본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
나는 어떻게 너와 공감하는가 = How do I feel your pain? : the human conditions that enable the experience of others : 타자경험을 가능하게 하는 인간 조건에 대해 신윤경 p. 9-40
육화된 존재론적 인격론에 비춰본 배아의 지위 = The status of the human embryo through the theory of incarnational ontological person 윤성혜 p. 41-79
인간의 생명과 품위를 거스르는 범죄에 대한 가톨릭교회의 제도적 대응 연구 = A study of the Catholic Church's institutional response to crimes against human life and dignity 송정호 p. 81-119
생사관 척도 개발과 타당화 검증 = Development and validation of the view of life and death scale 양준석 p. 121-151

드레츠키의 정보-이론적 지식 정의와 게티어 문제 해결에 대한 비판적 고찰 = A critical reflection on Dretske's information-theoretic definition of knowledge and the Gettier problem 석기용 p. 153-181
『춘추집해(春秋集解)』를 통해 본 소철(蘇轍)의 춘추학 = Research on Spring and Autumn Studies in Su Che's Collected Annotations of the Spring and Autumn 장상량 p. 183-227
미래적 자유 개념에 관한 연구 = A study on the concept of future freedom : focusing on the concept of human understanding and freedom of Hannah Arendt and Jürgen Moltmann : 한나 아렌트와 위르겐 몰트만의 인간 이해와 자유 개념을 중심으로 전인걸 p. 229-262
콜버그 이론은 피아제 이론을 대체했는가? = Did Kohlberg's theory replace Piaget's? : 피아제와 콜버그의 도덕발달론 비교 고찰 윤황 p. 263-293
‘전문가의 시대’, 과학사 교육의 효용들 = Uses and functions of history of science education in 'the age of scientific experts' : James Bryant Conant's asymmetric history of science education for science majors and non-majors and its legacy in the early Cold War : 제임스 브라이언트 코넌트의 냉전 초기 ‘비대칭적’ 과학사 교양교육과 그 유산 서민우 p. 295-322
영유아교사 지지 요인이 대처유연성을 매개로 행복감에 미치는 영향 = The effect of early childhood teachers' support factors on happiness mediated by coping flexibility 이상은, 장유진 p. 323-348
이광수의 『무정』에 나타난 기독교적 지도자상 고찰 = A study on the Christian leader in Lee Kwang-soo's Mujeong 정하늬 p. 349-388
민세 안재홍 수필 연구 = A study of Minse Ahn Jae-hong's essay 지여정 p. 389-411