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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | 여행사의 Off Line 유통기능 결정요인과 관계된 결속이 고객충성도에 미치는 영향 | 소장 |
2 | A study on the Tour Package Choice Behavior of KoreanOutbound Tourists by their Life-Style | 소장 |
3 | 국립국어원(2011). 표준국어대사전. | 미소장 |
4 | The Effects of Trust Building Factor on Switching Barriers and Switching Behaviors of Travel Agency Websites ![]() |
미소장 |
5 | The Study on The Repurchace Influence According to A Travel Agency's Switching Cost | 소장 |
6 | Switch Triggering Effect for a Travel Agency and Consumers' Switching Behavior | 소장 |
7 | The Effect of Risk Perception on Worries and Attitudes of Tourists | 소장 |
8 | A study on the motivation and attitudinal factors of overseas travelers -Approach to Q-Methodology- | 소장 |
9 | Reexamination of the Relationship between Tourist Satisfaction and Revisit Intention | 소장 |
10 | The Influence of Hotel Service on the Tour Satisfaction and Customer Loyalty of Travel Agency -Centered around Korean Tourists Visiting Japan Fukuoka- | 소장 |
11 | 역사문화유적지 매력속성이 방문객의 만족과 방문 후 행동의도에 미치는 영향 : 경복궁 방문객을 대상으로 | 소장 |
12 | A Study on Guest`s Word of mouth activity and Repurchase respecting Selection of Tour package goods | 소장 |
13 | A Study on the Choice Attributes of Travel Products about Japan Visit Group Travelers | 소장 |
14 | 경제적 지위와 화폐태도에 따른 소비성향 및 여행상품 선택속성의 차이 | 소장 |
15 | 여행사 애호도, 해외여행상품 지각위험, 준거가격, 구매 후 의심, 그리고 재이용의도간의 관계 | 소장 |
16 | 변수녀(2009). 관광목적지 대안평가 유형별 관광동기, 관광만족 및 충성도 간의 구조모형 연구. 제주대학교 박사학위논문. | 미소장 |
17 | 여행사의 서비스 보증이 서비스품질과 서비스가치 및 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구 | 소장 |
18 | A Study on Customer Satisfaction and Switching Intention of Theme Park Visitor by Expectation-Disconfirmation Theory:Moderating Effect on Alternative Attractiveness | 소장 |
19 | A Study for the Effect Relationship about Overseas Trip Intention of Local by Using Theory of Planned Behavior(TPB): Focusing on the Additional Role of Prior Knowledge and Perceived Risk | 소장 |
20 | An Analysis on Structural Relations of The Customer Trust, Loyalty and Negative Behavior Intention in Travel Agencies' Salespeople Turnover | 소장 |
21 | A Study on The Influence Relationship of Tourism Motivations, Variable Options and Satisfactions in The Family Tourists | 소장 |
22 | The Customer Satisfaction and Its Influence on the Customer Loyalty and Repurchase Intention in the On-line Travel Agency ![]() |
미소장 |
23 | 여행사의 문화마케팅 활동이 브랜드 태도와 재구매 의도에 미치는 영향 | 소장 |
24 | The Effect of Choosing Attributes of the Type of the International Backpack Travel Products on the Satisfaction | 소장 |
25 | Research on the Difference on Selection of Travel Product Attributes by Tourism Action | 소장 |
26 | 이학식ㆍ임지훈(2009). 구조방정식 모형분석과 AMOS 16.0. 법문사. | 미소장 |
27 | A Study on the Visitor's Satisfactions-Behavioral Intention of Korea Travel EXPO | 소장 |
28 | 임연우(2008). 소비자 성향과 인터넷 여행사의 e-서비스스케이프 및 선택속성이 전환장벽에 미치는 영향. 경원대학교 박사학위논문. | 미소장 |
29 | The Effect of Switching Barriers and E-Loyalty on the E-Servicespace of the Internet Travel Agency | 소장 |
30 | Influence of travellers' psychological price factors upon behavior for choosing overseas travel products | 소장 |
31 | A Study on Service Quality, Consumer Satisfaction and Repurchasing of Women`s Customer at Tour Agents ![]() |
미소장 |
32 | Impact of Switchover Barrier, Switchover Intention and Willingness to Revisit on Customer's Characteristics | 소장 |
33 | The Effect of the Importance of Tourism Information Contents and the Use Level of Information Resources on the Tourism Product Attributes | 소장 |
34 | 최규환․이정하(2007). 여행상품 선택속성이 고객만족과 애호도에 미치는 영향: 여행사 브랜드 이미지의 조절효과를 중심으로. 한국관광학회 학술대회 논문집, 275-287. | 미소장 |
35 | 최준호․신용원(2001). 국외여행상품 선택속성에 관한 연구. 여행학연구, 13(1): 31-53. | 미소장 |
36 | 主題公園 訪問者의 滿足과 訪問後 行動意圖의 決定要因 : 에버랜드를 對象으로 | 소장 |
37 | 한국관광협회중앙회(2011). 전국관광사업체현황자료. | 미소장 |
38 | Determinant Paths of Recreation Forest Visitors` Satisfaction and Revisit by Expectation-Disconfirmation Theory | 소장 |
39 | 인터넷 여행사에 e-loyalty 결정요인에 관한 연구 : 제주방문 관광객을 중심으로 | 소장 |
40 | The theory of planned behavior ![]() |
미소장 |
41 | TOURIST SATISFACTION AND DISSATISFACTION ![]() |
미소장 |
42 | Assael, H.(2004). Consumer behavior: a strategic approach. Boston : Houghton Mifflin. | 미소장 |
43 | Baker, D. A. & Crompton, J. L.(2000). Quality, Satisfaction and Behavioral Intentions. Annals of Tourism Research, 27(3): 785-804. | 미소장 |
44 | The Service Provider Switching Model (SPSM) ![]() |
미소장 |
45 | Bigne, J. E., Sanchez, M. I. & Sanchez, J.(2001). Tourism image, evaluation variables and after purchase behaviour: inter-relationship. Tourism Management, 22(6): 607-616. | 미소장 |
46 | Bosque, I. R. & Martin, H. S.(2008). Tourist satisfaction a cognitive-affective model. Annals of Tourism Research, 35(2): 551-573. | 미소장 |
47 | The role of expectations in the consumer satisfaction formation process: Empirical evidence in the travel agency sector ![]() |
미소장 |
48 | Tourism management ![]() |
미소장 |
49 | ENOUGH IS ENOUGH! OR IS IT? FACTORS THAT IMPACT SWITCHING INTENTIONS IN EXTENDED TRAVEL SERVICE TRANSACTIONS ![]() |
미소장 |
50 | The impact of satisfaction and image on loyalty: the case of Alpine ski resorts ![]() |
미소장 |
51 | Long-Haul Travel Attitude Construct and Relationship to Behavior— ![]() |
미소장 |
52 | Switching intention model development: Role of service performances, customer satisfaction, and switching barriers in the hotel industry ![]() |
미소장 |
53 | Tourism Management: Analysis, Behaviour and Strategy ![]() |
미소장 |
54 | Keaveney, S. M.(1995). Customer Switching Behavior in Service Industries: An Exploratory Study. Journal of Retailing, 59(2): 71-82. | 미소장 |
55 | A perceptual mapping of online travel agencies and preference attributes ![]() |
미소장 |
56 | Kotler, P., & Armstrong, G.(2001). Principles of marketing (9th ed.). NJ: Prentice Hall. | 미소장 |
57 | Kotler, P., Bowen, J. T. & Makens, J. C.(2006). Marketing for hospitality and tourism (4th ed.). NJ : Pearson Prentice Hall. | 미소장 |
58 | Tourism Management: Analysis, Behaviour and Strategy ![]() |
미소장 |
59 | Martinez, S. C. & Guillen, M. J. Y.(2006). Effects of Price Promotions on Consumer Loyalty towards Travel Agencies. Progress in Tourism Marketing, Chapter 18: 269-279. | 미소장 |
60 | A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions ![]() |
미소장 |
61 | Whence Consumer Loyalty? ![]() |
미소장 |
62 | Chinese Outbound tourists: Understanding their attitudes, constraints and use of information sources ![]() |
미소장 |
63 | Um, S., Chon, K. & Ro, Y.(2006). Antecedents of revisit intention. Annals of Tourism Research, 33(4): 1141-1158. | 미소장 |
64 | Valle, P., Silva, J., Mendes, J. & Guerio, M.(2006). Tourist satisfaction and destination loyalty intentions. International Journal of Business Sciences and Applied Management, 1(1): 25-44. | 미소장 |
65 | An empirical assessment of the influence of customer emotions and contact employee performance on encounter and relationship satisfaction ![]() |
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