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The aim was to develop a new generation of electronic pressure regulator that can continuously vary the rail pressure in front of the injectors. The new pressure regulator can react on different pressure requirements in the CNG rail. The focus was on the functional optimization and size reduction. The proportional valve, which is a solenoid valve, is controlled by a PWM signal. Duty cycle 0 % means a closed valve, while 100 % means the proportional valve is fully open. The pressure regulation is divided into two stages. The first stage is mechanical regulation from a tank pressure of 0.2 to 26 MPa to a constant middle pressure of 2 MPa. The different type regulators was labeled as 1) A sample and 2) B sample. Through the bench experiment, the stroke characteristic of supply voltage, heat exchange effect on the low pressure side depending on cooling water capacity and cross-section area, the mass flow of different inlet pressure and rail pressure, and behavior in the regulator were evaluated and compared.

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
전자식 CNG 레귤레이터의 특성에 관한 실험적 연구 = Experimental Study on Characteristics for CNG Electronic Pressure Regulator 남충우, 이호길, 문성준, 김재광, 김구호, 이강윤 pp.525-532

위상최적설계를 이용한 벌크 트레일러의 경량화 설계 = Lightweight Design of a Bulk Trailer Using Topology Optimization 김진수, 노홍승, 민연주, 허성호, 신승진, 장인권 pp.548-554

원형 광패턴을 활용한 능동방식 3차원 좌표 복원 알고리즘 = 3D Reconstruction Based on Active Method Using Structured Circular Light Patterns 이덕우 pp.555-562

소형 가솔린 엔진용 터보차저의 기계적 마찰손실에 대한 이론적 계산 및 실험적 검증 = Analytical and Experimental Identification of Mechanical Friction Losses of Automotive Turbocharger in Small Gasoline Engine 이인범, 홍성기, 김구성, 최복록 pp.533-540

유한요소 해석을 이용한 오일 팬 구조 변경에 따른 엔진 방사 소음 예측 = Analysis of Influence of Oil Pan Structure Modification on Radiation Noise of an Engine Using FEM 윤현우, 이상권 pp.573-580

저속 추돌 시 반발계수에 관한 연구 = A Study on the Coefficient of Restitution for Low-speed Rear-end Vehicle Impacts 오원택, 김종혁, 최지훈, 하용민, 박하선, 박종찬 pp.600-606

장거리 운행 차량 전자제어장치의 노후화 경향 조사 = Aging Tendency Investigation of Long Mileage Engine Control ECU 백인선, 안정훈, 정동진, 정도근 pp.616-622

미니트램의 차량 자이로 센서 기반 온라인 파라미터 추정을 통한 상태 변수 보정 및 고장 신호 검출 전략 = States Correction by On-line Parameter Estimation and Fault Signal Detection Strategy Based on Minitram-gyro-sensor 정진한, 김백현, 정락교, 변윤섭, 박장현 pp.607-615

브레이크 디스크 주물 화학성분 구리, 황의 함량과 동일 절대습도 조건에서 마찰계수 연관성 검토 = Study for Relation between Brake Disc Cast Iron Chemical Composition Cu, S Content and Friction Value at Same Absolute Humidity Condition 김용탁, 김영표, 류남열 pp.623-631

함산소기재가 MPI 및 GDi 차량의 배출가스 및 연비에 미치는 영향에 대한 실험적 연구 = The Experimental Study of the Effect of Oxygenates on Exhaust Emissions and Fuel Economy of MPI and GDi Vehicles 송호영, 김기호, 임태윤, 김홍집 pp.632-640

이종 재질 디스크 브레이크 로터 마찰면 가공 형태에 따른 성능 변화 연구 = An Experimental Study for Machined Patterns of Friction Surface on Two-pieces Disc Brake Rotor in Performance Aspect 홍윤화, 정택수, 김청민, 홍영훈, 조종두 pp.581-589

자동차용 휠 베어링 시일의 드래그 토크 예측 = Drag Torque Prediction of Automotive Wheel Bearing Seals 이승표 pp.563-572

Zero power disc를 이용한 터보과급기의 성능 평가 방법에 대한 고찰 = An Investigation on Performance Evaluation Method of Turbocharger Using Zero Power Disc 정재우, 김남호, 임동현, 이상운, 정진은, 장성식, 김기용 pp.590-599

차량 충돌사고 해석을 위한 3차원 스캐닝/모델링 활용 = 3-Dimensional Scanning/Modeling for Analysis of Vehicle Collision Accidents 강희진, 한인환 pp.541-547

볼베어링 적용 Twin-scroll WGT의 가솔린 엔진 적용 성능에 대한 실험적 고찰 = An Experimental Investigation on the Performance of Twin-scroll WGT with Ball Bearing of Gasoline Engine 정재우, 김남호, 강우, 이상운, 정진은, 장성식, 김기용 pp.641-651

참고문헌 (14건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 K. Kato, K. Igarashi, M. Masuda, K. Otsubo, A. Yasuda, K. Takeda and T. Sato, “Development of Engine for Natural Gas Vehicle,” SAE 1999-01-0574, 1999. 미소장
2 LPG/CNG Interface Box Hardware Design 소장
3 Exhaust emissions characteristics of bi-fuel CNG/LPG passenger cars 소장
4 L. Adlercreutz, A. Cronhjort, J. Andersen and R. Ogink, “Optimizing the Natural Gas Engine for CO2 Reduction,” SAE 2016-01-0875, 2016. 미소장
5 T. Muto, “Fundamental Study of Power Match Control of Hybraulic Power System,” Bulletin of the JSME, Vol.61, No.586, pp.206-211, 1995. 미소장
6 Control Valve Handbook, Emerson Process Management, Iowa, pp.65-72, 2001. 미소장
7 O. S. Abianeh, M. Mirsalim and F. Ommi, “Combustion Development of a Bi-Fuel Engine,” Int. J. Automotive Technology, Vol.10, No.1, pp.17-25, 2009. 미소장
8 S. J. Heo, Y. H. Roh, S. S. Yoon and B. C. Choi, “CNG/GSL Bi-fuel System,” KSAE Fall Conference Proceedings, pp.592-597, 2004. 미소장
9 AUDI Service Traning Center, AUDI A3 Sportback g-tron, ADUDI AG, Ingolstadt, pp.24-29, 2013. 미소장
10 Volkswagen Service Traning Center, Eco Fuel Natural Gas Drive in Touran and Caddy, Volkswagen AG, Wolfsburg, pp.18-33, 2010. 미소장
11 F. D. Jury, Fundamentals of Gas Pressure Regulation, Technical Monograph 27, Fisher Control, Iowa, 1972. 미소장
12 S. N. Yun, “Design of Proportional Solenoid Actuator using Maxwell CAE Software, 27,”The Korea Fluid Power Systems Society, Vol.9, No.1, pp.32-36, 2012. 미소장
13 H. S. Sim and C. W. Lee, “An Experimental Study on Fuel Injection Rate Control of a Gas Power Generation System,” KSAE05-Y0025, pp.67-72, 2005. 미소장
14 C. W. Nam, S. J. Moon, J. K. Kim, G. H. Kim, Y. H. Min and K. Y. Lee, “Experimental Study on Characteristics for Electronic Pressure Regulator,” KSAE Spring Conference Proceedings, p.295, 2017. 미소장