Investigating preferential usability on intelligent agent-driven multimodal interaction within the extended reality environment
Hoon Yoon, Hojeong Im, Yoonsu Kim, Younghoon Song, Taeha Yi
p. 7-24
Empowering inclusivity : understanding and designing for color vision deficiency in consumer behavior and product packaging
Rose Katherine Tapang, Melvin N. Espineda DComm
p. 27-41
Investigating work companion robot interactions to enhance work-from-home productivity and experience
Heeji Kim, Bokyung Lee
p. 43-63
Transforming the Batik Tiga Negeri (three-countries Batik) in pleats to represent Indonesia, Malaysia, and Thailand’s Batik heritage by applying the ATUMICS method
Sandy Rismantojo, Veerawat Sirivesmas, Eakachat Joneurairatana, Wenny Anggraini Natalia
p. 65-96
Unveiling gender differences in visual metaphor interpretation in Indian banking print advertising
Partha Das, Ankit Basak, Gaurav Vaidya, Gurdeep Singh, Gobida Banik, Manoj Majh
p. 99-116
Order effect of warm-cool judgment of colors
Jihae Min, YungKyung Park
p. 119-131
장소 애착 형성을 위한 복합쇼핑몰 내 펫파크의 공간 서비스 블루프린트 제안 = Proposal for spatial service blueprint of a pet park within a complex shopping mall for place attachment formation
황초희, 전수아
p. 133-146
멀티모달 청사진 기반 DX 박물관 전략 연구 = The DX museum strategy based on multimodal blueprint : generation Z : Z세대를 중심으로
이아현, 유희준, 최희수, 구유리
p. 149-178
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생성형 인공지능 챗봇(Generative AI Chatbot)의 텍스트 움직임이 안구운동에 미치는 영향 연구 = The effect of text movement on eye movements in generative AI chatbots
박휘동, 이연준
p. 181-197
소상공업 디지털 트랜스포메이션을 위한 데이터 기반 UX 디자인 = Data-driven UX design for the digital transformation (DX) of small businesses : a South Korean food industry case study : 한국 요식업 시장 사례를 중심으로
유승헌
p. 199-216
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인지정보 디자인 관점에서 인천광역시 매체별 미디어 홍보 콘텐츠에 대한 수용자 인식 분석 = Analysis on audience of Incheon Metropolis advertisement per media from the perspective of cognitive information designs
이한주, 현은령
p. 219-235
디자인 직군과 경영 직군의 데이터 활용 방식 분석 연구 = Data utilization approaches in design and business : the perspective of 'data-informed design' in problem definition and solution : 문제의 발견과 해결 과정에서의 데이터 제공 디자인(Data- informed Design) 관점으로
이민화, 이연준
p. 237-256
온라인 식품 쇼핑몰의 검색 필터 디자인 가이드 제안 = Design guide for search filters on online grocery shopping platforms
강민정, 이수연, 정보람, 정호연
p. 259-284
LLM 서비스 내 헤비 유저 사용 행태 분석에 기반한 인터페이스 제안 = Proposal of user interface based on heavy user usage analysis in LLM service
진종현, 이소영, 박채린, 연명흠
p. 287-313
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텍스트 기반 커뮤니케이션에서 서체를 활용한 감정 표현 메신저가 사용자의 커뮤니케이션 상호작용에 미치는 영향 = The effects of font-based emotional expression messenger on user interaction in text-based communication
김수현, 김동환
p. 315-334
소규모 그래픽 디자인 스튜디오의 역할과 생존 모델의 성립 = Establishment of the role and survival model of small graphic design studios : 2010-2015 : 2010~2015년을 중심으로
김형재
p. 337-353