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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | 곽윤희(2011)「모바일 SNS 이용동기와 이용행태의 상관관계 연구」홍익대학교 대학원 석사학위논문 | 미소장 |
2 | SNS 이용자의 심리적 특성이 SNS상의 생산과 수용 행동에 미치는 영향에 관한 연구 | 소장 |
3 | 김경준・김학희・이기동(2008)「웹 블로그 이용의도」『e-비지니스 연구』Vol.9 No.3, pp.159-181 | 미소장 |
4 | 김송이(2014)「여중생의 SNS 이용동기가 교우관계에 미치는 영향」경북대학교 과학기술대학원, 석사학위논문 | 미소장 |
5 | A study on the market segmentation of user for hotel package products, based on HEXACO personality type and categorical variables: Applied by 2step cluster analysis | 소장 |
6 | An Empirical Study on the Effects of Personality and Self Leadership of Potential Founders in the Micro Business Area on Founder Self-efficacy-Applying the Big Five Factors Model and the Self-Leadership Theory | 소장 |
7 | 노안영(2003)『성격심리학』서울: 학지사 | 미소장 |
8 | 내가영 (2010)「모바일 SNS 이용자들의 이용동기와 만족감에 대한 연구」서강대학교 대학원 석사학위논문 | 미소장 |
9 | Influence of Motivation Factors for Blog Use on the Blogger's Perception of Journalistic Role and Journalism Activities | 소장 |
10 | A Comparative Analysis for Information Behaviour of Korean and Japanese Student on the UK Universities using RCT Model | 소장 |
11 | 신현희・김경란(2017)「SNS의 형태적 진화에 따른 이용동기 및 사용행태 차이: 대학생의 페이스북과 인스타그램 이용을 중심으로」『디지털융복합연구』Vol.15 No.6, pp.15-27 | 미소장 |
12 | 안정민(2011)「SNS 이용자의 이용형태와 성격이 정서적 유대감 형성에 미치는 영향에 대한 연구」아주대학교 대학원 석사학위논문 | 미소장 |
13 | Psychometric Properties of the Korean Version of the HEXACO Personality Inventory | 소장 |
14 | 유훈식(2009)「커뮤니케이션 유형에 따른 SNS의 인터랙션 특성에 관한 연구」국민대학교 대학원 석사학위논문 | 미소장 |
15 | 윤설민(2008)「성격에 따른 관광활동 차이 연구: HEXACO를 적용하여」『한국관광학회 학술대회 발표논문집』, pp.125-136 | 미소장 |
16 | 소셜미디어 이용 동기의 차원 분석과 마케팅 시사점에 관한 탐색적 연구 | 소장 |
17 | 정은정・김원희・이동형(2014)「고등학생의 성격 5요인과 SNS 이용동기 간의 관계」『교육혁신연구』Vol.24 No.1, pp.25-35 | 미소장 |
18 | Amichai-Hamburger & Vinitzky(2010), Social use and personality, Journal of Computer Human Behavior, Vol. 26, Issues 6, pp.1289-1295 | 미소장 |
19 | MySpace Politics: Uses and Gratifications of Befriending Candidates ![]() |
미소장 |
20 | Bergman, S. M, Fearrington, M. E, Davenport, S. W & Bergman, J. Z(2011), Millenials, narcissism, and social networking: What narcissists do on social network sites and why, Personality and Individual Differences, 50, pp.706-711 | 미소장 |
21 | The Role of Theory in Uses and Gratifications Studies ![]() |
미소장 |
22 | Chen, H(2016), Relationship between Motivation and Behavior of SNS User, Journal of Software, Vol.7, No. 6, pp.1265-1272 | 미소장 |
23 | The influence of personality traits and social networks on the self-disclosure behavior of social network site users ![]() |
미소장 |
24 | Ellison, N. B, Steinfield, C & Lampe, C(2007), Connection strategies: Social capital implications of Facebook-enabled communication practices, New Media & Society, Vol.13, No.6, pp.873-892 | 미소장 |
25 | Gleitman. H, J. Gross & D. Reisberg(2000), Psychology, W. W. Norton Company, New York | 미소장 |
26 | Hwang, H. S(2017), The Influence of personality traits on the Facebook Addiction, KSII Tranctions on Internet and Information Systems, Vol. 11, No. 2, pp.1032-1042 | 미소장 |
27 | Psychometric Properties of the HEXACO Personality Inventory ![]() |
미소장 |
28 | Make new friends or keep the old: Gender and personality differences in social networking use ![]() |
미소장 |
29 | Norris, P.(2000). A virtuous circle: Political communications in postindustrial societies. Cambridge, UK: Cambridge University Press. | 미소장 |
30 | Park, N. Kee & Valenzuela, S(2009), Being Immersed in Social Networking Environment: Facebook Groups, Uses and Gratifications, and Social Outcomes, Cyber Psychological Measurement, 44, pp.597-608 | 미소장 |
31 | Post-broadcast democracy: how media choice increases inequality in political involvement and polarizes elections ![]() |
미소장 |
32 | Ryan, T & Xenos, S(2011), Who uses Facebook? An investigation into the relationship between the Big Five, shyness, narcissism, loneliness and Facebook usage, Computers in Human Behavior, 27, pp.1658-1664 | 미소장 |
33 | Egos Inflating Over Time: A Cross‐Temporal Meta‐Analysis of the Narcissistic Personality Inventory ![]() |
미소장 |
34 | Tylor. S, A. Hunter, G. Melton & S. Goodwin(2011), Student engagement and marketing CI doi: 10.1177/0273475310392542 | 미소장 |
35 | Vries, R. E(2013), The 24-item brief HEXACO inventory(BHI), Journal of Research in Personality, 47, pp.871-880 | 미소장 |
36 | The performance of narcissists rises and falls with perceived opportunity for glory. ![]() |
미소장 |
37 | Traits and motives: toward an integration of two traditions in personality research. ![]() |
미소장 |
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