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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
라이브 커머스 소비자 구매 경험에 관한 연구 = Unveiling the live commerce consumer landscape : focusing on personal characteristic factors : 인구사회학적 변인, 성격 5요인, 소비 성향 등 개인 특성을 중심으로 이모란 p. 1-19
사회적기업의 SNS 콘텐츠 속성이 사회적지원 인식과 지속적 이용의도에 미치는 영향 = The effect of SNS content attributes of social enterprises on social support awareness and continued use intention 박소영, 김정욱, 오재신 p. 21-40

지각된 어포던스가 OTA사용자의 구매행동 및 결과에 미치는 영향 = The effect of the perceived affordance on OTA users' purchase behaviors and results 신맹정, 구철모 p. 41-65
몽골의 E-Commerce 마켓 성장전략에 관한 연구 = A comparative study on the Mongol e-commerce market growth strategy : based on NEXT.MN, SHOPPY.MN, SHOEGALLERY.MN : NEXT.MN, SHOPPY.MN, SHOEGALLERY.MN 비교를 중심으로 체덴자브 샤그다르수렌, 고일상 p. 67-91

고령자 집단의 쇼핑앱 참여도 향상을 위한 디자인 연구 = Design research to improve shopping app engagement among older adults : focusing on Chinese shopping apps : 중국 쇼핑앱을 중심으로 심택문, 이창욱 p. 93-110
사회적 경제 기업에 대한 소비자 가치인식과 소셜 임팩트에 관한 연구 = A study on consumers' value perception and social impact of social economy enterprises : focusing on social economy enterprise capabilities and platforms : 기업역량과 플랫폼 인식을 중심으로 하연자, 박귀정 p. 111-124

인공지능 기술 기반 제품의 구매 의도 영향 요인 = Factors influencing purchase intention of artificial intelligence technology-based products : mediating effects of perceived value and technological value : 인지된 가치와 기술적 가치의 매개효과 박기호, 가우쯔위안 p. 125-142
금융 보안 영상 뉴스를 이용한 자막 크롤링 연구 = A study of subtitle crawling using financial security video news 이종화 p. 143-157
지역 디지털 혁신 클러스터 성공요인에 관한 연구 = A comparative study on success factors of regional digital innovation cluster : focusing on the five metropolitan cities : 5대 광역시를 중심으로 김진수, 박세현, 이한경 p. 159-174
의미연결망 분석을 활용한 관광두레사업 이슈 탐색 및 활성화 방안 제언 = Exploration of tour dure business issues and proposal for revitalization using semantic network analysis 한장헌, 김학준 p. 175-189
머신러닝 기반 상권정보를 활용한 신규점포 매출 예측 = Forecasting for sales at new super store using machine learning by commercial district information 하승인, 김범석 p. 191-204
중소 제조기업의 조직문화가 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향 = The effects of organizational culture in small and medium-sized manufactureing[실은 manufacturing] companies on job satisfa[c]tion and organizational commitment : focusing on the moderating effect of organizational trust : 조직신뢰의 조절효과를 중심으로 정수철 p. 205-223
Influencing factors on career preparation behavior of Korean university students : moderating effect of career decision level Haengnam Sung, Taeho Hong, Jae-Ik Shin p. 225-247
(A) study on the effect of the importance of purchase attributes on purchase intention of MZ generation PB products : focusing on convenience store products JiHyun Park, Donghyun Kim, Chanwook Park p. 249-278