권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
Coming Home(歸來)(2014) is the representative Fifth Generation Director, Zhang Yimou(張藝謨)'s special dedication for the Cultural Revolution generation. Nearly 40 years having passed, still the Revolution is a unsettled memory. Especially for the filmmakers who had been children or young adults during the Revolution, the wound of the Revolution has not closed, or rather it becomes more conspicuous. In this context, this paper compares and contrasts Hibiscus Town(芙蓉鎭), The Blue Kite(藍風箏), The Road(芳香之旅), The SentDown Girl(天浴), and Coming Home(歸來) with the special emphasis on directors' interpretations of the Revolution and the women in the Revolution. Through the illumination of the women's hardships in the period, this paper highlights the most delicate wound imaginable people in the period could suffer. In these films, women who had to part from their family or lovers, girls defenseless against sexual violences and harassments, women without any freedom of choices, and finally women looking their wound away through forgetfulness appear. Each film had been made in the different period respectively from the 1980s to this year. This paper examines how the perspectives on the women in the Revolution differ according to the atmosphere of the time each film was made, how they were represented in each film, and finally how the Third to Sixth Generation directors' tendencies have evolved.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | 馬奕 主編(1993), 中國戱劇電影辭典 , 北京: 北京廣播學院出版社. | 미소장 |
2 | 李道新(2005), 中國電影文化史(1905-2004) , 北京: 北京大學出版社. | 미소장 |
3 | 張駿祥 程季華 主編(1995), 中國電影大辭典 , 上海: 辭書出版社. | 미소장 |
4 | 中國電影年鑒社 編纂(2000), 中國電影年鑒 , 北京: 中國電影出版社. | 미소장 |
5 | 강계철외 지음(2003), 현대중국의 연극과 영화 , 서울: 보고사. | 미소장 |
6 | 戴錦華 지음, 배연희 옮김(2009), 성별중국: 중국영화와 젠더수사학 , 서울: 여이연. | 미소장 |
7 | 박완호 외(2006), 영화로 이해하는 중국 근현대 , 서울: 도서출판 르네상스.. | 미소장 |
8 | 안상혁 한성구 지음(2008), 중국6세대 영화, 삶의 본질을 말하다 , 서울: 성균관대학교 출판부, 2008) | 미소장 |
9 | 尹鴻 지음, 이종희 옮김(2002), 중국영상문화의 이해 , 서울: 학고방. | 미소장 |
10 | 장동천 지음(2008), 영화와 현대중국 , 서울: 고려대학교출판부. | 미소장 |
11 | 한국중국현대문학학회 지음(2006), 영화로 읽는 중국 , 파주: 도서출판 동녘. | 미소장 |
12 | 董宇(2014), <田壯壯導演 風格與藝術>, 西南大學 碩士論文. | 미소장 |
13 | 黍醒(2010.11) <論嚴歌苓‘文革’記憶敍述的獨特視覺>, 傳奇 傳記文學選刊干. | 미소장 |
14 | 王博圓(2012.3), <論嚴歌苓移民小說中的身分敍事>, 海南師範大學碩士論文. | 미소장 |
15 | 汪獻平(2007), <女性悲歌與時代神話-關于<芳香之旅>的讀解>, 當代電影 第6期. | 미소장 |
16 | 趙冬梅(2012.3), <自然與人性: 田壯壯的電影世界>, 信陽師範學院 碩士論文. | 미소장 |
17 | 趙英(2013.6), <嚴歌苓小說與影視改編互動關係硏究>, 蘭州大學 碩士論文. | 미소장 |
18 | 肖朵朵(2006), <芳香之旅: 中國電影虛威的懷舊>, 當代人 第6期. | 미소장 |
19 | 解婷(2012.6), <嚴歌苓小說溫情視覺下的文革敍事>, 山東師範大學 碩士論文. | 미소장 |
20 | 21세기 중국영화 속의 문혁 | 소장 |
21 | 문혁 재현 영화 속의 폭력과 '기억' | 소장 |
22 | 김진공, <80년대이후 중국영화가 해석하는 문혁>, 중국문학 제36집. | 미소장 |
23 | 김진공(2011), <문혁, 상흔, 기억, 서사>, 중국문학 제66집. | 미소장 |
24 | 박정희, <현대중국영화 속의 여성>, 중국현대문학 제30호. | 미소장 |
25 | Study on Female Images of Zhang Yi mou's Films: Focusing on ![]() |
미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내10
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.