본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
공주시 축제 콘텐츠를 토대로 한 스토리텔링 연구 = Storytelling study based on the Gongju City festival : focusing on the case of Gongju City and Edinburgh Festival : 공주시와 에든버러 축제 사례를 중심으로 강준수 p. 1-20
공공문화콘텐츠로서의 산림교육과 자연해설에 대한 해석적 연구 = An interpretive study of forest education and nature interpretation as public cultural contents : focusing on Freeman Tilden's concept of ‘interpretation’ : 프리먼 틸든의 ‘해설’ 개념을 중심으로 김기홍 p. 21-44
현대 판타지 웹소설 흥행요인 분석 = An analysis of the popular factors of modern fantasy web novels : focusing on the case of 『The Youngest Son of a Chaebol House』 : 『재벌집 막내아들』 사례를 중심으로 김나은 p. 45-61
미디어 콘텐츠 액티비즘의 명암 = The light and shadow of media content activism : liberalism or communitarianism? : 자유주의인가, 공동체주의인가? 김성수 p. 63-85
정선의 옛길 ‘안돌이지돌이다래미한숨바우’의 보존⋅전승을 위한 리스토리텔링 전략 = Re-storytelling strategy for preservation and transmission of the old road called “Andorijidoridarammyhansumbau” in Jeongseon county 김정섭 p. 87-106
중국 웹소설 수출 관련 연구의 문제점 및 제언 = Issues and advice of the research on the export of Chinese web novels : focused on the cases of keywords sharing of Korean, Chinese and Japanese web novels : 한⋅중⋅일 웹소설의 키워드 공유 사례를 중심으로 김하나 p. 107-122
15금 BL웹툰 <팔재>의 스토리텔링 전략 연구 = A study on the storytelling strategy of the 15-rated BL webtoon <Paljae, Child of Winter> 송화, 박기수 p. 123-141
게임 <30일>의 돌봄재현과 콘텐츠 액티비즘의 실현 = Representation of care and realization of contents activism in the game <30 Days> 신정아 p. 143-163

XR 기술을 이용한 공주 근대문화유산의 가치 재현과 활용 = Reproducing and utilizing the value of Gongju’s modern cultural heritage using ICT technology 안형기, 이용규 p. 165-186
의미 네트워크(Semantic Network)를 활용한 중국 독자의 한국 여성 서사 수용 연구 = A study of Chinese readers' receptionof a Korean women's narrative using semantic networks : an affect approach to Eun-Young Choi's Bright Night : 최은영 『밝은 밤』의 정동(Affect)적 접근 이유정 p. 187-210
그린 투어리즘 관점에서 본 스페인의 ‘실버 루트’ = Spain's Silver Route from a green tourism perspective 이은진, 박치완 p. 211-228