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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
모바일 배달 애플리케이션 사용성 평가 연구 = Research on Usability of Mobile Food Delivery Application : Focusing on Korean Application and Chinese Application : 한국(배달의민족)과 중국(어러머)을 중심으로 전양, 권은경, 채상미 pp.1-16
SNS상에서 프라이버시 침해의도 = Privacy Intrusion Intention on SNS : From Perspective of Intruders : 가해자 관점으로 이에덴, 김상희, 서동백 pp.17-39
농업경영체의 온라인 직거래 마케팅 수용에 관한 실증적 연구 = An Empirical Study on the Adoption of Online Direct Marketing in Agricultural Firms 윤철호, 박창희 pp.41-59
기업의 스마트폰 메시지에 대한 고객 신뢰도에 관한 연구 = The Effect of Message Completeness and Leakage Cues on the Credibility of Mobile Promotion Messages : 메시지 정교화 모델을 중심으로 전현준, 최진선, 손재열 pp.61-80
프로세스 마이닝을 활용한 국내 중소기업 ERP 프로세스 분석에 관한 연구 = Exploring the Analysis of Domestic ERP Process using Process Mining : A Case Study in a Korean Cosmetics Manufacturing Company : 국내 화장품 제조기업의 사례를 중심으로 정진우, 이영신, 이보경, 김정연, 강영식 pp.81-98
누가 보안에 더 신경을 쓰는가? = Who Cares More about Security? : Effects of Personality Traits on PC Security Intention : 성격특성이 PC보안의도에 미치는 영향 김준영, 김태성 pp.99-114
프라이버시 역설에 관한 문헌적 고찰 및 향후 연구방향 = Privacy Paradox : A Literature Review and Future Direction : 국내 연구를 대상으로 김상희, 김종기 pp.115-135

Authing Service of Platform : Tradeoff between Information Security and Convenience = 플랫폼의 소셜로그인 서비스(Authing Service) : 보안과 편의 사이의 적절성 Eun Sol Yoo, Byung Cho Kim pp.137-158
개인의료정보 자기결정권 행사 의도에 영향을 미치는 요인 = Factors Affecting the Intention to Adopt Self-Determination Rights of Personal Medical Information 구윤모, 홍성우, 김범수 pp.159-177

참고문헌 (40건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Study on consumers' acceptance process of mobile advertising 소장
2 박세정, “세계 스마트폰 보급률 70% 육박…세계1위 한국은 몇%?”, 디지털타임스, 2016.7. 2, Available at http://www.dt.co.kr/contents.htm l?article_no=2016070102100151780001. 미소장
3 이중배, “2015 라이프 스타일과 소비 성향:10대부터 50대까지”, 슬로우뉴스, 2015.9.3, Available at http://slownews.kr/45332. 미소장
4 정기석, “국내 모바일 간편결제 활성화 방안에관한 연구”, 융합보안논문지, 제15권, 제4호, 2013, pp. 79-88. 미소장
5 Relationship between Energy Consumption and Operational Variables at Wastewater Treatment Plant 소장
6 사회공학적 공격방법을 통한 개인정보 유출기술 및 대응방안 분석 소장
7 허경옥, “소비자의 구매의사결정 행동유형이TV 광고에 대한 소비자신뢰도 및 수용도에미치는 영향”, 소비자문제연구, 제26권, 제2호, 2015, pp. 1-22. 미소장
8 홍종선, “‘토종 1호’ 소셜커머스 창업 신현성티몬 이사회 의장 “알면 알수록 도전하는 게힘들다, 나도 두렵다”, 주간동아, 2017.8.2, Available at http://weekly.donga.com/3/all/11/1012634/1. 미소장
9 Abu-Nimeh, S., D. Nappa, X. Wang, and S. Nair, “A comparison of machine learning techniques for phishing detection”, In Proceedings of the Anti-Phishing Working Groups 2nd Annual eCrime Researchers Summit, 2007, pp. 60-69. 미소장
10 SMS advertising, permission and the consumer: a study 네이버 미소장
11 The effect of Internet general privacy concern on customer behavior 네이버 미소장
12 Is This Review Believable? A Study of Factors Affecting the Credibility of Online Consumer Reviews from an ELM Perspective 네이버 미소장
13 The role and impact of context-driven personalisation technology on customer acceptance of advertising via short message service (SMS) 네이버 미소장
14 Cialdini, R. B., Influence: Science and Practice, Pearson Education, Boston, 2009. 미소장
15 An Empirical Study of Factors Influencing Consumer Attitudes towards SMS Advertising 네이버 미소장
16 Research Commentary: Informing Privacy Research Through Information Systems, Psychology, and Behavioral Economics: Thinking Outside the ``APCO'' Box 네이버 미소장
17 Determinants of Effective SMS Advertising: An Experimental Study 네이버 미소장
18 Determinants of Effective SMS Advertising: An Experimental Study 네이버 미소장
19 The Impact of Completeness and Web Use Motivation on the Credibility of e‐Health Information 네이버 미소장
20 Assessing Causality in the Cognitive Mediation Model 네이버 미소장
21 EY.com, “Creating trust in the digital world”, EY’s Global Information Security Survey 2015, 2015. 미소장
22 Got Phished? Internet Security and Human Vulnerability 네이버 미소장
23 Individual processing of phishing emails 네이버 미소장
24 Jagatic, T., N. Johnson, M. Jakobsson, and F. Menczer, Social Phishing, School of Informatics and Department of Computer Science, Indiana Univer sity, 2006, Available at http://www.indiana.edu/~phishing/social-network-experience/phishing-pr eprint.pdf. 미소장
25 Jakobsson, M. and J. Ratkiewicz, “Designing ethical phishing experiments: A study of (ROT13)rOnl query features”, In Proceedings of the 15th International Conference on World Wide Web, 2006, pp. 513-522. 미소장
26 Jakobsson, M., A. Tsow, A. Shah, E. Blevis, and Y. K. Lim, “What instills trust? A qualitative study of phishing”, In Proceedings of the 11th International Conference on Financial Cryptography, 2007, pp. 356-361. 미소장
27 Jakobsson, M., The human factor in phishing, Privacy and Security of Consumer Information, Indiana University, Bloomington, IN, 2007. 미소장
28 Success and failure in expert reasoning 네이버 미소장
29 Predicting User Intentions: Comparing the Technology Acceptance Model with the Theory of Planned Behavior 네이버 미소장
30 Mitnick, K. and W. L. Simon, The Art of Deception:Controlling the Human Element of Security, New York, John Wiley & Sons, 2011. 미소장
31 Users' personality and perceived ease of use of digital libraries: The case for resistance to change 네이버 미소장
32 Audience Selectivity and Involvement in the Newer Media Environment 네이버 미소장
33 Petty, R. E. and D. T. Wegener Attitude Change:Multiple Roles for Persuasion Variables, New York, McGraw-Hill, 1998. 미소장
34 Petty, R. E. and J. T. Cacioppo, Attitudes and Persuasion: Classic and Contemporary Approaches, William C. Brown, Dubuque, IA, 1981. 미소장
35 Addressing the Personalization-Privacy Paradox: An Empirical Assessment from a Field Experiment on Smartphone Users 네이버 미소장
36 Why do people get phished? Testing individual differences in phishing vulnerability within an integrated, information processing model 네이버 미소장
37 Wang, C., P. Zhang, R. Choi, and M. DíEredita, “Understanding consumers attitude toward advertising”, Eighth Americas Conference on Information Systems, 2002, Available at http://www.sighci. org/amcis02/RIP/Dishaw.pdf. 미소장
38 Causes and consequences of consumer online privacy concern 네이버 미소장
39 Measuring the Involvement Construct 네이버 미소장
40 The impact of privacy concern on user adoption of location‐based services 네이버 미소장