysis of Gender among Academic Self-Efficacy, Interest, External Motivation and Science Achievement for High School Students
|
소장 |
40 |
한국교육과정평가원(2012). 수학․과학 성취도 추이변화 국제비교 연구(TIMSS 2011) 결과 발표. 한국교육과정평가원 보도자료. 2012. 12.11. |
미소장 |
41 |
Determinants of student's satisfaction with general high school
|
소장 |
42 |
Ashcraft. M. H. & Kirk, E. P. (2001). The relationships among working memory, math anxiety, and performance. Journal of Experimental Psychology, 120(2), 224-237. |
미소장 |
43 |
Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change.  |
미소장 |
44 |
Cultivating competence, self-efficacy, and intrinsic interest through proximal self-motivation.  |
미소장 |
45 |
Coleman, J. S., Campbell, E. Q., Hobson, C. J., McPartland, F., Mood, A. M., Weinfeld, F. D., et al. (1966). Equality of educational opportunity. Washington, DC: U.S. Government Printing Office. |
미소장 |
46 |
Eccles, J. S., Midgley, C., & Adler, T. (1984). Grade-related changes in the school environment: Effects on achievement motivation. In J. Nicholls (Ed.), Advances in motivation and achievement: The development of achievement motivation (Vol. 3, pp.283-331). Greenwich, CT: JAI Press. |
미소장 |
47 |
Eccles, J. S., Midgley, C. (1989). Stage-environment fit: Developmentally appropriate classrooms for young adolescents. In C. Ames & R. Ames (Eds.), Research on motivation in education (Vol. 3, pp. 139-186). San Diego: Academic Press. |
미소장 |
48 |
Eggen, P. D,. & kauchak, D. P. (2010). Educational Psychology: Windows on Classroom. (8th ed.). NJ: Pearson Education, Inc. |
미소장 |
49 |
Ekundayo, H., T. (2012). School facilities as correalates of students achivement in the affective and psychomotor domain of learning. European Scientific Journal, 8, 208-215. |
미소장 |
50 |
Schenkel, B. (2009). The impact of an attitude toward mathematics on mathemaitcs performance. Marietta College. |
미소장 |
51 |
Mathematics Attitudes and Global Self-Concept: An Investigation of the Relationship  |
미소장 |
52 |
Effects of effort attributional feedback on children's perceived self-efficacy and achievement.  |
미소장 |
53 |
Ability versus effort attributional feedback: Differential effects on self-efficacy and achievement.  |
미소장 |
54 |
Tapia, M., & Marsh, G. E. (2004). An instrument to measure mathematics attitudes. Academic Exchange Quarterly, 8(2), 16-21. |
미소장 |
55 |
Zimmerman, B. J. (1989). A. social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of Educational Psychology, 81, 329-339. |
미소장 |
56 |
Research Framework on Mathematics Teacher Behaviour: Koehler and Grouws’ Framework Revisited  |
미소장 |