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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | Study on consumers' acceptance process of mobile advertising | 소장 |
2 | 박세정, “세계 스마트폰 보급률 70% 육박…세계1위 한국은 몇%?”, 디지털타임스, 2016.7. 2, Available at http://www.dt.co.kr/contents.htm l?article_no=2016070102100151780001. | 미소장 |
3 | 이중배, “2015 라이프 스타일과 소비 성향:10대부터 50대까지”, 슬로우뉴스, 2015.9.3, Available at http://slownews.kr/45332. | 미소장 |
4 | 정기석, “국내 모바일 간편결제 활성화 방안에관한 연구”, 융합보안논문지, 제15권, 제4호, 2013, pp. 79-88. | 미소장 |
5 | Relationship between Energy Consumption and Operational Variables at Wastewater Treatment Plant | 소장 |
6 | 사회공학적 공격방법을 통한 개인정보 유출기술 및 대응방안 분석 | 소장 |
7 | 허경옥, “소비자의 구매의사결정 행동유형이TV 광고에 대한 소비자신뢰도 및 수용도에미치는 영향”, 소비자문제연구, 제26권, 제2호, 2015, pp. 1-22. | 미소장 |
8 | 홍종선, “‘토종 1호’ 소셜커머스 창업 신현성티몬 이사회 의장 “알면 알수록 도전하는 게힘들다, 나도 두렵다”, 주간동아, 2017.8.2, Available at http://weekly.donga.com/3/all/11/1012634/1. | 미소장 |
9 | Abu-Nimeh, S., D. Nappa, X. Wang, and S. Nair, “A comparison of machine learning techniques for phishing detection”, In Proceedings of the Anti-Phishing Working Groups 2nd Annual eCrime Researchers Summit, 2007, pp. 60-69. | 미소장 |
10 | SMS advertising, permission and the consumer: a study ![]() |
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11 | The effect of Internet general privacy concern on customer behavior ![]() |
미소장 |
12 | Is This Review Believable? A Study of Factors Affecting the Credibility of Online Consumer Reviews from an ELM Perspective ![]() |
미소장 |
13 | The role and impact of context-driven personalisation technology on customer acceptance of advertising via short message service (SMS) ![]() |
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14 | Cialdini, R. B., Influence: Science and Practice, Pearson Education, Boston, 2009. | 미소장 |
15 | An Empirical Study of Factors Influencing Consumer Attitudes towards SMS Advertising ![]() |
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16 | Research Commentary: Informing Privacy Research Through Information Systems, Psychology, and Behavioral Economics: Thinking Outside the ``APCO'' Box ![]() |
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17 | Determinants of Effective SMS Advertising: An Experimental Study ![]() |
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18 | Determinants of Effective SMS Advertising: An Experimental Study ![]() |
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19 | The Impact of Completeness and Web Use Motivation on the Credibility of e‐Health Information ![]() |
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20 | Assessing Causality in the Cognitive Mediation Model ![]() |
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21 | EY.com, “Creating trust in the digital world”, EY’s Global Information Security Survey 2015, 2015. | 미소장 |
22 | Got Phished? Internet Security and Human Vulnerability ![]() |
미소장 |
23 | Individual processing of phishing emails ![]() |
미소장 |
24 | Jagatic, T., N. Johnson, M. Jakobsson, and F. Menczer, Social Phishing, School of Informatics and Department of Computer Science, Indiana Univer sity, 2006, Available at http://www.indiana.edu/~phishing/social-network-experience/phishing-pr eprint.pdf. | 미소장 |
25 | Jakobsson, M. and J. Ratkiewicz, “Designing ethical phishing experiments: A study of (ROT13)rOnl query features”, In Proceedings of the 15th International Conference on World Wide Web, 2006, pp. 513-522. | 미소장 |
26 | Jakobsson, M., A. Tsow, A. Shah, E. Blevis, and Y. K. Lim, “What instills trust? A qualitative study of phishing”, In Proceedings of the 11th International Conference on Financial Cryptography, 2007, pp. 356-361. | 미소장 |
27 | Jakobsson, M., The human factor in phishing, Privacy and Security of Consumer Information, Indiana University, Bloomington, IN, 2007. | 미소장 |
28 | Success and failure in expert reasoning ![]() |
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29 | Predicting User Intentions: Comparing the Technology Acceptance Model with the Theory of Planned Behavior ![]() |
미소장 |
30 | Mitnick, K. and W. L. Simon, The Art of Deception:Controlling the Human Element of Security, New York, John Wiley & Sons, 2011. | 미소장 |
31 | Users' personality and perceived ease of use of digital libraries: The case for resistance to change ![]() |
미소장 |
32 | Audience Selectivity and Involvement in the Newer Media Environment ![]() |
미소장 |
33 | Petty, R. E. and D. T. Wegener Attitude Change:Multiple Roles for Persuasion Variables, New York, McGraw-Hill, 1998. | 미소장 |
34 | Petty, R. E. and J. T. Cacioppo, Attitudes and Persuasion: Classic and Contemporary Approaches, William C. Brown, Dubuque, IA, 1981. | 미소장 |
35 | Addressing the Personalization-Privacy Paradox: An Empirical Assessment from a Field Experiment on Smartphone Users ![]() |
미소장 |
36 | Why do people get phished? Testing individual differences in phishing vulnerability within an integrated, information processing model ![]() |
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37 | Wang, C., P. Zhang, R. Choi, and M. DíEredita, “Understanding consumers attitude toward advertising”, Eighth Americas Conference on Information Systems, 2002, Available at http://www.sighci. org/amcis02/RIP/Dishaw.pdf. | 미소장 |
38 | Causes and consequences of consumer online privacy concern ![]() |
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39 | Measuring the Involvement Construct ![]() |
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40 | The impact of privacy concern on user adoption of location‐based services ![]() |
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