본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

초록보기

This study tries to analyze domestic theater service processes for improvement of current services and better audiences’ satisfaction. The service blueprint method is used not only for establishment of a typical theater service process, but also for identifying critical service points affecting audiences’ satisfaction. A typical theater service process is identified as a service process diagram by identifying various front and rear support activities and functional interactions among them. In addition, several critical service points such as failure and waiting points may cause audiences’ dissatisfaction to the service. In this study, the theater service is analyzed as a service process diagram using the service blueprinting method. The results of this study will play an important role in improving quality of current theater services and its resulting audiences’ satisfaction. This study can also contribute in developing a archetypal service process of other performing arts service processes.

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
호텔 뷔페레스토랑 이용에 있어서의 구전의도에 영향을 미치는 주요 요인에 관한 연구 이정한, 최정일, 류을순 pp.25-45

신용카드 여가서비스 관계혜택이 고객 서비스 만족 및 유지 의도에 미치는 영향에 관한 연구 김보영, 박미랑 pp.125-146

렌탈 및 이동통신사업 융합서비스개발 사례에서의 서비스 혁신을 위한 가치사슬 융합위험 기반 융합서비스개발 모델 제안 이진한, 손미애, 이현정 pp.77-97

창작 뮤지컬 속성이 작품 가치와 재구매 의도에 미치는 영향 임지영, 박신의 pp.173-200

서비스 청사진을 이용한 공연장 서비스 분석에 관한 연구 : 대형 뮤지컬 공연장을 중심으로 강하나, 류승완, 진현정, 이유나 pp.1-24

공연예술 산업 생태계 육성을 위한 발전방안에 관한 연구 : 뮤지컬 산업을 중심으로 권혁인, 정순규, 하누리, 김현수, 이혜림 pp.201-224

서비스회복 수행이 서비스회복 만족, 브랜드이미지 및 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 : 이동통신사와 패밀리레스토랑을 중심으로 박의정, 정지아, 유한주 pp.245-265

이용자 기반 NDSL정보서비스품질측정(NDSLQUAL) 모형 개발 연구 송광석, 유한주, 김완종, 김종훈 pp.99-123

시내버스 운송업체의 내부마케팅이 서비스 직원의 개인성과 및 조직성과에 미치는 영향 이호택, 장명균 pp.267-292

소매환경에서 소비자의 구전의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 조절효과를 중심으로 김혜란 pp.315-336

서비스 디자인 방법론을 통한 백화점의 서비스 개선 사례연구 이경선, 김연성, 최정일, 김서영 pp.225-243
화학기업의 내부마케팅 차원이 내부고객 만족에 미치는 영향분석 : 성별 및 직급의 다중집단분석 박병인, 박기성 pp.47-76

MMS 이용자의 애착에 영향을 미치는 요인 연구 안운석 pp.147-172

3D 프린팅 디지털 지적재산권 유통 서비스 모델에 관한 연구 윤영진 pp.293-314

참고문헌 (24건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Academy of Management Journal Best Article Award Winners 1986–2004 네이버 미소장
2 Cho, C. T. (2013), Influence on Customer Satisfaction and Revisiting Intention Relating to Servicescape of Concert Hall and Personal Social Service in the Daegu Area, Doctoral dissertation, The Graduate School of Keimyung University. 미소장
3 A study on the effect Customer Satisfaction are caused by the performing place Service Quality 소장
4 Cho, J. R. (2009 b), Service Management, Cheongmoongak. 미소장
5 Choung, E. M., and Cho, M. H. (2009), Customer Dissatisfaction Analysis of In-flight Service through Service Fail Points employing Service Blueprint, Journal of the Korean Academic Society of Hospitality Administration, 18(6), 267-286. 미소장
6 Chung, G. E. (2011), A Study on Current Status and Development Plan in Domestic Musical Industry, Korea Culture and Tourism Institute. 미소장
7 Im, Y. C. (2011), Theatre Management, Communications books. 미소장
8 Interpark. (2013), Annual Data of Performance, http://www.interpark.com 미소장
9 The Blueprint of Service Encounter by Types of Restaurants 소장
10 Kang, S. R. (2011), Concept and Applications of Service Blueprint, Review of Industry and Management, 24(1), 225-236. 미소장
11 Kim, J. S. (2005), A Study on the Service Failure and Service Recovery Using CIT in the Hotel Industry, The Korea Academic Society of Tourism and Leisure, 17(3), 43-58. 미소장
12 Kim, J. W. (2014), Essentials of Services arketing, Sigmapress. 미소장
13 Kim, S. J. (2011), Relationship between the Service Quality of Dance Performance Halls and Satisfaction with Performance Halls as well as re-spectating, The Korea Contents Society, 11(8), 150-158. 미소장
14 Kim, S. Y., and Lee, Y. J. (2006), A Scale Development of Service Quality for Performing Arts Theater, Journal of Business Research, 21(4), 305-327. 미소장
15 Kim, Y. S., and others. (2002), Service Management–strategy, system, case studies, Bobmunsa. 미소장
16 A Use of Service Blueprint to Improve a Service Process 네이버 미소장
17 Lee, S. J. (2009), A study on the Measurement of Theater Service Quality Using Quality Function Deployment, Master’s thesis, The Graduate School of Sungkyunkwan University. 미소장
18 Walk-through audit(WtA) for successful customer experience management(CEM) 소장
19 Lee, S. Y. (2001), Theatre Management and Performance Production, Yeoksanet. 미소장
20 Analyzing the Service Blueprint for Aircraft Cabin Service 소장
21 Ministry of Culture, Sports and Tourism. (2012), Survey Report on Cultural Enjoyment. 미소장
22 Ministry of Culture, Sports and Tourism. (2013), Survey Report on Cultural Enjoyment. 미소장
23 A Study on the Improvement of Hospital Service Using Service Blueprint 소장
24 Song, E. A. (2012), A Study on the Customer Satisfaction of Theater for Performing Arts, Journal of the Korea Entertainment Industry Association, 2012(5), 19-23. 미소장