권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | The Practice of Naturalism Early Childhood Education | 소장 |
2 | 곽효민 (2009). 텃밭 가꾸기를 통한 통합 활동이 유아의 과학적 탐구능력 및 과학적 태도에 미치는 영향. 강릉원주대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
3 | 구자림 (2011). 텃밭가꾸기 활동이 유아의 영양지식 및 식습관에 미치는 영향. 아주대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
4 | The effects of nature-friendly education activities on young children's language-expression ability and empathy | 소장 |
5 | 김규상 (2010). 도심 초등학교 생태체험 교육장 설치방안에 관한 연구-옥상 공간 이용 중심으로. 한국공간디자인학회, 5(4), 59-68. | 미소장 |
6 | Exploring the meanings of experiences with nature-friendly activities on young children's characters | 소장 |
7 | 김기봉 (2012). 텃밭 가꾸기 활동이 유아의 자아개념과 환경 친화적 태도에 미치는 영향. 전남대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
8 | A Scene of Weekend Farm “ Our Family Happy Garden" : Meaning of Eco-Cyclic Vegetable Garden Activity Experience ![]() |
미소장 |
9 | 김미화 (2012). 도시농업 활동이 초등학교 1학년 아동의 자연친화적 태도에 미치는 영향. 서울교육대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
10 | The teachers perspectives and practices on green growth education of 5-year-old Nuri curriculum | 소장 |
11 | 김영희 (2014). 텃밭을 활용한 녹색식생활교육이 유아의 식습관과 환경친화적 태도에 미치는 영향. 중앙대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
12 | 김은주 (2003). 생태유아교육의 사상체계 및 실천원리 연구. 부산대학교 대학원 박사학위논문. | 미소장 |
13 | 자연체험 프로그램이 유아의 친환경적 태도와 과학탐구능력에 미치는 영향 | 소장 |
14 | 김충기 (2010). 도시텃밭과 텃밭교육의 중요성-아이들을 중심으로, 인천도시농업네트워크, http://cafe.naver.com/dosinongup/ 에서 2014년 3월 12일 인출. | 미소장 |
15 | 김희영 (2011). 유아를 위한 생태영성프로그램이 생명존중의식 및 대인 문제해결에 미치는 영향. 중앙대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
16 | Analysis of Attitude Changes of Elementary Students toward Work through School Garden Experiences | 소장 |
17 | 남미리, 김태연, 조유리 (2013). 초등 텃밭 가꾸기 프로그램 개발 및 활용 방안: 서울 00초등학교 동아리 활동을 통한 사례 연구. 한국환경교육학회, 7, 56-60. | 미소장 |
18 | 노희영 (2012). 도시텃밭의 공동체 활성화 영향요인에 관한 연구. 서울대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
19 | Exploring the Meaning of Knowledge Changes of Pre-service Early Childhood Teachers Through Vegetable Gardening | 소장 |
20 | Issues and problems of a nature-friendly education program in early childhood education area | 소장 |
21 | 백경화 (2012). 학교 텃밭 가꾸기를 통한 초등학교 환경교육 방안. 서울교육대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
22 | The effects of the cooperative nature-friendly activity program on child’s peer competence and emotional intelligence | 소장 |
23 | The Meaning of Gardening in Kindergarten | 소장 |
24 | 오양희 (2011). 텃밭 가꾸기 활동이 유아의 영양지식 및 식생활 태도에 미치는 영향. 침례신학대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
25 | Meanings of Nature-Friendly Early Childhood Curriculum on children's development: Focusing on ‘flower and tree’ related activities | 소장 |
26 | Development of inquiry-based nature-friendly education program using ICT for children | 소장 |
27 | The effect of the content-based naturalistic activity program on multiple intelligence of young children -focused on five-year-olds | 소장 |
28 | 이미선 (2013). 매일 텃밭 가꾸기 활동이 유아의 생명존중인식과 정서지능에 미치는 영향. 인천대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
29 | Demand and alternative task for civilization in early childhood education | 소장 |
30 | The Effects of "Green Growth" Educational activities Using an Integrity Approach on Pro-Environmental Literacy of 5-year-old Children | 소장 |
31 | 이혜원 (2012). 텃밭 가꾸기 활동에서 나타난 유아의 생명존중태도. 한국교원대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
32 | 이진철 (2012). 유치원 주변환경과 텃밭환경에 따른 유아의 정서지능 및 과학적 탐구능력의 향상. 건국대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
33 | 이혜원 (2012). 텃밭 가꾸기 활동에서 나타난 유아의 생명존중태도. 한국교원대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
34 | 초등학교 텃밭 이용 현황 조사 : 노원구, 송파구를 중심으로 | 소장 |
35 | Users' Perception Analysis of Urban Allotments for Vitalizing Local Community ![]() |
미소장 |
36 | 전선주 (2014). 텃밭 가꾸기와 연계한 언어활동이 유아의 언어능력과 과학적 태도에 미치는 영향. 전남대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
37 | 정미라 (2013). 텃밭 가꾸기와 산책 활동이 유아의 식습관 및 환경감수성에 미치는 영향. 충남대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
38 | A study on kindergarten teachers' perception and needs of life-esteemed education based on nature friendly model | 소장 |
39 | The Influence of the Nature friendly education activities on Children's Happiness and Self-Concept | 소장 |
40 | 유아 텃밭활동 관련 연구 경향분석 | 소장 |
41 | The Study about significant meaning and future direction of eco-friendly education in Early Childhood | 소장 |
42 | A study on the meaning of awareness & awareness level about green growth education of early childhood teachers | 소장 |
43 | Effects of nature-friendly education through flow learning on young children’s science inquiring ability and science attitude | 소장 |
44 | 천현미 (2007). 텃밭 가꾸기 활동 후 과학일지 쓰기가 유아의 과학적 탐구능력과 태도에 미치는 효과. 전남대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
45 | The paradigmatic meaning of pre-service early childhood teachers’ understanding in nature friendly early childhood program | 소장 |
46 | 황미영 (2011). 아이들과 함께 하는 생활 작업(텃밭 가꾸기). 한국발도르프영유아교육학회 학술대회, 2011(1), 56-66. | 미소장 |
47 | A Study on the Legal System of Small Garden from the viewpoint of Urban Regeneration | 소장 |
48 | Children's peer interaction and eco-friendly attitudes: The effects of nature-friendly educational activities | 소장 |
49 | http://www.index.go.kr e-나라지표 | 미소장 |
50 | The Child in the Garden: An Evaluative Review of the Benefits of School Gardening ![]() |
미소장 |
51 | Chun, M. A. (2009). The effects of young children's gardening activities on their emotional intelligence and scientific process skills. Master’s thesis, Kungsung University, Kwangju. | 미소장 |
52 | Young Children, Environmental Education, and the Future ![]() |
미소장 |
53 | Mac Naughton, G., & Hughes, P. (2013). 유아교육에서 실행연구하기[Doing action research in early childhood studies: A step by step guide](박은혜․이진화․고동섭․최혜윤 역). 서울: 창지사. (원전 2008 출판) | 미소장 |
54 | Rogoff, B. (1991). Social interaction as apprenticeship in thinking: Guidance and participation in spatial planning. In L. B. Resnick, J. Levine & S. D. Teasley (Eds.). Perspectives on socially shared cognition (pp.349-364). American Psychological Association. | 미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
전화번호 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내08
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.