본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
특수학교 고교학점제에서 선택과목 개설 및 운영의 다양화를 위한 지원 방안 탐색 = Exploring supports to diversify elective subjects in the high school credit system of special schools : focusing on the basic curriculum : 기본 교육과정을 중심으로 손지영, 백제순, 임연화 p. 1-24
국내 20∼69세 시각장애인의 점자 받아쓰기 능력 = Braille dictation ability of visually impaired people aged 20 to 69 in Korea 정미란, 최경순, 박중휘, 박성수, 송효섭 p. 25-44
초등학생과 중학생의 한자접두사 의미이해 특성 = Comprehension of Han-ja prefixes in Korean elementary and middle school students 박윤희, 황민아, 김가림 p. 45-63
특수학급 미설치 초등학교 순회교육 운영현황에 대한 인식연구 = Perceptions of itinerant teaching in elementary schools without special classes : itinerant and inclusive classroom teachers in Gyeonggi-do, Korea : 경기도 순회교사 및 통합학급 교사를 대상으로 이승호, 이숙정, 이영옥 p. 65-91
통합학급 적응 기간 운영에 대한 초등학교 특수학급 및 통합학급 교사들의 경험 = Experiences of implementing an adjustment period in elementary inclusive classroom from special education and inclusive classroom teachers 허지은, 이숙정 p. 93-117
특수학교 기업가정신 함양 프로그램 운영에 관한 특수교사의 경험 탐색 = Experiences of special education teachers running an entrepreneurship program in special education schools : focusing on the operation of Bizcool : 비즈쿨(Bizcool) 운영을 중심으로 박선희, 박재국 p. 119-149
장애인식개선 교양 교과목 수강을 통한 대학생의 장애태도 변화 = Changes in university students' attitudes toward disabilities through a liberal arts course on disability awareness 손성화, 고혜림 p. 151-178
통합교육 환경에서 긍정적 행동지원(PBS) 관련 중재연구 동향 및 질적 지표 분석 = Qualitative indicator analysis and research trends of positive behavior support(PBS) in inclusive education settings 이정은, 백종남 p. 179-209
수학 학습에 어려움이 있는 학생 대상 국내 분수 중재 연구의 동향 분석 = Korean research trends on fraction interventions for struggling learners in mathematics 이형식, 홍정순, 박진석 p. 211-238
초등학교 1-3학년 ADHD 아동의 어휘적 모호성 탐지 능력 = Lexical ambiguity detection ability of children with ADHD in first to third grades of elementary school 임종아 p. 239-253
특수학교 차원의 긍정적 행동지원 실행에 대한 실태 및 특수교사의 지원 요구 = The actual status of implementation of SW-positive behavior supports in special schools and the support needs of special school teachers 장승범, 전상신 p. 255-282