권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
This study is to examine grammar understanding with beginner English speakers according to presentational methods of grammatical content. 18 English-speaking Korean beginners were randomly assigned and divided into two groups. We first examined if there was a statistically significant difference between the two groups in grammar comprehension with and without illustrations. It was found that the group given the presentation illustrations showed greater understanding than the group without them. Second, no statistically significant difference in grammar understanding was found between the groups with and without materials marked for their awareness. Third, no statistically significant difference was found between the groups with the order of presenting content elements related to grammatical items. This study is to affirm the importance of illustrations as a component of Korean textbooks.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | 김현진(2015a), “시선추적 기법(Eye-tracking)을 활용한 한국어 읽기과정 분석 연구 –평균적인 독자와 읽기에 능숙한 독자를 중심으로-”, 언어와 문화 제11권 2호, 한국언어문화교육학회, 131-159. | 미소장 |
2 | Comparison of Saccade and Regression between Koreans and Advanced Non-Korean Learners during Reading Process : Utilizing Eye-tracking Technology | 소장 |
3 | Effects of Speed Reading Training for Korean Learners on Fixation and Saccade-Utilizing Eye-tracking | 소장 |
4 | The unit-introduction development of korean textbook in the elementary school through the eye tracking method | 소장 |
5 | The Unit-introduction Development of Korean Textbook in the Elementary School through the Eye Tracking Method 2: Focusing on the Introductory Question and Speech-bubbles | 소장 |
6 | 임정남(2017), 한국어 학습자의 읽기 과정 연구 -시선추적과 뇌파 분석을 중심으로-, 한양대학교 박사학위 논문. | 미소장 |
7 | 과학 교과서 삽화 제시방식에 따른 초등학교 학생들의 이해도 및 안구운동 분석 | 소장 |
8 | 최은정(2015), “아이트래커(Eye-tracker)를 활용한 문법교육 연구의 확장과 심화”, 한국어교육학회 제276회 학술대회 발표 요지문, 243-271. | 미소장 |
9 | An eye tracking comparison of external pointing cues and internal continuous cues in learning with complex animations ![]() |
미소장 |
10 | Attention guidance in learning from a complex animation: Seeing is understanding? ![]() |
미소장 |
11 | Understanding Eye Movements in Reading ![]() |
미소장 |
12 | Eye movements in reading and information processing: 20 years of research. ![]() |
미소장 |
13 | A closer look at split visual attention in system- and self-paced instruction in multimedia learning ![]() |
미소장 |
14 | Eye Tracking Indicators of Reading Approaches in Text-Picture Comprehension ![]() |
미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내13
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.