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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | TV 광고에서 배경 음악이 소비자의 기억과 태도에 미치는 영향 : 배경 음악의 친숙도와 메시지와의 조화를 중심으로 | 소장 |
2 | 김대식, 최장욱. (2001). 뇌파 검사학. 서울: 고려의학. | 미소장 |
3 | 나운영. (1980). 대학음악통론. 서울: 세광음악출판사. | 미소장 |
4 | 나운영. (1982). 음악분석법. 서울: 세광음악출판사. | 미소장 |
5 | Influences of a Sound Design of Media Contents on Communication Effects -TV-CF Sound Using a BQ-TEST | 소장 |
6 | 윤선길. (1994). 텔레비전 광고에서 배경음악이 야기하는 정서적 경험과 친숙성이 소비자의 정보처리과정에 미치는 영향. 광고연구, 22호, 212-254. | 미소장 |
7 | 윤중수. (1999). 뇌파학 개론. 서울: 고려의학. | 미소장 |
8 | 이두희. (2002). 광고론. 서울: 박영사. | 미소장 |
9 | 이창섭, 노재영. (1997). 뇌파학 입문. 서울: 하나의학사. | 미소장 |
10 | 텔레비전 광고의 음악 사용 실태에 대한 내용분석 연구 | 소장 |
11 | 황인석, 박상준. (2001). TV광고에서 광고 배경음악의 기억촉진효과와 방해효과. 광고연구, 51호, 153-165. | 미소장 |
12 | Memory, emotions and rock n roll: The influence of music in advertising, on brand and endorser perception ![]() |
미소장 |
13 | Music to Your Brain: Background Music Changes Are Processed First, Reducing Ad Message Recall ![]() |
미소장 |
14 | Gobe, M. (2001). Emotional branding. NY: Allworth Press. | 미소장 |
15 | Relationships between musical structure and psychophysiological measures of emotion. ![]() |
미소장 |
16 | Music, Mood, and Marketing ![]() |
미소장 |
17 | The Effects of Music in Advertising on Choice Behavior: A Classical Conditioning Approach ![]() |
미소장 |
18 | What makes music emotionally significant? Exploring the underlying mechanisms ![]() |
미소장 |
19 | Kaplan, M. (1990). The arts: A social perspective. Rutherford. NJ: Fairleigh Dickinson University Press. | 미소장 |
20 | A model of consumer response to advertising music ![]() |
미소장 |
21 | Merriam, A. P. (1964). The anthropology of music(n. p.). Northwestern University Press. | 미소장 |
22 | Consumer Response to Television Commercials: The Impact of Involvement and Background Music on Brand Attitude Formation ![]() |
미소장 |
23 | Differences in Listening Comprehension with Tonal and Atonal Background Music ![]() |
미소장 |
24 | Radocy, R. E. & Boyle, J. D. (1997). Psychological Foundations of Musical Behavior. Illinois: Charles C. Thomas Publisher Press. | 미소장 |
25 | Shea, G. (1988). Rock’n‘ roll is here to sell. Continental. (Jan). 42-43, 49-50, 52, 57. | 미소장 |
26 | Stout, P. A. & Rust, R. (1986). The effect of music on emotional responses to advertising. In E. Larkin (Ed.). Proceedings of the 1986 convention of American Academy of Advertising. Normoa, OK: University of Oklahoma, R82-R84. | 미소장 |
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