본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
지방관광호텔의 특성요인이 고객신뢰와 방문의도에 미치는 영향 = The effects of characteristics of local tourist hotel on customer trust and visit intention 최현준 p. 1-12
우리나라 면세산업의 현재와 미래 발전방향 모색을 위한 조사연구 : Research for the direction of current and future development of duty-free industry in Korea / 면세업 종사원 설문조사 중심으로 황인혁, 변정우 p. 13-28
소셜미디어 인플루언서 팬십 유형에 따른 먹방 소셜미디어 콘텐츠에 대한 인식과 행동의도 비교 = Comparison of Mukbang consumer’s perception and behavior intention of social media contents based on Mukbang influencer fanship type 박아영, 서선희 p. 29-47
레스토랑의 서빙로봇 속성 평가에 따른 고객 세분화 = Restaurant customers segmentation based on serving robots' attributes evaluation 장하원, 이수범 p. 49-63
축제 만족이 목적지 충성도 형성에 미치는 영향 연구 : A study on the effect of festival satisfaction on loyalty to the destination : focusing on the moderating effect of the purpose of the festival visit / 축제 방문목적의 조절 효과를 중심으로 박정현, 이훈, 김남조 p. 65-85
항공사의 공유가치창출(CSV)이 브랜드 이미지 및 브랜드 충성도에 미치는 영향 연구 = The effect of CSV on the brand image and brand loyalty in the airline 김화진, 정흥모, 김지희 p. 87-101
SNS 관광 인플루언서의 전문성과 매력성이 방문의도에 미치는 영향 : The impact of social media influencers’ expertise and attractiveness on visit intention : mediating role of cu[s]tomer attitude / 고객 태도의 매개효과를 중심으로 김재훈, 백림정, 한진수 p. 103-115
Work-overload and family conflicts : does it affect the work-life balance of female hospitality employees in India? Kishor, Chandran p. 131-147
축제와 자아이미지 일치성이 방문객의 만족도와 축제브랜드 애착도 및 충성도에 미치는 영향 : The effects of congruity of festival image and self-image on visitor’s satisfaction, brand attachment and brand loyalty : focused on Seoul jazz festival / 서울재즈페스티벌을 중심으로 최진영, 현성협 p. 117-130

참고문헌 (56건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 김광일(2020), 항공사 공유가치창출 행위가 신뢰, 이미지 및 충성도에 미치는 영향, 한국항공운항학회지, 28(3), 1-11. 미소장
2 김규미⋅김남조(2018), 지속가능한 항공관광산업을 위한 객실승무원의 에어스케이프(Airscape), 서비스 지향성, 직무 만족, 고객 지향성 간 관계연구, 관광연구저널, 32(3), 97-111. 미소장
3 김화진(2018), 항공사의 경험적⋅상징적⋅기능적브랜드 이미지가 브랜드 신뢰 및 브랜드 충성도에 미치는 영향, 관광레저연구, 30(10), 209-224. 미소장
4 나미정⋅이지현⋅한진수(2019), 공유가치창출(CSV)활동이 브랜드 충성도에 미치는 영향, 호텔이미지의 매개효과를 중심으로, 관광레저연구, 31(3), 421-441. 미소장
5 녹색경제신문(2020), 진에어, 국내선 정기 프로모션추가 혜택 제공, 김명현 기자. 미소장
6 문상정⋅송정선(2014), 프랜차이즈 커피전문점의가격공정성과 브랜드 이미지, 브랜드 신뢰, 브랜드 충성도간의 구조적 관계, 사전지식의 조절효과를 중심으로, 관광연구, 29(3), 231-254. 미소장
7 문성식(2011), 커피전문점의 브랜드이미지와 브랜드 충성도간 신뢰와 관계몰입의 매개역할에 관한 연구, 경영교육연구, 26(3), 217-238. 미소장
8 박수미⋅이정실(2016), 항공사의 공유가치창출이기업이미지, 신뢰 그리고 행동의도에 미치는영향, 호텔리조트연구, 15(4), 361-380. 미소장
9 박종철⋅권봉헌(2019), 호텔기업의 CSV (Creating Shared Value) 활동에 따른 공정성 및 적합성이정당성 인식과 가치평가에 미치는 영향, 호텔경영학연구, 28(3), 1-17. 미소장
10 안소영⋅한진수(2016), 호텔기업 공유가치창출(CSV)이 기업이미지, 신뢰도 및 고객충성도에 미치는영향 연구, 관광연구저널, 30(11), 135-149. 미소장
11 안소영⋅한진수(2018), 호텔의 지속가능경영이 비재무적 성과에 미치는 영향 연구, 호텔경영학연구, 27(5), 17-33. 미소장
12 오정학⋅김철원⋅민경익(2010), 항공사 서비스품질과 고객충성도의 관계에서 기업이미지와 고객, 기업 동일시의 매개효과 연구, 호텔경영학연구, 19(6), 233-253. 미소장
13 왕수명⋅한희섭(2017), 항공 관련 구직자가 지각한항공사 CSR 활동이 기업이미지 및 브랜드 선호도에 미치는 영향, 호텔경영학연구, 26(6), 69-85. 미소장
14 원종하⋅정대현(2017), 공유가치창출(CSV)활동이구매의도에 미치는 영향, 가치사슬관점, 경영정보연구, 26(4), 1-19. 미소장
15 유문주⋅허희영(2015), 공유가치창출의 진정성 및정당성 지각에 관한 연구, CSR 성과와의 비교를중심으로, 대한경영학회지, 28(1), 53-71. 미소장
16 정희경⋅최판호(2019), 항공사 공유가치창출과 브랜드경영에 관한 연구, 호텔경영학연구, 28(4), 17-34. 미소장
17 진창현(2018), 공유가치창출 전략이 기업 이미지 및신뢰도 구축에 미치는 영향에 관한 연구, 상업교육연구, 32(6), 25-47. 미소장
18 황윤환⋅길기순⋅서영욱(2019), 통신기업의 공유가치창출(CSV)이 사회적 거리와 브랜드 이미지를 통해 소비자 행동의도에 미치는 영향, 기업경영연구, 26(5), 81-99. 미소장
19 Aaker, D.(1996), Measuring Brand Equity Across Products and Markets, California Management Review, 38(3), 102-120. 미소장
20 Awale, R., & Rowlinson, S.(2014), A conceptual framework for achieving firm competitiveness in construction: A ‘creating shared value’ (CSV)concept. In: Raiden, A. B. and Aboagye-Nimo, E. (Eds.), 30th Annual ARCOM Conference, 1-3 September 2014 (pp. 1285-1294), Portsmouth, UK. 미소장
21 Baron, R., & Kenny, D.(1986), The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations, Journal of Personality and Social Psychology, 51, 1173-1182. 미소장
22 Bian, X., & Moutinho, L.(2011), The role of brand image, product involvement, and knowledge in explaining consumer purchase behaviour of counterfeits: Direct and indirect effects, European Journal of Marketing, 45(1-2), 191-216. 미소장
23 Caruana, A.(2002), Service Loyalty: The Effects of Service Quality and the Mediating role of Customer Satisfaction, European Journal of Marketing, 36(7), 811-828. 미소장
24 Cervera, A., Schlesinger, W., & Yague, M.(2013), Influence of Advertising on Brand Personality in The Airline Sector: The Case of Spain, Journal of Travel & Tourism, 30(5), 445-454. 미소장
25 Chandler, D.(2017), Strategic Corporate Social Responsibility: Sustainable Value Creation, Thousand Oaks, CA: SAGE Publications. 미소장
26 Chaudhuri, A., & Holbrook, M.(2001), The Chain of Effects from Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance: The Role of Brand Loyalty, Journal of Marketing, 65(2), 81-93. 미소장
27 Chen, C. F., & Tseng, W. S.(2010), Exploring customer-based airline brand equity: Evidence from Taiwan, Transportation Journal, 49(1), 24-34. 미소장
28 Chen, J., & Ching, R.(2007), The effects of mobile customer relationship management on customer loyalty: brand image does matter, In Proceedings of the 40th Hawaii International Conference on System Sciences, 1-10. 미소장
29 Chen, L., Li, Y., & Liu, C.(2019), How airline service quality determines the quantity of repurchase intention - Mediate and moderate effects of brand quality and perceived value, Journal of air transport management, 75, 185-197. 미소장
30 Dick, A. S., & Basu, K.(1994), Customer loyalty:Toward an integrated conceptual framework, Journal of the Academy of Marketing Science, 22(2), 99-113. 미소장
31 Dirsehan, T., & Kurtulus, S.(2018), Measuring brand image using a cognitive approach: Representing brands as a network in the Turkish airline industry, J. Air Transp. Manag, 67, 85-93. 미소장
32 Dobni, D., & Zinkhan, G. M.(1990), In search of brand image: a foundation analysis, Advances in Consumer Research, 7(1), 110-119. 미소장
33 Erkmen, E., & Hancer, M.(2015), Linking Brand Commitment and Brand Citizenship Behaviors of Airline Employees: The Role of Trust, Journal of Air Transport Management, 42, 47-54. 미소장
34 Freeman, R., Harrison, J., Wicks, A., Parmar, B., & de Colle, S.(2010), Stakeholder theory: The state of the art, Cambridge, UK: Cambridge University Press. 미소장
35 Hildebrand, D., Sen, S., & Bhattacharya, C.(2011), Corporate social responsibility: A corporate marketing perspective, European Journal of Marketing, 45(9/10), 1353-1364. 미소장
36 Hills, G., Russell, P., Borgonovi, V., Doty, A., & Lyer, L.(2012), Shared value in emerging markets: How multinational corporations are redefining business strategies to reach poor or vulnerable populations. Retrieved April 11, 2013, from www.fsg.org 미소장
37 Hsieh, A., & Li, C.(2008), The moderating effect of brand image on public relations perception and customer loyalty, Marketing Intelligence &Planning, 26(1), 26-42. 미소장
38 Kang, J., & Yoon, N.(2017) , The effect of corporate social responsibility on brand equity and the moderating role of ethical consumerism: the case of Starbucks, Journal of Hospitality &Tourism Research, 42(7), 1130-1151. 미소장
39 Keller, K.(2013), Strategic Brand Management: Global Edition, London: Pearson Higher Education. 미소장
40 Lantos, G.(2001), The boundaries of strategic corporate social responsibility, Journal of Consumer Marketing, 18(7), 595-630. 미소장
41 McElhaney, K.(2009), A strategic approach to corporate social responsibility, Leader to Leader, 52, 30-36. 미소장
42 McWilliams, A., & Siegel, D.(2011), Creating and capturing value: Strategic corporate social responsibility, resource-based theory, and sustainable competitive advantage, Journal of Management, 37(5), 1480-1495. 미소장
43 Merz, M., He, Y., & Vargo, S.(2009), The evolving brand logic: a service-dominant logic perspective, Journal of the Academy of Marketing Science, 37(3), 328-344. 미소장
44 Nuttall, R., Browne, J., & Stadlen, T.(2016), How companies succeed through radical engagement. [online] McKinsey & Company, Accessed 19 Apr. 2016. 미소장
45 Porter, M., & Kramer, M.(2006), Strategy and Society. The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility, Harvard Business Review, 84(12), 78-92. 미소장
46 Porter, M., & Kramer, M.(2011), Creating Shared Value. How to Reinvent Capitalism - and Unleash a Wave of Innovation and Growth, Harvard Business Review, 89(1), 62-77. 미소장
47 Porter, M., & Kramer, M.(2014), A response to Andrew Cranes et al´s article, California Management Review, 56(2), 149-151. 미소장
48 Pot, F., & Vaas, F.(2008), Social innovation, the new challenge for Europe, International Journal of Productivity and Performance Management, 57(6), 468-473. 미소장
49 Ries, A., & Trout, J.(2001), Positioning: The Battle For Your Mind, New York: McGraw-Hill. 미소장
50 Schmitt, J., & Renken, U.(2012), How to Earn Money by Doing Good! Shared Value in the Apparel Industry, The Journal of Corporate Citizenship, 45, 79-103. 미소장
51 Schwartz, M., & Carroll, A.(2003), Corporate Social Responsibility: A Three-Domain Approach, Business Ethics Quarterly, 13(4), 503-530. 미소장
52 Spitzeck, H., & Chapman, S.(2012), Creating shared value as a differentiation strategy - the example of BASF in Brazilnull, Corporate Governance, 12(4), 499-513. 미소장
53 Suchmann, M.(1995), Managing Legitimacy: Strategic and Institutional Approaches, Academy Of Management Review, 20(3), 571-610. 미소장
54 Sweeney, J., & Swait, J.(2008), The effects of brand credibility on customer loyalty, Journal of Retailing and Consumer Services, 15(3), 179-193. 미소장
55 Vargo, S., & Lusch, R.(2004), Evolving to a new dominant logic for marketing, Journal of marketing, 68(1), 1-17. 미소장
56 Wang, X., & Yang, Z.(2010), The effect of brand credibility on consumer' brand purchase intention in emerging economies: The moderating role of brand awareness and brand image, Journal of Global Marketing, 23, 177-188. 미소장