권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | Reading education at school libraries | 소장 |
2 | 김계수. 2013. SmartPLS를 이용 쉬운 구조방정식모델. 서울: 청람. | 미소장 |
3 | A Study on the Interrelationship between Students` Consciousness about Their Parents` Reading Attitude and Students` Own Reading Attitude | 소장 |
4 | 김병주. 1975. 아동의 독서실태에 관한 분석적 연구. 석사학위논문. 이화여자대학교 교육대학원사서교육전공. | 미소장 |
5 | 류보라. 2012. 청소년독자의문식성실행과정체성구성연구. 박사학위논문. 고려대학교대학원국어교육학과. | 미소장 |
6 | 문화체육관광부. 2013. 2013년 국민독서실태조사 보고서. 서울: 문화체육관광부. | 미소장 |
7 | 박영목. 2008. 독서교육론. 서울: 박이정. | 미소장 |
8 | Analysis on the Affecting Factors, Reading Disposition of Reading Flow of Elementary and Second Students | 소장 |
9 | 독서 동기와 몰입에 영향을 주는 요인에 관한 이론적 고찰 | 소장 |
10 | 讀書와 靑少年 指導 | 소장 |
11 | 최숙기. 2010. 중학생의읽기능력발달양상에관한연구. 박사학위논문. 한국교원대학교대학원국어교육학과. | 미소장 |
12 | study on the reading context for the understanding of Adolescent&'s literary experience ![]() |
미소장 |
13 | An Evaluation of A Youth Reading Promotion Program: Focusing on ‘1318 Bookworm Program’ | 소장 |
14 | study on the operation of the reading guidance program for the youth according to personality type | 소장 |
15 | 독서 교육 연구사 : 학교 독서 교육을 중심으로 | 소장 |
16 | Gatto, J. T. 2006. 교실의 고백. 이수영 옮김. 서울: 민들레. | 미소장 |
17 | Ajzen, I. and Fishbein, M. 1980. Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior. New Jersey: Prentice Hall. | 미소장 |
18 | Baker, L., Dreher, M. J., and Guthrie, J. T. 2000. Engaging Young Reader: Promoting Achievement and Motivation. New York : The Guilford Press. | 미소장 |
19 | Chall, J. 1983. Stages of Reading Development. New York : McGraw-Hill. | 미소장 |
20 | Issues and opinion on structural equation modeling ![]() |
미소장 |
21 | Concepts of Language in Children from Differing Socio-Economic Backgrounds ![]() |
미소장 |
22 | Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error ![]() |
미소장 |
23 | Sustained Silent Reading--A Time for Teachers. ![]() |
미소장 |
24 | Creating Classroom Cultures That Foster Reading Motivation ![]() |
미소장 |
25 | What models of recreational reading make a difference? ![]() |
미소장 |
26 | Mathewson, G. C. 1994. “Model of Attitude Influence upon Reading and Learning to Read.” In Theoretical Models and Process of Reading. edited by R. B. Ruddell, M. R. Ruddell, H. Singer. 4th ed. Delaware: International Reading Associatio. 1131-1161. | 미소장 |
27 | McGee, L. M. and Richgels, D. J. 1990. Literacy' Beginnings: Supporting Young Readers and Writers. Massachusetts: Allynd Bacon. | 미소장 |
28 | McKenna, M. C. 1994. “Toward a Model of Reading Attitude Acquisition.” In Fostering the Love of Reading: The Affective Domain in Reading Education. Edited by E. H. Cramer and M. Castle. New Jersey : International Reading Association. 18-40. | 미소장 |
29 | Children's Attitudes toward Reading: A National Survey ![]() |
미소장 |
30 | Twenty Lives Revisited: A Summary of a Longitudinal Study ![]() |
미소장 |
31 | Tenenhaus, M., Gauchy, J. P., and Ménardo, C. 1995. “Régression PLS et applications.” Revue de Statistiques Appliquées, 45: 7-63. | 미소장 |
32 | Vera, S. M. 1942. “A Critical Study of Certain Personality Factors as Determining Elements in a Remedial Reading Program.” Catholic Educational Review, Vol.XL: 145-161. | 미소장 |
33 | Developing and validating a multidimensional consumer-based brand equity scale ![]() |
미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내12
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.