본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
자기조절 쓰기 전략교수가 장애대학생의 영어쓰기능력에 미치는 효과 Cho, Sung Hee, Son, Seung Hyun pp.1-33
통합체육교사의 통합체육 태도와 수업 실행도 간의 관계 분석 오원석, 권택환 pp.35-57
프로테스탄티즘과 한국특수교육의 여명 : 「닥터 로제타 홀」, 박정희 저 <서평> 김병하 [평] pp.459-477
분류학습 프로그램 적용에 따른 지적장애학생의 뇌파 상대파워스펙트럼 변화 김용규, 정진수 pp.59-77
지적장애, 자폐성장애, 뇌성마비 등 발달장애아 부모 양육부담감의 구성 요인 탐색 및 확인 : 부모의 정서불안에 영향을 미치는 직접, 간접 및 총 효과 분석 백종남 pp.79-100
순회학급 교육과정 운영에 대한 순회교사의 경험과 의미 고은정, 임경원 pp.101-131
지적장애학교 교사의 2011 특수교육 기본교육과정 교과용 도서 평가 및 만족도 분석 정동영, 김영석 pp.133-148
전맹 대학생과 정안 대학생의 음악 감상 경험에 대한 언어적 서술 비교 박혜영, 정현주, 박순희 pp.149-171
지적장애학생 진단·평가 실행과제에 대한 특수교사의 인식수준 김재천, 박영근 pp.173-200
학급차원의 사회적 통합 지원프로그램이 비장애학생의 장애수용태도와 학교폭력인식 및 장애학생의 학교생활적응에 미치는 영향 김유희, 방명애 pp.201-228
ARCS 동기모델 적용 수업이 초등 학습장애 위험군 학생의 수학 과목흥미에 미치는 영향 민수진, 박현숙 pp.229-263
중증장애학생의 죽음에 대한 특수교사의 상실 경험 박미정, 박경란 pp.265-286
학습장애 학생의 교육성과를 향상시키기 위한 학생 주도적 학습전략 중재연구에 관한 문헌분석 서효정, 임해주 pp.287-314
발달장애인 평생교육 교육과정에 대한 부모의 요구 분석 김기룡, 나경은 pp.315-336
특수교육 교육과정 연구의 최근 동향 분석 : 2005년 이후를 중심으로 오철진, 신현기, 김이경 pp.337-362
읽기장애학생과 일반학생의 단어인지와 철자법 특성 비교 김용욱 pp.363-386
지적장애 특수학교 전환교육에 관한 연구동향 분석 : 2000년 이후 국내학술지 논문을 중심으로 홍정숙 pp.387-408
국내 수학중재 단일대상 연구 동향 및 질적평가지표에 의한 분석 남혜진, 심은정, 한경인, 김유리 pp.409-432
자폐성장애 학생을 위한 가상현실 기반 중재 연구에 대한 고찰 손지영, 염명숙 pp.433-458

참고문헌 (65건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 The Effects of Cognitive-Matacognitive Strategy Instruction on Mathematical Word Problem Solving Ability and Self-Efficacy of Children with Learning Disabilities 소장
2 An Analysis of Trends in Elementary Mathematics Education Research -Focussing on Mathematics Education Journals in Korea- 소장
3 The Effects of Touchmath program and Direct Instruction on the Addition and Subtraction Computation Performance of Autistic Disorder Students 소장
4 Why Study Mathematics? - Focused on the Elementary School Students' Conception - 소장
5 Effects of "Decomposition-Composition" Game on the Addition and Subtraction Abilities of Children with Mathematical Learning Disability 소장
6 학습장애 학생의 수학 문장제 해결능력 향상에 관한 연구 : 세 가지 학습전략의 효과 비교 네이버 미소장
7 The Effect of Mother`s Mathematics Instruction Using Touchmath Program and Direct Instruction on Addition Computation Performance of Children with Intellectual Disabilities 소장
8 Review of the Quality of Group Design Studies on the Mathematical Word Problem Solving of Students with Math Learning Problems 소장
9 The Efficacy of Instructional Methods on Mathematical word problem solving of students with cognitive disabilities: a Meta-Analysis 소장
10 Review of Social Skills Interventions for Adolescents with Intellectual Disabilities 소장
11 Effects of Schema-Based Intervention on the Mathematical Word Problem Solving Skills of Students with Learning Disabilities? 소장
12 Analysis on Intervention Studies in Mathematics for Students with Learning Disabilities based on Quality Indicators? 소장
13 A Study on the Effectiveness Verification of Scaffolding Based Courseware for Teaching Mathematical Word Problem Solving to Children with Intellectual Disabilities 소장
14 Effects of a Diversity Education Program on the Students’ Empathy Ability, Cultural Sensitivity and Disabilities Acceptance Attitudes in an Inclusive Elementary School 소장
15 An Analysis of Single Case Studies' Trends of Peer-Mediated Interventions and Study Rigor through the WWC Standards 소장
16 The Effects of a Word Problem-Solving Strategy on Word Problems and Metacognition of Elementary Students with Arithmetic Disabilities 네이버 미소장
17 TouchMath 전략과 수선전략이 지적장애 아동의 덧셈과 뺄셈능력에 미치는 효과 소장
18 박승희(2003). 한국장애학생 통합교육: 특수교육과 일반교육의 관계 재정립. 서울: 교육과학사. 미소장
19 박지연(2012). 장애인 가족지원을 위한 증거기반의 실제. 서울: 학지사. 미소장
20 Review of the Research Trends and Characteristics of ICT Programs for Students with LD? 소장
21 박현, 김애화(2007). Touchmath 원리와 직접교수를 적용한 프로그램이 수학 학습장애학생의 덧셈ᆞ뺄셈 수행능력에 미치는 효과. 특수교육연구, 14(1), 259-280. 미소장
22 Effects of Mathematical Activities with Concrete Math Materials on Mathematical Concepts and Problem Behaviors of Children with Multiple Disabilities(Visual Impairment-Mental Retardation) 소장
23 학습장애 학생의 m-러닝을 위한 수학교육 애플리케이션 특징분석 및 개발방향 모색 소장
24 서유진(2009). The Critical Instructional Features of Mathematics Computer-Assisted Instruction(CAI) Programs for Students with Learning Disabilities (LD):Identification and Program Development. 특수교육연구, 16(2), 309-335. 미소장
25 지적장애 학생을 위한 교과교육 중재연구 분석 : 질적지표와 증거기반 중재 기준을 중심으로 소장
26 인지-초인지 문제해결 모형을 적용한 교수 프로그램이 경도 지적장애학생의 수학 문장제 문제해결 수행능력·태도·귀인에 미치는 영향 소장
27 서지연(2007). 구체물-반구체물-추상물 단계에 따른 직접 교수가 수학학습부진아의 나눗셈능력에 미치는 영향. 단국대학교 석사학위 논문. 미소장
28 The Effect of Program Solving Strategy-Type Computer Assisted Instruction(CAI) on the Problem Solving Ability and Self-Efficacy of Children with Mathematics Learning Disabilities 소장
29 특수아 수학과 교육의 이론과 실제 소장
30 Teaching Money Skills to Individuals with Developmental Disabilities: A Research Review 소장
31 Research Trends of Community-based Instruction and Application of the Quality Indicators and WWC Standards: Single Case Studies 소장
32 A Study on the Development of Functional Math Program for Secondary Mentally Retarded Students 소장
33 컴퓨터 보조학습(CAI)이 청각장애 중·고등학생의 수학 문장제 문제 해결능력에 미치는 효과 소장
34 발달장애 아동들의 기초적인 정수 덧셈 기술에 대한 하이퍼미디어 수학 교수의 효과 네이버 미소장
35 Principles and Elements of Teaching School Subjects to Exceptional Children 소장
36 Effect of Functional Activity-based Mathematics Teaching Program on Money Calculating Ability of Students with Intellectual Disabilities 소장
37 이성용, 정해동, 정집현(2012). 자기교수 훈련이 정신지체학생의 수학 학습에 미치는 효과. 특수교육연구, 19(2), 179-198. 미소장
38 이소현, 박은혜, 김영태(2000). 교육 및 임상현장 적용을 위한 단일대상연구. 서울: 학지사. 미소장
39 The Effects of Early Mathematics Program for Students At-Risk for Math Learning Disabilities 소장
40 Teaching Money Skills to Individuals with Developmental Disabilities: A Research Review 소장
41 The application of computer technologies for students with mild disabilities in classroom 소장
42 The Effects of Cooperative Teaching on Mathematical Performance in Students with Intellectual Disabilities 소장
43 The Effects of Math Smart Apps on Addition Accuracy and On-task Behaviors of Students with Intellectual Disability 소장
44 The Effects of an Explicit CSA Sequence of Instruction on the Addition Skills of Students with Mental Retardation 소장
45 The development and implementation of video-based anchored instruction for effective inclusive education: (2) Effect on the math achievements of children with learning disabilities 소장
46 허일, 원성옥(2011). 장애학생 수학교육 현황과 개선 방안. 한국수학교육학회, 163-174. 미소장
47 Effects of Schema-Based Strategy Instruction on the Mathematical Word Problem-Solving Performance of a Student with Autism Spectrum Disorder 소장
48 Effects of a Class-Wide Social Emotional Learning Program on Elementary Students’ Emotional Intelligence and Peer Supports in Inclusive Classrooms 소장
49 중학교 통합학급 수학수업에서 수학교사의 교수적 수정의 실행도 소장
50 Baumgart, D., & Ferguson, D. L. (1991). Personnel preparation: Direction for the next decade. In L. Meyer, C. Peck & L. Brown (Eds.), Critical issues in the lives of people sith severe disabilities(pp. 271-312). Baltimore: Brooks. 미소장
51 Burns, M. (1996). How to make the most of math manipulatives. Instructor, 105, 45-51. 미소장
52 Improving the Mathematical Problem-Solving Skills of Students with Learning Disabilities 네이버 미소장
53 Council for Exceptional Children, (2014). Council for exceptional children standards for evidence-based practices in special education. http://www.cec.sped.org/~/media/Files/Standards/Evidence%20based%20Practices%20and%20Practice/EB P%20FINAL.pdf 미소장
54 Effects of the TOUCHMATH Program Compared to a Number Line Strategy to Teach Addition Facts to Middle School Students with Moderate Intellectual Disabilities 네이버 미소장
55 Fuchs, L. S., & Fuchs, D. (2003). Enhancing the mathematical problem solving of students with mathematics disabilities. In H. L. Swanson, K. R. Harris, & S. Grahm (Eds.), Handbook of Learning Disabilities. New York, London: Guilford Press. 미소장
56 Geary, D. C. (1994). Children’s mathematical development: Research and practical application. Washington, DC: American Psychological Association. 미소장
57 Helmstetter, D. (1990). Curriculum for school-aged students: The ecological model. In F. Brown & D. Lehr (Eds.), Persons with profound disabilites: issues and practices(pp. 239-263). Baltimore: Brooks. 미소장
58 National Council Teachers Mathematics (2000). Principles and evaluation standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM. 미소장
59 Evidence-Based Practice in Early Intervention/Early Childhood Special Education: Single-Subject Design Research. 네이버 미소장
60 Piaget, J. (1954). The construction of reality in the child. New York: Basic Books. 미소장
61 Post, T. (1981). The role of manipulative materials in the learning of mathematical concepts. In selected issues in mathematics education. Berkeley, CA: National society for the study of education and national council of teachers of mathematics, McCutchal Publishing Corporation. 미소장
62 An evaluation of the Touch Math method for teaching addition to students with learning disabilities in mathematics 네이버 미소장
63 Multisensory Mathematics for Children With Mild Disabilities 네이버 미소장
64 Snell, M. E., & Brown, F. (2000). Instruction for students with severe disabilities (4th Ed.), Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall, Inc. 미소장
65 Vygotsky, L. S. (1962). Thought and language. MA: MIT Press. 미소장