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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | 한식당 갈비전문점의 물리적 환경과 직원의 내적 반응 및 직무만족의 구조적 영향 관계 | 소장 |
2 | 강윤구(1995). 「식품위생법」, 서울: 우등불. | 미소장 |
3 | 고진철(2000). 한국외식산업의 중국시장 진출방안에 대한연구: 한식상품을 중심으로. 경희대학교 박사학위논문. | 미소장 |
4 | 웰빙태도와 한식당 메뉴선택속성의 관계에 관한 연구 | 소장 |
5 | The Influences of the Consumption Experiences on Customer's Emotional Responses and Customer Attitude at Coffee Stores - Franchise Coffee Shop Vs. Independent Coffee Shop - | 소장 |
6 | 레저 시설 내에서의 소비자 감정적 반응에 대한 실증연구 ![]() |
미소장 |
7 | A Study on the Influence of Medicated Diet Restaurant’s Menu Selection Attributes on Customer Satisfaction and Long-term Relationship Orientation | 소장 |
8 | 김계수(2011). 「조사연구방법론」. 서울: 한나래아카데미. | 미소장 |
9 | 서비스 실패의 심각성이 고객의 회복 공정성 지각, 감정반응 및 충성도에 미치는 영향 : 외식업을 대상으로 | 소장 |
10 | 김정욱(2013). 약선음식 속성이 소비자의 지각된 가치와 태도 및 행동의도에 미치는 영향. 위덕대학교대학원 석사학위논문. | 미소장 |
11 | An Evaluation Study about Similarity and Preference by the Menu Type of Korean Restaurant: Focusing on the Menu Selection Attributes | 소장 |
12 | Analysis of Consumer pattern according to Dining-Out Orientation | 소장 |
13 | 온라인 쿠폰 혜택이 소비감정, 브랜드 태도 및 재방문 의도에 미치는 영향 | 소장 |
14 | Explorative Study on the Vietnamese’ Selection of Korean Restaurants and Menu - Among Vietnamese who have Eaten at a Korean Restaurant - | 소장 |
15 | (The)Effect of Physical Environment on Internal Response and Job Satisfaction according to Employee Status in Korean Restaurants | 소장 |
16 | A Study on Consumers' Choice Behavior of Italian Restaurant Menu in Hotels | 소장 |
17 | An Study on Materialism and an Advertising: The Effect of Consumer Emotion and Materialism on Purchase Decision | 소장 |
18 | Sensoty experience effects on store attitude and loyalty: the mediating role of emotion and satisfaction | 소장 |
19 | 한식당에 대한 중국인 관광객의 지각된 위험에 따른 위험감소 전략 차이 분석 | 소장 |
20 | (The)Effects of Menu Selected Attribution of Hotel Buffet Restaurant on Customer Satisfaction and Revisit Intention | 소장 |
21 | 서용원・손영화(2004). 한국인의 소비 정서 항목 개발을 위한 탐색적 연구.「한국심리학회지」, 4(1), 69-92. | 미소장 |
22 | 안세희(2012). 기능적 일치성과 자아일치성이 고객가치와 소비감정, 행동의도 형성에 미치는 영향 :커피전문점 이용자를 대상으로. 동국대학교 대학원 박사학위논문. | 미소장 |
23 | A Study on Impacts of Selection Attribute of Jeju Local Folklore Food on Customers' Behaviors-Focusing on Customer Satisfaction, Re-visit, and Word of Mouth of Jeju Tourists | 소장 |
24 | 오천(2013). 한식당의 중국 외식시장 진출성공전략에 관한 연구 : 사례분석을 중심으로. 청주대학교대학원 석사학위논문. | 미소장 |
25 | A Study on the Improvement of Korean Restaurants for Chinese Tourists | 소장 |
26 | A Study on the Menu Choice Factors and Customer Satisfaction of korean Restaurant ![]() |
미소장 |
27 | A Study on Franchise Korean Restaurant of User Behavior and Selective Attribution according to Lifestyles | 소장 |
28 | 쇼핑행위의 경험적 측면 : 쇼핑시 느끼는 기분이나 감정이 매장태도와 구매의사에 미치는 영향에 관한 연구 | 소장 |
29 | 한식 디저트 카페의 물리적 환경이 감정반응에 의해 고객만족과 행동의도에 미치는 영향 | 소장 |
30 | 한식 레스토랑 메뉴선택속성이 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구 ![]() |
미소장 |
31 | 고객경험관리(CEM) 기법을 이용한 한식당 세계진출 방안에 관한 연구 : 미국, 중국, 일본 고객을 중심으로 | 소장 |
32 | A Study on the Attributes of Menu Selection by Consumption Behavior of Food Service ![]() |
미소장 |
33 | 소비관련 감정, 만족, 그리고 제품태도간의 구조적 관계 | 소장 |
34 | The Effect of Experience in Coffee Shop on Brand Attitude, Brand Attachment and Brand Loyalty | 소장 |
35 | 장위(2014). 중국 외식기업의 사회적 책임활동이 소비자의 기업 신뢰, 선호도 그리고 구매의도에 미치는 영향. 동아대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
36 | The Influence of Physical Environment Perception on Restaurant Patrons’ Attitude Formation : The Mediating Role of Emotional Responses | 소장 |
37 | 전태유・박노현(2010). 복합쇼핑몰의 점포선택속성에 따른 소비감정이 점포충성도에 미치는 영향: 관계품질의 매개적 영향을 중심으로.「부동산연구」, 16(2), 59-78. | 미소장 |
38 | 전주 한옥마을 관광지 음식점의 메뉴선택요인에 대한 가치지각이 재구매의도와 전환의도에 미치는 영향 | 소장 |
39 | 정진우・강연숙・박현진(2011). 한식레스토랑의 메뉴선택속성이 고객만족과 재방문의도에 관한 연구.「한국조리학회지」, 17(2), 1-17. | 미소장 |
40 | 조문수(1995). 호텔고객의 메뉴선택행동과 메뉴기획. 한양대학교대학원 박사학위논문. | 미소장 |
41 | Impact of Menu Selection Attributes of Korean Restaurants on Customer Satisfaction -focused on Chinese College Students in Gangneung City - | 소장 |
42 | 커피전문점의 선택속성이 지각된 가치와 행동의도에 미치는 영향 | 소장 |
43 | 최민우・양봉석(2008). 패밀리 레스토랑 고객만족이 재방문에 미치는 영향요인에 관한 연구. 「호텔경영학연구」, 17(2), 35-56. | 미소장 |
44 | The Effects of Customer's Emotional Reactions according to Their Personality Traits on the Impulse Buying Intention : Focusing on the Take Out Coffee Shop | 소장 |
45 | (The)Effects of Selection Attributes of Korean Restaurants and Dining Motivation on Customers' Behavioral Intentions : Focused on Korean Restaurant in Dandong, China | 소장 |
46 | 외식 소비자의 로하스 이미지가 한식당 메뉴선택 속성 및 충성도에 미치는 영향 | 소장 |
47 | 중국국가통계국(2016). http://www.stats.gov.cn/ | 미소장 |
48 | Carmin, J. & Norkus, G. X.(1990). Pricing strategies for menus: Magic or Myth. The Cornell H.R.A. Quartely, 31(3), 50-75. | 미소장 |
49 | Cadotte & Trgeon(1998). Key factors in guest satisfaction. The Cornell H. R. A Quarterly. | 미소장 |
50 | Emerson(1990). The New Economics of Fast Food. New York, N.Y.: VNR. | 미소장 |
51 | Gee, C. Y., Choy, D. J., & Makens, J. C.(1984). The Travel Industry. The AVI Publishing Company, Inc. | 미소장 |
52 | Heller, P., Geursen, G., Carr, R., & Rickard, J.(2003). Customer Repurchase Intention: A General structural Equation Model. Eur. J. Market, 17, 62-1800. | 미소장 |
53 | Izard, C. E.(1977). Human Emotions, Plenurn Press. | 미소장 |
54 | Khan, M. A.(1991). Concept of Foodservice Operations and Management. New York: Van Nostrand Reinhold, 18-38. | 미소장 |
55 | Kang, Y. S.(2009). How the korean restaurant menu selection criteria affect revisit of of customers. MS Thesis Youngsan University, Busan. 51-56. | 미소장 |
56 | Lundberg, D. E.(1989). The Hotel and Restaurant Busines. 6th ed., New York, NY: VNR. | 미소장 |
57 | Experiential value: conceptualization, measurement and application in the catalog and Internet shopping environment ![]() |
미소장 |
58 | Mehrabian, A. & Russell. J. A.(1974). An Approach to Environmental Psychology. Cambridge:The MIT Press. | 미소장 |
59 | A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions ![]() |
미소장 |
60 | Whence Consumer Loyalty? ![]() |
미소장 |
61 | Consumer Perceptions of Interpersonal Equity and Satisfaction in Transactions: A Field Survey Approach ![]() |
미소장 |
62 | Plutchik, R.(1980). Emotion: A psycho evolutionary synthesis. New York: Harper & Row. | 미소장 |
63 | Measuring Emotions in the Consumption Experience ![]() |
미소장 |
64 | Romm, D. L.(1988). The Quiet revolution at Allies. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 27(1), 89-96. | 미소장 |
65 | Rust, R. T., & Williams, D. C.(1994). How Length of Patronage Affects the Impact of Customer Satisfaction on Repurchase Intention. Journal of Consumer Satisfaction. Dissatisfaction and Complaining Behavior, 7, 107-113. | 미소장 |
66 | Food choice models and their relation with food preferences and eating frequency in the Polish population: POFPRES study ![]() |
미소장 |
67 | Beyond valence in customer dissatisfaction: A review and new findings on behavioral responses to regret and disappointment in failed services ![]() |
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