권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | 강민정. 2011. “교사의 직책을 중심으로 본 유치원 평가 준비과정의 실태와 어려움”. 『열린유아교육연구』제 16권, 5호. 한국열린유아교육학회, pp. 19-44. | 미소장 |
2 | 강수경. 2009. 유치원 평가의 과정과 지표에 대한 교사와 평가위원의 인식. 이화여자 대학교 대학원 박사학위논문. | 미소장 |
3 | 교육인적자원부. 2007. 『유치원 평가 기본 계획』. 서울: 교육인적자원부. | 미소장 |
4 | 국무조정실 영유아교육보육통합추진단·육아정책연구소. 2015. 『유치원·어린이집 통합평가설명자료(기관용)』. | 미소장 |
5 | 김경란, 서동미. 2012. “1차, 2차 평가인증 통과에 대한 국공립 어린이집의 원장과 교사의 인식”.『아동보육연구』 제 8권, 2호. 한국아동보육실천학회, pp. 23-44. | 미소장 |
6 | Teachers’ Discussion for Future Improvement Plan on National Evaluation of Kindergarten | 소장 |
7 | 1주기 평가를 경험한 사립유치원 교사의 유치원 평가 준비 실태 및 인식과 어려움 : 교사의 경력과 유치원 학급 수를 중심으로 | 소장 |
8 | The Responsibilities and Limitations of National Kindergarten Evaluators | 소장 |
9 | study on the recognition by kindergarten inspector about kindergarten evaluation ![]() |
미소장 |
10 | A Study on the Discussions by Childhood Teacher, Kindergarten Committeeman to Value, Kindergarten Inspector about Kindergarten Evaluation - Closing on the Second Kindergarten Assessment - | 소장 |
11 | 박신아, 서문희. 2015. 어린이집 평가시 부모참여에 대한 서면 자문 설문지(미간행). 보건사회연구원. | 미소장 |
12 | Parents' Perceptions of the Daycare Center Accreditation System and Parent Participation in the Daycare Center Accreditation System | 소장 |
13 | 보건복지부. 2018. 『2018년도 어린이집 부모모니터링단 운영 매뉴얼』. 보건복지부. | 미소장 |
14 | 보건복지부, 보육진흥원. 2014. 『어린이집 평가인증 안내: 3차 지표 시범사업용』. 보건복지부, 보육진흥원. | 미소장 |
15 | 서문희, 신희연, 송희영. 2009. 『보육시설 평가인증 효과 분석사전 사후 관찰평가 비교』. 육아정책연구소. | 미소장 |
16 | 보육시설 평가인증 참여 전후의 교사 효능감과 평가인증 과정에 대한 인식 및 경험 | 소장 |
17 | inquiry into the narratives of in-service teachers regarding kindergarten evaluation | 소장 |
18 | 이경미. 2015. 유치원 평가 참여에 따른 교사효능감, 전문성 발달과 소진. 한국방송통신대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
19 | 이윤진, 송신영 편역. 2009. 『핀란드의 육아정책』. 육아정책개발센터. | 미소장 |
20 | 어린이집 평가인증 제도의 유용성에 대한 보육교직원의 경험 및 인식 | 소장 |
21 | Teachers' growing process according to implementation of the 3rd index of child care center accreditation system : focusing on child care activities and interactions | 소장 |
22 | Study of Effect of the Evaluative Accreditation System of Daycare Center ![]() |
미소장 |
23 | History and Law of Child-care in Korea | 소장 |
24 | 최윤경, 김윤환, 이혜민 편역. 2015. 『스웨덴의 육아정책(Ⅱ): 교사정책을 중심으로』. 육아정책연구소. | 미소장 |
25 | 시설장과 보육교사의 평가인증 참여 및 만족도 분석 : 평가인증 심의 통과 보육시설을 대상으로 | 소장 |
26 | Child-care of Sweden and Finland | 소장 |
27 | Evaluation of ECEC Center in Finland | 소장 |
28 | 한유미, 권정윤, 강기숙, 백석인. 2005. 『스웨덴의 영유아보육제도』. 서울: 학지사. | 미소장 |
29 | 한유미, 권정윤, 신미자 역. 2011. 『북유럽의 영유아기와 유아교육: 덴마크, 핀란드, 아이슬란드, 노르웨이, 스웨덴의 철학, 연구, 정책, 실제』. 고양시: 한권(J. Einarsdottir & J. T. Wagner (Eds.) Nordic Childhoods And Early Education: Philosophy, Research, Policy And Practice in Denmark, Finland, Iceland, Norway, And Sweden. Greenwich, CT: Information Age Publishing Inc.) | 미소장 |
30 | Gustafsson, J-E. 2014, Impact of school inspections on teaching and learning in primary and secondary education in Sweden Technical report ISI-TL project year 1-3 data. http://schoolinspections.eu/impact/wp-content/uploads/downloads/2014/07/Sweden-report-years-1-2-and-3.pdf | 미소장 |
31 | Inspections of Swedish schools: A critical reflection on intended effects, causal mechanisms and methods ![]() |
미소장 |
32 | Evaluating the Quality of the Child Care in Finland ![]() |
미소장 |
33 | Kärbby, G. 2002. Report to international country archives(INCA). Unpublished manuscript. | 미소장 |
34 | Mediating school inspection ![]() |
미소장 |
35 | The Swedish Schools Inspectorate’s View of Swedish Schools ![]() |
미소장 |
36 | To Involve Parents in the Assessment of the Child in Parent–Teacher Conferences: A Case Study ![]() |
미소장 |
37 | Munkhammar, I. & Wikgren, G. 2010. Caring and learning together: A case study of Sweden. U N E S C O. Early childhood and family policy series n° 20, pp. 16-21. | 미소장 |
38 | OECD. 2007. Babies and Bosses Reconciling work and family Life: A synthesis of findings for OECD countries. | 미소장 |
39 | OECD. 2012. Starting strong III: A quality toolbox for early childhood education and care. OECD Publication. | 미소장 |
40 | Skolinspektionen. 2009. The Inspectorate of Educational Inspection of Sweden. (http://www.skolinspektionen.se/PageFiles/1854/SwedishSchoolsInspectorate2009.pdf) | 미소장 |
41 | Systematic Quality Work in Preschool ![]() |
미소장 |
42 | Taguma, M. Litjens, I. & Makowiecki, K. 2013. Quality Matters in Early Childhood Education and Care : Sweden. Paris: OECD. | 미소장 |
43 | Vallberg-Roth, A. C. 2012. “Different forms of assessment and documentation in Swedish pre-schools”, Nordic Early Childhood Education Research, 5(23), pp. 1-18. | 미소장 |
44 | Vallberg-Roth, A. C. 2013a. Nordisk komparativ analys av riktlinjer för kvalitet och innehåll i för-skola [Nordic Comparative Analysis of Guidelines for Quality and Content in Early Childhood Education.] Nordic: Nordic Council of Ministers. | 미소장 |
45 | Vallberg-Roth, A. C. 2013b. Quality, assessment, and documentation in Swedish preschools - regulations, practices, and concepts. Munich. German Youth Institute. | 미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
전화번호 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내06
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.