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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
메타휴먼 크리에이터와 디지털 소프트웨어를 활용한 3D캐릭터 디자인 연구 = The study on 3D character design utilizing digital human creators and digital software 황선희 p. 7-23

계획행동이론(TPB)을 적용한 미용실 이용고객의 행동의도와 구전 의도에 관한 연구 = A study on word-of-mouth intention of beauty salon users applying the planned behavior theory(TPB) 한아름, 박은준 p. 25-39

피부노화 인식이 이너뷰티 구매 행동의도에 미치는 영향 연구 = The influence of perception of skin aging on behavioral intention to buy inner beauty 안이숙, 김민정 p. 41-54

탈모 및 두피특성에 따른 괄사요법 인지도와 만족도에 관한 연구 = A study on the awareness and satisfaction of meridian scraping therapy depending on the hair loss and scalp characteristics 이정옥, 윤천성 p. 55-77

설견초와 병풀 추출물의 미백활성 = Whitening activities of extracts of Salvia plebeia R. BR and Centella asiatica 임현지, 이해진, 곽종복, 임미혜 p. 79-87

외모관리 행동이 미용성형 후 메이크업관리 행동에 미치는 영향 = The influence of appearance management behavior on makeup care behavior after aesthetic surgery 김지연, 김레지나 p. 89-105

미용실의 배리어프리 디자인 평가 및 적용현황에 관한 연구 = A study on the evaluation and application of barrier free design in beauty salons 이가영, 김정원 p. 107-119

웨딩메이크업샵의 선택속성이 고객만족과 구전의도에 미치는 영향 = The influence of wedding makeup salon selection attributes on customer satisfaction and word-of-mouth intention 마유미, 조현정 p. 121-133

중장년층 고객에게 미용사의 언어적 커뮤니케이션이 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향 = The influence of hairstylist’s verbal communication on customer satisfaction and revisit intention in middle-aged and older customers 엄지민, 이은옥, 천수경, 박은준 p. 135-148

비대칭 얼굴에 따른 교정메이크업 연구 = Corrective makeup research for asymmetrical faces 권진아, 박영진 p. 149-164

화장품 브랜드 메타버스 체험이 브랜드 몰입 및 태도에 미치는 영향 = The influence of experience of cosmetic brand metaverse on brand commitment and attitude 이정민 p. 165-176

텍스트 마이닝 기법을 적용한 헤어미용 키워드 도출 분석 = Hair beauty keyword derivation analysis using text mining technique 김소현, 이정현 p. 177-189

한국형아유르베다 심신균형 교육프로그램 타당성 검증 연구 = Feasibility study on Korean Ayurveda mind-body balance education program 김지영, 윤천성 p. 191-206

MZ세대의 소셜미디어 이용 동기가 헤어관리에 미치는 영향 = The influence of motives for social media use on hair care in generation MZ 임연화, 전현진 p. 207-220

헤어살롱 자아이미지의 일치성이 브랜드태도에 미치는 영향 = The impact of hair salon self-image consistency on brand attitude 정건아, 박은준 p. 221-234

뷰티테크(Beauty Tech)사례 연구 = Beauty tech case study : focusing on the beauty tech implementation process : 뷰티테크 실행 프로세스 중심으로 황진희, 김선희 p. 235-254

미용 분야의 4차 산업혁명 핵심기술 연구 동향분석 = A study trend analysis of core technologies in the 4th industrial revolution of beauty 김보람, 김정원 p. 255-266

뷰티 전문가의 매력자본이 고객의 관계품질 및 재구매의도에 미치는 영향 = The effect of beauty experts’s erotic capital on beauty consumers’ relation quality and repurchase intention : focusing on the mediating effect of consumer satisfaction : 고객만족의 매개효과 이소은, 유지영, 김규랑 p. 267-284

헤어전공 대학생이 지각하는 비대면 수업의 자기조절학습능력이 학습몰입, 학습실재감에 미치는 영향 = Effect of self-regulated learning ability of remote classes perceived by college students majoring in hair on learning commitment and learning presence 김지영, 전근옥, 박은준 p. 285-298

헤어바이나이트 디자인 분석에 의한 작품 제작 연구 = A study on the production of artwork by hair by night design analysis : focusing on works from beauty skills competition : 미용기능경기대회 기출 작품을 중심으로 이유리, 윤천성, 김진숙 p. 299-316