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In this study investigated the relationship between experience motivation for realistic content, tourism experience, and tourism participation, and the moderating effect of virtual reality services. First, it was analyzed that the motivation to experience realistic content had a positive (+) significant influence on the tourism experience. It was found that social, playful, functional, and deviant experience motives all had a positive effect on the tourism experience. Second, it was analyzed that the tourism experience of realistic content had a positive (+) significant influence on the tourism participation movement. Third. It was analyzed that the hypothetical reality service had a moderating effect on the relationship between the motivation to experience realistic content and the tourism experience. In particular, it was found that social motivation and playful motivation had a significant influencing relationship.

권호기사

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기사명 저자명 페이지 원문 목차
실감형콘텐츠 체험동기, 관광경험, 관광참여행동간의 관계 연구 = A study on the relationship between motivation for realistic experience, tourism experience, and tourism participation behavior : focusing on virtual reality services : 가상현실서비스를 중심으로 김영하 p. 111-124

호텔기업의 인스타그램 광고인게이지먼트가 광고 태도 및 구매의도에 미치는 영향 = The effects of hotel company's Instagram advertising engagement on advertising attitude and purchase intention 김현미 p. 5-29

호텔종사원의 잡크래프팅, 혁신행동, 직무성과 간의 영향 관계에서 조직지원인식의 조절효과 = The moderating effect of perceived organizational support in the relationship between job crafting, innovative behavior, and job performance of hotel employees 유양호, 강상묵 p. 31-50

(The) impacts of college students’ hotel management major selection motivations on their satisfaction of major, commitment of major, and career decision-making = 호텔경영전공 대학생의 전공선택 동기가 전공만족도와 전공몰입 및 진로 결정에 미치는 영향 Ahn, seh-kil p. 51-70

변혁적 리더십이 호텔 종업원의 탐험적 혁신 활동에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on the effects of transformational leadership on exploration activity of hotel employee : focusing on the mediating role of promotion focus : 향상 초점의 매개효과를 중심으로 김영현 p. 71-90

복합리조트 산업의 교육과정개발에 관한 연구 = A study on the development of curriculum in the integrated resort industry 진찬호, 최은미 p. 91-109

애착과 전환비용이 국내 관광지 충성도 형성에 미치는 영향 = A study of the effects of attachment and switching costs on loyalty formation in domestic tourist destinations : focusing on the Jeju region : 제주지역을 중심으로 고영길, 곽영대 p. 125-140

도시관광 마케팅커뮤니케이션이 이미지와 만족도에 미치는 영향 = Impact of urban tourism marketing communication on image and satisfaction : focusing on the Gunsan-City, Jeonbuk State : 전북특별자치도 군산시를 중심으로 심우석, 소재민 p. 141-162

유휴공간재생 관광지의 방문객 온라인리뷰 분석 = Text mining and IPA of idle space regeneration tourist destinations : focused on online reviews of visitors to Palbok Art Factory in Jeonju : 텍스트마이닝 및 IPA 접근법 : 전주 팔복예술공장을 중심으로 김유진, 류인평 p. 163-186

관광기업의 경력정체 개선을 위한 탐색적 연구 = An exploratory study to improve career plateau in tourism companies : a mixed methodology of qualitative research and big data : 질적연구와 빅데이터 혼합방법론 김하얀 p. 187-209

문화관광해설사의 역량과 커뮤니케이션이 관광객의 만족도와 재방문 및 추천 의도에 미치는 영향 연구 = A study on the relationship between effects of capabilities and communication of culture tourist destination commentator on tourists' satisfaction and intention to revisit and recommend : focusing on tourists at China Shanhaiguan : 중국 산하이관 관광객을 중심으로 왕소일, 우천교, 송광인 p. 211-231

대학생의 관광 참여가 긍정적 태도 및 생활만족에 미치는 영향 = The effect of university students' tourism participation on positive attitudes and life satisfaction 곽규환 p. 233-250

예술제 주제관 미디어아트 체험이 전시 몰입과 주제관 만족에 미치는 영향 = The impact of media art experience at the art festival theme hall on exhibition immersion and satisfaction with the theme hall : 통영국제트리엔날레를 중심으로 신현식, 전영록 p. 251-269

축제의 매력속성이 축제만족, 지역애착과 재방문의도에 미치는 영향 = The effect of attractive attributes of festival on festival satisfaction, local attachment, and intention to revisit : focusing on China Jingdezhen Ceramic Festival : 중국 경덕진 도자기축제를 대상으로 장보위, 이희승 p. 271-286

베이커리 카페의 서비스품질이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향 관계 연구 = Study on the effect of service quality in bakery cafes on customer satisfaction and behavioral intention : the moderating effect of SNS information acceptance : SNS 정보수용의 조절효과 이강훈 p. 287-305

식생활 소비가치가 메뉴선택속성 및 행동의도에 관한 연구 = A study on the value of dietary consumption on menu selection attributes and behavioral intentions : focusing on vegetarian restaurant customers in Shandon Province, China : 중국 산동성 내 채식 레스토랑 이용객을 중심으로 리천신, 이희승 p. 307-324

커피교육기관의 교육환경이 재수강의도와 교육만족도에 미치는 영향 = The effects of educational environment of the coffee institutions on re-taking intention and educational satisfaction 장해경, 김희기 p. 325-341

베이커리 카페의 온라인 구전정보가 만족도 및 지속이용의도에 미치는 영향관계 = Effect of online word-of-mouth information in bakery cafes on satisfaction and continuous use intention : focusing on the mediating effect of satisfaction : 만족도의 매개효과를 중심으로 최용환 p. 343-364

외식조리관련전공 학생들의 교육기관 선택요인이 학습만족 및 추천의도에 미치는 영향 = The impact of educational institution selection factors for students majoring in foodservice and culinary arts on learning satisfaction and recommendation intention 김희기 p. 365-385

푸드테크 서비스환경에 따른 지각된 가치가 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향 = The effect of perceived value according to food tech service environment on customer satisfaction and revisit intention 이승익 p. 387-408

자원봉사 활동이 학습 몰입과 학업 성취도에 미치는 영향 = A study on the effects of volunteer activities on learning immersion and academic achievement : focusing on 4-years university students in hospitality industry-related departments in the Honam region : 호남지역 환대 산업 관련 학과 4년제 대학생을 중심으로 이무형 p. 409-427

온라인 항공 예약 서비스의 e-서비스품질 비교 = A comparison of e-service quality of online air reservation services : focused on outbound travel market : 해외여행 시장을 중심으로 서헌 p. 429-445