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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | Creativity and Memory Effects: Recall, Recognition, and an Exploration of Nontraditional Media ![]() |
미소장 |
2 | Bae, J.A. and H.J. Lee, “Attention on the pop-up ads in TV show : Focused on techniques and elements of ad expression”, The Korean Journal of Advertising, Vol.24, No.7, 2013, 195-216. (배진아, 이혜정, “TV 프로그램 내 팝업 광고에 대한주목 : 광고의 표현 기법 및 표현 요소를 중심으로”, 광고학연구, 제24권, 제7호, 2013, 195-216.) | 미소장 |
3 | Different Forced-Exposure Levels to Banner Advertisements ![]() |
미소장 |
4 | Chung, D., “Eye tracking to select optimal advertising spots in subway cars”, The Korean Journal of Advertising and Public Relations, Vol.17, No.4, 2013, 145-171. (정동훈, “최적 광고위치 선정을 위한 지하철 차량내 시선 주목도 연구”, 한국광고홍보학보, 제17권, 제4호, 2015, 145-171.) | 미소장 |
5 | Forced Exposure and Psychological Reactance: Antecedents and Consequences of the Perceived Intrusiveness of Pop-up Ads ![]() |
미소장 |
6 | Grether, D.M., A. Schwartz, and L.L. Wilde, “The Irrelevance of Information Overload : An Analysis of Search and Disclosure”, The. S. Cal. L Rev, Vol.59, 1985, 277-303. | 미소장 |
7 | Ha, L., “Advertising Clutter in Consumer Magazine : Dimensions and Effects”, Journal of Advertising Research, Vol.36, No.4, 1996, 76-84. | 미소장 |
8 | Kim, C.M., “Interaction Between Pictures and Verbal Copy in Print Advertisements”, Korean Journal of Consumer and Advertising Psychology, Vol.7, No.3, 2006, 351-376. (김철민, “인쇄광고에서 그림과 언어 카피의 상호작용”, 한국심리학회지, 제7권, 제3호, 2006, 351-376.) | 미소장 |
9 | The limited capacity model of mediated message processing ![]() |
미소장 |
10 | Lee, Y.H. and K.J. Kim, “The Effects of Usage Motivation of Low Involvement Product on Brand Loyalty”, Journal of Commodity Science and Technology, Vol.27, No.4, 2009, 105-120. (이용학, 김경진, “저관여 상품의 사용 동기가 브랜드 충성도에 미치는 영향”, 상품학연구, 제27권, 제4호, 2009, 105-120.) | 미소장 |
11 | Lutz, R.J., S.B. Mackenzie and G.E. Belch, “Attitude toward the Ad As A Mediator of Advertising Effectiveness : Determinants and Consequences”, Advances in Consumer Research, Vol.10, 1983, 532-539. | 미소장 |
12 | The Role of Attitude toward the Ad as a Mediator of Advertising Effectiveness: A Test of Competing Explanations ![]() |
미소장 |
13 | The Information Overload Controversy: An Alternative Viewpoint ![]() |
미소장 |
14 | Advertising Attitudes and Advertising Effectiveness ![]() |
미소장 |
15 | Banner Advertiser-Web Site Context Congruity and Color Effects on Attention and Attitudes ![]() |
미소장 |
16 | Information Overload in a Groupware Environment: Now You See It, Now You Don't ![]() |
미소장 |
17 | Seo, S., “‘Don’t click SKIP’… Mobile advert 5second war”, Herald Economy, 2015. 09. 04, http://jj.heraldcorp.com/view.php?ud=20150904000388. (서상범, “‘SKIP 누르지마’…모바일광고 5초 전쟁”, 헤럴드경제, 2015. 09. 04, http://jj.heraldcorp. com/view.php?ud=20150904000388). | 미소장 |
18 | Simons, D.J. and C.F. Chabris, “Gorillas in Our Midst : Sustained Inattentional Blindness for Dynamic Events”, Perception-London, Vol.28, No.9, 1999, 1059-1074. | 미소장 |
19 | Predictors of Advertising Avoidance in Print and Broadcast Media ![]() |
미소장 |
20 | The incongruency in ads and the memorability of ads : the moderating role of the SOP(Style of Processing) | 소장 |
21 | The effect of ad value, ad placement and ad execution on the perceived intrusiveness of web advertisements ![]() |
미소장 |
22 | Yu, S.Y. and J.H. Kim, “The Study on the ad avoidance factors affecting in Smartphones application display : focus on advertising attitudes, perceived intrusion, medium dosage and media use motives”, The Korean Journal of Advertising, Vol.24, No.2, 2013, 125-143. (유승엽, 김진희, “스마트폰 애플리케이션 디스플레이 광고회피에 영향을 미치는 요인에 대한 연구 : 광고태도, 지각된 침입성, 매체 노출량 및매체 이용동기를 중심으로”, 광고학연구, 제24권, 제2호, 2013, 125-143.) | 미소장 |
23 | An experimental study on the relationship between consumer involvement and advertising effectiveness ![]() |
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