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권호기사

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기사명 저자명 페이지 원문 목차
일본 인바운드 관광객의 여행행동특성에 따른 한국관광 이미지 인식차이 분석 = Analysis of The Differences in Recognition of Tourism Image in Korea According to Travel Behavior Characteristics of Japanese Inbound Tourists 한학진, 이용철, 김미주 pp.5-25

호텔 구성원의 음료 교육이 자기 효능감 및 혁신 행동에 미치는 영향 = The Effect of The Beverage Training Program for Hotel Employees on The Self-Efficacy and Innovative Behaviour 박준혁, 권한조, 이승연 pp.73-91

호텔기업 비정규직구성원이 지각하는 심리적 계약위반이 조직신뢰 및 상사신뢰에 미치는 영향에 관한 연구 = A Study on The Influence of Perceived Psychological Contract Violations of Temporary Employees in The Hotel Industry on Organizational Confidence and Supervisor Confidence : Focuing on Moderating Effects of Self Efficacy : 자기효능감을 조절변수로 이영록, 김양숙, 김명희 pp.27-50

호텔종사원의 웰니스와 직무만족, 조직몰입 및 직무성과와의 구조적 관계연구 = A Study on The Structural Relationships Among Wellness, Job Satisfaction, Organizational Commitment and Job Performance of Hotel Employee : Focus on Physical Wellness : 신체적 웰니스를 중심으로 김금영, 김정문, 표진배 pp.51-71

호텔종사원이 지각하는 상사의 윤리적 리더십과 상사신뢰, 구성원의 행동과의 구조적 관계에 관한 연구 = A Study on The Structural Relations Between Supervisor's Ethical Leadership, Trust in Supervisor, Member's Behavior, Perceived by Hotel Employees 송경용, 이승일, 변정섭 pp.93-114

경력개발계획과 관리가 직무순환 및 경력성과에 미치는 영향 = The Influence of Career Planning and Career Management on Job Rotation and Career Outcomes in Hotel Employees : 서울시내 특1급 호텔 식음료부서를 중심으로 채신석 pp.115-139

호텔 레스토랑 종사자들의 웰빙메뉴인지와 성향이 조직몰입, 직무만족, 직무스트레스, 직무특성을 매개로 하여 조직충성도에 미치는 효과 = The Effects of Well-being Menu Cognitive and Property on Organization Loyalty mediated by Job Satisfaction, Organizational Commitment, Job Property on Employee of Hotel Restaurant 표길택, 김창열 pp.141-165

호텔고객의 관계혜택, 관계만족, 관계신뢰간의 상호관계 = A Study on The Effects of Relational Benefits on Relationship Satisfaction, Relationship Trust on Hotel Consumer 전용택, 최영준 pp.185-200

소셜네트워크서비스(SNS) 활용과 조직응집력과의 관계를 통한 호텔의 인재주의 전략방안 = A Relationship of Social Network Service(SNS) Approach with Organizational Cohesiveness to Talent Management in Hotel Industry 박현정, 문보영, 김은정 pp.201-221

여행사 상사의 임파워링 리더십이 종사원의 조직시민행동에 미치는 영향 = An Influence of Empowering Leadership on Organizational Citizenship Behavior in Travel Agencies : Focusing on Mediating Role of Followers' Trust in Supervisor : 상사신뢰의 매개효과를 중심으로 이인희, 이현주 pp.223-241

관광정보안내판과 유니버설디자인 관광안내체계가 해상·해안국립공원 탐방객 만족에 미치는 영향 연구 = A Study on The Effects of Satisfaction with The Tourist Information Sign and Universal Design Tourist Information System Among The National Park Visitors in South Korea 남승민, 권헌교, 배준호 pp.243-256

IPA 분석에 따른 외국인 방문객의 도시축제 서비스품질 평가 연구 = A Study on The Estimation of Service for Urban Festival of Foreign Visitors by IPA : The Case of Wonju Dynamic Festival : 원주 다이내믹페스티벌을 대상으로 황욱선 pp.275-294

호텔조리종사원의 심리적 임파워먼트가 직무만족과 조직몰입 및 고객지향성에 미치는 영향 = The Effect of Psychological Empowerment on Job-Satisfaction, Organizational Commitment and Customer Orientation in Hotel Kitchen Employee's 이오준 pp.167-183

축제평가요소와 지역이미지, 장소마케팅, 만족간의 관계 연구 = A Study on The Relationship Among Festival Evaluation Factor and Local Image, Place Marketing, Satisfaction : Focusing on The Changwon Migrant's Arirang Multicultural Festival(MAMF) : 창원시 다문화축제(MAMF)를 중심으로 선종갑, 이주현, 고호석 pp.257-274

여가활동이 자아효능감 및 심리적웰빙에 미치는 영향 = The Effect of Leisure Activities on Self-Virtue and Psychological Well-Being : Focusing on Baby Boomers : 베이비부머세대를 중심으로 유병웅, 박대환 pp.295-319

알파고 시대의 관광산업 분야의 인적자원 개발방안 연구 = A Study on Human Resources Development Plan of The Tourism Industry in Age of The AlphaGo 이웅규, 이준혁, 김용완 pp.321-337

항공사 객실승무원의 셀프리더십이 사회적 태만에 미치는 영향 = The Effect of Flight Attendants' Self-Leadership on Social Loafing Behaviors : Focused on the Mediating Effect of Leader-Member Exchange : 리더-구성원 교환관계(LMX)의 매개효과를 중심으로 이수희, 박영태 pp.339-360

항공사의 공유가치창출이 기업이미지, 신뢰 그리고 행동의도에 미치는 영향 = A Study on The Effects of Creating Shared Value of Airline on The Corporate Image, Trust and Behavioral Intention 박수미, 이정실 pp.361-380

저비용항공사에 대한 지각된 위험이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향 연구 = The Effect of Perceived Risks of Low Cost Carriers(LCCs) on Customer Satisfaction and Behavioral Intention 윤태연 pp.381-400

항공사 셀프서비스기술의 이용의도에 관한 연구 = A Study on User Intention in Airline Self-Service Technologies : 부정적요소의 조절효과를 중심으로 나윤서 pp.401-422

백화점 출점이 지역상권에 미치는 영향에 관한 사례연구 = A Case Study on The Effects of Opening Department Stores in Local Marketing Area : Focused on Changes to The Average Sales of Restaurants : 음식업의 평균매출액 변화를 중심으로 김영갑 pp.423-441

한식레스토랑의 물리적 환경이 고객가치와 충성도에 미치는 영향 = The Effects of Physical Environment of The Korean Restaurants on Customers Value and Loyalty 최웅, 정명희, 김남준 pp.443-464

중국 한식당 메뉴 선택속성이 소비감정 및 재방문의도에 미치는 영향 = The Effects of Menu Selection Attributes of Korean Restaurants on Revisit Intention and Consumers Emotion : Focusing on University Students in Yanji City : 연길지역 대학생을 중심으로 김홍필, 김경숙 pp.465-482

로컬푸드의 지각된 위험이 재 구매의도에 미치는 영향 = Effect of Repurchase Intention to Risk Perception of Local Food 황태경, 양재장 pp.483-500

커피전문점 서비스 회복공정성이 고객만족에 미치는 영향과 통제성의 조절효과에 대한 연구 = A Study on The Influence of Service Recovery Justice on Customer Satisfaction in Coffee Shop Service : Moderating Effect of Control 박정화 pp.501-524

패스트푸드 구매의도 유형에 따른 브랜드 이미지와 고객만족 차이 비교 분석에 관한 연구 = A Study on The Comparative Analysis of Difference in Brand Image and Customer Satisfaction According to The Fast Food Purchase Intention Type 배소영, 김동수, 김명종 pp.525-541

와인의 원산지 국가이미지와 와인 이미지, 품질지각, 태도, 만족의 영향관계 연구 = A Study on The Country-of-Origin Image and Wine Image, Quality Perception, Attitude, Satisfaction of Wine 박기만, 박기용 pp.543-571

조리학원 교사의 신뢰성이 학습몰입과 학습만족도에 미치는 영향 = The Effect of The Reliability of The Cooking School Teachers on Learning Immersive and Learning Satisfaction : Moderating Effects on Educational Environments : 조리학원의 교육환경을 조절변수로 민경미, 김호석 pp.573-591

교육과정 중 현장실습이 진로결정과 취업의사에 미치는 영향 = Effect of Field Placement Among Curriculum to Career Decision and Job Intention : Focused on Students of Tourism Related Departments : 관광관련학과 학생을 중심으로 박영기 pp.593-610

외식 프랜차이즈의 서비스 품질이 지각된 가치와 재방문 의도에 미치는 영향 = Impact of Food-Service Franchise's Service Quality on Perceived Values and Revisit Intention 한인수, 이필수, 이용기 pp.611-629

참고문헌 (67건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 한식당 갈비전문점의 물리적 환경과 직원의 내적 반응 및 직무만족의 구조적 영향 관계 소장
2 강윤구(1995). 「식품위생법」, 서울: 우등불. 미소장
3 고진철(2000). 한국외식산업의 중국시장 진출방안에 대한연구: 한식상품을 중심으로. 경희대학교 박사학위논문. 미소장
4 웰빙태도와 한식당 메뉴선택속성의 관계에 관한 연구 소장
5 The Influences of the Consumption Experiences on Customer's Emotional Responses and Customer Attitude at Coffee Stores - Franchise Coffee Shop Vs. Independent Coffee Shop - 소장
6 레저 시설 내에서의 소비자 감정적 반응에 대한 실증연구 네이버 미소장
7 A Study on the Influence of Medicated Diet Restaurant’s Menu Selection Attributes on Customer Satisfaction and Long-term Relationship Orientation 소장
8 김계수(2011). 「조사연구방법론」. 서울: 한나래아카데미. 미소장
9 서비스 실패의 심각성이 고객의 회복 공정성 지각, 감정반응 및 충성도에 미치는 영향 : 외식업을 대상으로 소장
10 김정욱(2013). 약선음식 속성이 소비자의 지각된 가치와 태도 및 행동의도에 미치는 영향. 위덕대학교대학원 석사학위논문. 미소장
11 An Evaluation Study about Similarity and Preference by the Menu Type of Korean Restaurant: Focusing on the Menu Selection Attributes 소장
12 Analysis of Consumer pattern according to Dining-Out Orientation 소장
13 온라인 쿠폰 혜택이 소비감정, 브랜드 태도 및 재방문 의도에 미치는 영향 소장
14 Explorative Study on the Vietnamese’ Selection of Korean Restaurants and Menu - Among Vietnamese who have Eaten at a Korean Restaurant - 소장
15 (The)Effect of Physical Environment on Internal Response and Job Satisfaction according to Employee Status in Korean Restaurants 소장
16 A Study on Consumers' Choice Behavior of Italian Restaurant Menu in Hotels 소장
17 An Study on Materialism and an Advertising: The Effect of Consumer Emotion and Materialism on Purchase Decision 소장
18 Sensoty experience effects on store attitude and loyalty: the mediating role of emotion and satisfaction 소장
19 한식당에 대한 중국인 관광객의 지각된 위험에 따른 위험감소 전략 차이 분석 소장
20 (The)Effects of Menu Selected Attribution of Hotel Buffet Restaurant on Customer Satisfaction and Revisit Intention 소장
21 서용원・손영화(2004). 한국인의 소비 정서 항목 개발을 위한 탐색적 연구.「한국심리학회지」, 4(1), 69-92. 미소장
22 안세희(2012). 기능적 일치성과 자아일치성이 고객가치와 소비감정, 행동의도 형성에 미치는 영향 :커피전문점 이용자를 대상으로. 동국대학교 대학원 박사학위논문. 미소장
23 A Study on Impacts of Selection Attribute of Jeju Local Folklore Food on Customers' Behaviors-Focusing on Customer Satisfaction, Re-visit, and Word of Mouth of Jeju Tourists 소장
24 오천(2013). 한식당의 중국 외식시장 진출성공전략에 관한 연구 : 사례분석을 중심으로. 청주대학교대학원 석사학위논문. 미소장
25 A Study on the Improvement of Korean Restaurants for Chinese Tourists 소장
26 A Study on the Menu Choice Factors and Customer Satisfaction of korean Restaurant 네이버 미소장
27 A Study on Franchise Korean Restaurant of User Behavior and Selective Attribution according to Lifestyles 소장
28 쇼핑행위의 경험적 측면 : 쇼핑시 느끼는 기분이나 감정이 매장태도와 구매의사에 미치는 영향에 관한 연구 소장
29 한식 디저트 카페의 물리적 환경이 감정반응에 의해 고객만족과 행동의도에 미치는 영향 소장
30 한식 레스토랑 메뉴선택속성이 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구 네이버 미소장
31 고객경험관리(CEM) 기법을 이용한 한식당 세계진출 방안에 관한 연구 : 미국, 중국, 일본 고객을 중심으로 소장
32 A Study on the Attributes of Menu Selection by Consumption Behavior of Food Service 네이버 미소장
33 소비관련 감정, 만족, 그리고 제품태도간의 구조적 관계 소장
34 The Effect of Experience in Coffee Shop on Brand Attitude, Brand Attachment and Brand Loyalty 소장
35 장위(2014). 중국 외식기업의 사회적 책임활동이 소비자의 기업 신뢰, 선호도 그리고 구매의도에 미치는 영향. 동아대학교 대학원 석사학위논문. 미소장
36 The Influence of Physical Environment Perception on Restaurant Patrons’ Attitude Formation : The Mediating Role of Emotional Responses 소장
37 전태유・박노현(2010). 복합쇼핑몰의 점포선택속성에 따른 소비감정이 점포충성도에 미치는 영향: 관계품질의 매개적 영향을 중심으로.「부동산연구」, 16(2), 59-78. 미소장
38 전주 한옥마을 관광지 음식점의 메뉴선택요인에 대한 가치지각이 재구매의도와 전환의도에 미치는 영향 소장
39 정진우・강연숙・박현진(2011). 한식레스토랑의 메뉴선택속성이 고객만족과 재방문의도에 관한 연구.「한국조리학회지」, 17(2), 1-17. 미소장
40 조문수(1995). 호텔고객의 메뉴선택행동과 메뉴기획. 한양대학교대학원 박사학위논문. 미소장
41 Impact of Menu Selection Attributes of Korean Restaurants on Customer Satisfaction -focused on Chinese College Students in Gangneung City - 소장
42 커피전문점의 선택속성이 지각된 가치와 행동의도에 미치는 영향 소장
43 최민우・양봉석(2008). 패밀리 레스토랑 고객만족이 재방문에 미치는 영향요인에 관한 연구. 「호텔경영학연구」, 17(2), 35-56. 미소장
44 The Effects of Customer's Emotional Reactions according to Their Personality Traits on the Impulse Buying Intention : Focusing on the Take Out Coffee Shop 소장
45 (The)Effects of Selection Attributes of Korean Restaurants and Dining Motivation on Customers' Behavioral Intentions : Focused on Korean Restaurant in Dandong, China 소장
46 외식 소비자의 로하스 이미지가 한식당 메뉴선택 속성 및 충성도에 미치는 영향 소장
47 중국국가통계국(2016). http://www.stats.gov.cn/ 미소장
48 Carmin, J. & Norkus, G. X.(1990). Pricing strategies for menus: Magic or Myth. The Cornell H.R.A. Quartely, 31(3), 50-75. 미소장
49 Cadotte & Trgeon(1998). Key factors in guest satisfaction. The Cornell H. R. A Quarterly. 미소장
50 Emerson(1990). The New Economics of Fast Food. New York, N.Y.: VNR. 미소장
51 Gee, C. Y., Choy, D. J., & Makens, J. C.(1984). The Travel Industry. The AVI Publishing Company, Inc. 미소장
52 Heller, P., Geursen, G., Carr, R., & Rickard, J.(2003). Customer Repurchase Intention: A General structural Equation Model. Eur. J. Market, 17, 62-1800. 미소장
53 Izard, C. E.(1977). Human Emotions, Plenurn Press. 미소장
54 Khan, M. A.(1991). Concept of Foodservice Operations and Management. New York: Van Nostrand Reinhold, 18-38. 미소장
55 Kang, Y. S.(2009). How the korean restaurant menu selection criteria affect revisit of of customers. MS Thesis Youngsan University, Busan. 51-56. 미소장
56 Lundberg, D. E.(1989). The Hotel and Restaurant Busines. 6th ed., New York, NY: VNR. 미소장
57 Experiential value: conceptualization, measurement and application in the catalog and Internet shopping environment 네이버 미소장
58 Mehrabian, A. & Russell. J. A.(1974). An Approach to Environmental Psychology. Cambridge:The MIT Press. 미소장
59 A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions 네이버 미소장
60 Whence Consumer Loyalty? 네이버 미소장
61 Consumer Perceptions of Interpersonal Equity and Satisfaction in Transactions: A Field Survey Approach 네이버 미소장
62 Plutchik, R.(1980). Emotion: A psycho evolutionary synthesis. New York: Harper & Row. 미소장
63 Measuring Emotions in the Consumption Experience 네이버 미소장
64 Romm, D. L.(1988). The Quiet revolution at Allies. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 27(1), 89-96. 미소장
65 Rust, R. T., & Williams, D. C.(1994). How Length of Patronage Affects the Impact of Customer Satisfaction on Repurchase Intention. Journal of Consumer Satisfaction. Dissatisfaction and Complaining Behavior, 7, 107-113. 미소장
66 Food choice models and their relation with food preferences and eating frequency in the Polish population: POFPRES study 네이버 미소장
67 Beyond valence in customer dissatisfaction: A review and new findings on behavioral responses to regret and disappointment in failed services 네이버 미소장