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목차
사회적 자본이 CSR 이행의지와 지속가능 SCM 성과에 미치는 영향 : 파트너십 정도를 중심으로 / 이돈희 1
요약 1
Abstract 2
I. 서론 4
II. 선행 연구 5
2.1. 사회적 자본 5
2.2. 기업의 사회적 책임 7
2.3. 지속가능 SCM 8
2.4. 파트너십 10
III. 연구방법 12
3.1. 연구모형 및 가설 12
3.2. 개념의 조작적 정의와 측정 16
3.3. 자료 수집 16
IV. 실증분석 17
4.1. 신뢰성 및 타당성 분석 17
4.2. 분석 결과 20
V. 결론 및 한계점 23
References 26
저자사항(author(s) note) 29
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 목차 |
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베이지안 네트워크를 활용한 감사품질관리의 구성요소와 감사품질 간의 관련성에 관한 연구 | Eun-Jung Sun, Sung-Jin Park | pp.1-19 |
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투자지출과 기업가치 | Sung Hee Lew | pp.21-46 |
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조직사회화 전략이 신입사원의 조직적응에 미치는 영향과 긍정심리자본의 매개효과 | 박지희, 백지연 | pp.47-63 |
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사회적 자본이 CSR 이행의지와 지속가능 SCM 성과에 미치는 영향 : 파트너십 정도를 중심으로 | 이돈희 | pp.65-93 |
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국가 간 거리가 K-Pop 한류 콘텐츠의 온라인 글로벌 확산에 미치는 영향 : '강남스타일'을 중심으로 | 박승배, 홍재원 | pp.95-113 |
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자기조직화지도 신경망을 활용한 의료 진단검사 결과 패턴인식 모델 | 박상찬, 이장희 | pp.115-134 |
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중국 근로자의 시간적 압박감이 직무성과에 미치는 영향 : 근무형태에 따른 상사-부하 꽌시의 차별적 조절효과 | 전지영, 곽원준 | pp.135-149 |
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사회적기업의 사회적자본이 기업성과 및 맥락수행에 미치는 영향 | 강문실, 양성국 | pp.151-167 |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | A Study on the Impact of Supply Chain Partnership on Performance of Suppliers | 소장 |
2 | The Impact of Social Capital Development between 1st- and 2nd-Tier Suppliers on the 1st-Tier Suppliers’Willingness of Shared Growth and Performance | 소장 |
3 | 박주식 (2011). 대․중소기업 협력활동이 중소기업의동반성장 인식에 미치는 영향에 관한 탐색적연구: 울산소재 H 조선사와 협력업체를 대상으로. POSCO 경영경제연구, 11(3), 105-129. | 미소장 |
4 | The Effect of Cooperate Social Responsibility in Supply Chain Management (SC-CSR) on the Willingness to Initiate CSR in Small and Medium-sized Enterprises | 소장 |
5 | Facilitating local supplier csr by MNC’s relationship building strategy | 소장 |
6 | The Effect of CSR Willingness and Sustainable SCM Enablers on Sustainable SCM Performance | 소장 |
7 | 이동원․박 준․강민형․채승병․최 홍 (2009). 사회적 자본 확충을 위한 정책과제. 삼성경제연구소, 722, 1-21. | 미소장 |
8 | 지속가능 공급사슬 관리가 관계자본 및 공급사의 지속가능 성과에 미치는 영향 : 거래공정성, 친환경, 사회책임의 통합모형 | 소장 |
9 | Impact of Social Capital and Supply Chain Management on Firm Performance | 소장 |
10 | 최수형․최진혁 (2011). 공급사슬에서의 기업 간 협력이 물류성과에 미치는 영향에 관한 연구. 경영정보연구, 30(4), 229-251. | 미소장 |
11 | Social Capital: Prospects for a New Concept ![]() |
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12 | A Model of Distributor Firm and Manufacturer Firm Working Partnerships ![]() |
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13 | Supply Chain Capital: The Impact of Structural and Relational Linkages on Firm Execution and Innovation ![]() |
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14 | Corporate Social Responsibility as a Conflict Between Shareholders ![]() |
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15 | Strengthening Stakeholder–Company Relationships Through Mutually Beneficial Corporate Social Responsibility Initiatives ![]() |
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16 | Blau, P. (1964). Exchange and power in social life, Wiley, New York. | 미소장 |
17 | Bourdieu, P. (1984). Distinction: A social critique of the judgement of taste, Harvard University Press. | 미소장 |
18 | Bowen, H. (1953). Social responsibilities of the businessman. New York. Harper & Row. | 미소장 |
19 | Brown, T. (2006). Confirmatory factor analysis for applied research, The Guilford Press, New York, 63-71. | 미소장 |
20 | Burt, D., Dobler, D., & Starling, S. (2004). World class supply management: The key to supply chain management, Boston: McGraw-Hill. | 미소장 |
21 | Burt, R. (1992). Structural holes: The social structure of competition, Cambridge, MA: Harvard University Press. | 미소장 |
22 | Social capital configuration, legal bonds and performance in buyer–supplier relationships ![]() |
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23 | A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance ![]() |
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24 | The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders ![]() |
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25 | The Role of Purchasing in Corporate Social Responsibility: A Structural Equation Analysis ![]() |
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26 | A framework of sustainable supply chain management: moving toward new theory ![]() |
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27 | Sustainable supply chain management: evolution and future directions ![]() |
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28 | Cohen, D., & Prusak, L. (2001). In good company: How social capital makes organizations Work, Harvard Business Press. | 미소장 |
29 | Social Capital in the Creation of Human Capital ![]() |
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30 | Coleman, J. (1990). Foundations of social theory, Cambridge. MA: The Belknap Press of Harvard University Press. | 미소장 |
31 | The impact of corporate social responsibility in supply chain management: Multicriteria decision-making approach ![]() |
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32 | How corporate social responsibility is defined: an analysis of 37 definitions ![]() |
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33 | The Role of Trustworthiness in Reducing Transaction Costs and Improving Performance: Empirical Evidence from the United States, Japan, and Korea ![]() |
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34 | Esser, H. (2008). The two meanings of social capital (in Castiglione D, Van Deth J. & Wolleb G.). Handbook of Social Capital, Oxford University Press. | 미소장 |
35 | Elkington, J. (1998). Cannibals with forks: The triple bottom line of the 21st century. New Society, Stoney Creek, C.T. | 미소장 |
36 | Fine, C. (2006). New thinking on value creation. International conference for Large and Small Business Cooperation, 서울: 전경련중소기업협력센터 주최, 2006년 10월 18일, 55-73. | 미소장 |
37 | Gainer, B. (2010). Corporate social responsibility. In Taylor, R. (ed.). Third Sector Research, New York, NY:Springer. | 미소장 |
38 | Gartner (2015). The gartner Supply Chain Top 25 for 2015. Retrieved from http://www.gartner.com/technology/supply-chain/top25.jsp(2015.7.5. downloa d) | 미소장 |
39 | Economic Institutions as Social Constructions: A Framework for Analysis ![]() |
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40 | Green supply chain management practices: impact on performance ![]() |
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41 | Corporate Social Responsibility: An Economic and Financial Framework ![]() |
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42 | Henderson, J. (1990). Plugging into strategic partnerships:The critical IS connection. Sloan Management Review, 30(3), 7-18. | 미소장 |
43 | Architectural Innovation: The Reconfiguration of Existing Product Technologies and the Failure of Established Firms ![]() |
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44 | Corporate Social Responsibility in Business-to-Business Markets: How Organizational Customers Account for Supplier Corporate Social Responsibility Engagement ![]() |
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45 | Hopkins, M. (2007). Corporate social responsibility and international development, London: Earthscan. | 미소장 |
46 | IKEA (2006). Social and environmental responsibility report 2006. IKEA Services. Retrieved from http://www.ikea.com/ms/it_IT/about_ikea/pdf/rep ort_internazionali/social_environmental_report_2006.pdf(2015.7.5. download) | 미소장 |
47 | Social Capital, Networks, and Knowledge Transfer ![]() |
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48 | Ipsos (2007). MORI Delivery Index. Retrieved from http://www.ipsos-mori.com | 미소장 |
49 | On Strategic Networks ![]() |
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50 | A Critique of Conventional CSR Theory: An SME Perspective ![]() |
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51 | Learning and protection of proprietary assets in strategic alliances: building relational capital ![]() |
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52 | Kotler, P., & Lee, N. (2005). Corporate social responsibility:Doing the most good for your company and your cause. John Wiley & Sons, Inc. Hoboken, New Jersey. | 미소장 |
53 | The relationships between supplier development, commitment, social capital accumulation and performance improvement ![]() |
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54 | Supply Chain Management: Implementation Issues and Research Opportunities ![]() |
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55 | We're in this together. ![]() |
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56 | Lee, D. (2014). Impact of social capital on sustainable SCM and CSR performance: A theoretical review. The Research Institute of St. Andrew’s University, Osaka, Japan, 39(3), 27-47. | 미소장 |
57 | The triple-A supply chain. ![]() |
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58 | Supply chain innovation and organizational performance in the healthcare industry ![]() |
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59 | Mahoney, L., & Roberts, R. (2007). Corporate social performance, and financial performance and institutional ownership in Canadian firms. Accounting Forum, 31, 233-253. | 미소장 |
60 | A conceptual framework for supply chain collaboration: empirical evidence from the agri-food industry ![]() |
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61 | The Importance of Building Social Capital ![]() |
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62 | Meehan, J., Meehan, K., & Richards, A. (2006). Corporate social responsibility: The 3C-SR model. Intranational Journal of Social Economics, 33(5/6), 386-398. | 미소장 |
63 | Defining Supply Chain Management ![]() |
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64 | Mishra, S., & Suar, D. (2010). Does corporate social responsibility influence firm performance of indian companies? Journal of Business Ethics, 95, 571-601. | 미소장 |
65 | An Application of Multiple-Group Causal Models in Assessing Cross-Cultural Measurement Equivalence ![]() |
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66 | Social Capital, Intellectual Capital, and the Organizational Advantage ![]() |
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67 | Nunnally, J. (1978). Psychometric theory (2nd ed.), McGraw-Hill, New York, 244-245. | 미소장 |
68 | Free to Be Trusted? Organizational Constraints on Trust in Boundary Spanners ![]() |
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69 | Social Capital: Its Origins and Applications in Modern Sociology ![]() |
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70 | Managerial applications of corporate social responsibility and systems thinking for achieving sustainability outcomes ![]() |
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71 | Strategy and society: the link between competitive advantage and corporate social responsibility. ![]() |
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72 | Structuring Cooperative Relationships between Organizations ![]() |
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73 | Studied Trust: Building New Forms of Cooperation in a Volatile Economy ![]() |
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74 | Pattern of information technology use: The impact on buyer–suppler coordination and performance ![]() |
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75 | Components and Parameters of Corporate Reputation — An Empirical Study ![]() |
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76 | Corporate Social Responsibility: A Three-Domain Approach ![]() |
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77 | Staples, C. (2004). What does corporate social responsibility mean for charitable fundraising in the UK? International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 9(2), 154-158. | 미소장 |
78 | The manager's guide to supply chain management ![]() |
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79 | Social Structure and Competition in Interfirm Networks: The Paradox of Embeddedness ![]() |
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80 | The dark side of buyer–supplier relationships: A social capital perspective ![]() |
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81 | Sustainable supply chain management across the UK private sector ![]() |
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82 | World Commission on Environment and Development(WCED) (1987). Brundtland Report. | 미소장 |
83 | The effects of GSCM drivers and institutional pressures on GSCM practices in Taiwan’s textile and apparel industry ![]() |
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