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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
미용헤어 산업 현장에서 내부 마케팅이 조직 문화 조직 효율성에 미치는 영향 = The effect of internal marketing on organizational culture organizational efficiency in the beauty hair industry field 허양임, 박은준 p. 167-180
이미지메이킹 교육프로그램 개발을 위한 교육실태 및 교육내용 요구도 조사 분석 = Educational needs analysis on actual conditions & educational contents for develop the image making education program 정혜민, 최화정 p. 181-196
친환경 뷰티 소비자의 라이프스타일이 환경의식과 소비행동에 미치는 영향 = The influence of environment-friendly beauty consumers’ lifestyle on environmental awareness and consumption behavior : focusing on generation MZ : MZ세대를 중심으로 백민지, 이인희 p. 197-208
여대생의 향수 소비성향이 브랜드 태도와 브랜드 자산에 미치는 영향 = The effect of female college students’ perfume consumption propensities on brand attitudes and brand equity 송연주, 이인희 p. 209-218
SNS 미용정보품질이 만족도와 행동의도에 미치는 영향 = The effect of SNS beauty information quality on satisfaction and behavioral intention 권소형, 박은준 p. 219-228
헤어미용사의 워라밸과 삶의 질 관계에서 직무만족의 매개효과 = The mediating effect of job satisfaction in the relationship between work-life balance and quality of life in hairdresser 정희영 p. 229-239
편백 혼합 아로마 에센셜 오일 선호도 연구 = A study on the preference of aroma essential oil for cypress mixed aroma : around Gwang-ju Metropolitan City : 광주광역시를 중심으로 김혜림, 이정희 p. 240-249
네일아트 디자인 창작을 위한 딥러닝 기반 이미지 제너레이터 활용에 관한 연구 = A study on the utilization of deep learning-based image generators for nail art design creation : focusing on the colors and patterns of fish scales : 물고기 비늘의 색상과 무늬를 중심으로 이명주, 공규빈, 최에스더 p. 250-259

마스크네 화장품이 휘발성 유기화합물(VOC)에 의해 유발된 염증에 미치는 효과 = Effects of maskne cosmetics to inflammation elicited by volatile organic compounds (VOC) 김민정, 김민경, 김정희 p. 260-269
플립러닝이 미용전공 여대생의 학습참여 동기, 학습만족, 학업성취에 미치는 영향 = The effect of flipped learning on the motivation, learning satisfaction, and academic achievement of female college students majoring in beauty 인옥남, 김선형 p. 270-278
여대생의 퍼스널 컬러 인식이 자아존중감 및 대인관계에 미치는 영향 = The effect of personal color perception of female college students on self-esteem and interpersonal relationships 서혜경, 김선형 p. 279-285
SNS 마케팅 특성이 MZ세대의 외모관리행동과 구매만족도에 미치는 영향 = The effect of SNS marketing characteristics on appearance management behavior and purchase satisfaction of MZ generation : 지각된 유용성의 매개효과 고수민, 문승현, 이재숙 p. 286-298
수면습관에 따른 아로마오일 향 선호도에 관한 연구 = A study on fragrance preference of aroma oil by sleep habits 소진희, 이정희 p. 299-308
미용대회 문제점 인식과 개선방안 연구 = Stduy[실은 Study] on recognition of problems and improvement method in beauty contest : targeting judge and organizing committee members : 심사 및 조직위원을 대상으로 허아련, 곽지현, 최윤전, 최화정 p. 309-322
AI기반 맞춤형화장품 조제관리사에 대한 견해가 잠재적수요가치와 발전방향에 미치는 영향 = The effects of opinions on AI-based customized cosmetic preparation managers on potential demand values and development directions 유하란, 이재남 p. 323-333
MZ세대의 화장품 구매에 따른 자아존중감과 개인특성과의 상관관계 = The correlation between self-esteem and personal characteristics of MZ generation's cosmetics purchase 김태희, 최미옥 p. 334-344
미용실 소비자의 고객만족도, 고객신뢰도, 충성도의 관계 = Relationship between customer satisfaction, customer trust, and loyalty of beauty salon consumers 조혜미, 박은준 p. 345-355
40-50대 중년여성의 노화인식에 따른 피부관리행동 연구 = A study on skincare behavior according to the perception of aging among middle-aged women in their 40s and 50s 송아람, 김현경, 최미옥 p. 356-365
(A) study on personalized beauty care for the elderly using an AI-based digital skin analysis system = 인공지능 기반 디지털 피부분석 시스템을 활용한 노인 맞춤형 뷰티케어에 관한 연구 Esther Choi, Myoung-Joo Lee p. 366-376

미라클프룻 씨앗 및 잎 추출물의 항산화 활성 및 미백 효능 = The antioxidant and whitening effect of miracle fruit (Synsepalum dulcificum) seed and leaf methanol extracts 소기, 이지안 p. 377-384
텍스트 마이닝을 활용한 모발·두피 연구에 대한 동향분석 = Trend analysis on hair and scalp research utilizing text mining 유정희, 김경은 p. 385-396
셀프네일구매동기가 자기효능감 및 만족도에 미치는 영향 = Effect of self-nail purchase motivation on self-efficacy and satisfaction 김정아, 오수연 p. 397-407
괄루근 추출물이 콜라겐 생성에 미치는 영향 = Effects of trichosanthis radix extract on collagen production 윤미영, 김혜원 p. 408-414
네일샵 종사자와 소비자 간 관계의 질이 일과 생활의 균형에 미치는 영향 = A study on the effect of the quality of the relationship between nail shop workers and consumers on the balance of work and life : focusing on the mediating effect of burnout : 직무소진의 매개효과를 중심으로 이현정, 김혜영 p. 415-425