권호기사보기
| 기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
|---|
| 대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 연구/단체명을 입력해주세요. | |||||||||
|
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
| 번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
|---|---|---|
| 1 | Anderson, J. R. (2020). Cognitive Psychology and Its Implications (Hong, G. D., Trans.). Worth Publishers. (Original work published 2009). ISBN-13 : 978-1464148910 | 미소장 |
| 2 | Bogdan, S. (2023, July 23). The Science Behind Game UI/UX Design: Understanding Player Behavior and Interactions. Design your way. Retrieved May 10, 2024, from https://www.designyourway.net/blog/the-science-behind-game-ui-ux-design/ | 미소장 |
| 3 | Bartle, R. (1996). Hearts, clubs, diamonds, spades: Players who suit MUDs. Journal of MUD research, 1(1), 19. | 미소장 |
| 4 | Csikszentmihalyi, M. (2008). Flow: The Psychology of Optimal Experience. Harper Perennial Modern Classics. | 미소장 |
| 5 | Costikyan, G. (2002). I Have No Words & I Must Design: Toward a Critical Vocabulary for Games. CGDC Conf. 9-33. | 미소장 |
| 6 | Dale, G., & Joessel, A., Bavelier, D., & Green, CS. (2020). A new look at the cognitive neuroscience of video game play. Ann N Y Acad Sci, 1464(1), 192-203. doi: 10.1111/nyas.14295 | 미소장 |
| 7 | Gee, J. P. (2007). What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy. St. Martin's Griffin. (Original work published 2003). ISBN-13 : 978-1403984531 | 미소장 |
| 8 | Miller, G. A. (1956). The magical number seven, plus or minus two: Some limits on our capacity for processing information. Psychological Review, 63(2), 81–97. https://doi.org/10.1037/h0043158 | 미소장 |
| 9 | Rogers, R. (2017). The motivational pull of video game feedback, rules, and social interaction:Another self-determination theory approach. Computers in Human Behavior, 73, 446-450. | 미소장 |
| 10 | Salen, K., & Zimmerman, E. (2003). Rules of Play: Game Design Fundamentals. The MIT Press. ISBN-13 : 978-0262240451 | 미소장 |
| 11 | Woody. (2023, Nov 13). Secrets of UX design that reduces cognitive load Magic ways to reduce cognitive load. Brunch story. Retrieved May 12, 2024, from https://brunch.co.kr/@cliche-cliche/209 | 미소장 |
| 12 | Yee, N. (2006). The Demographics, Motivations, and Derived Experiences of Users of Massively Multi-User Online Graphical Environments. PRESENCE: Teleoperators and Virtual Environments, (15), 309-329. | 미소장 |
| 13 | Zhu, X., & Cho, D. (2023). Study On The Difference Of Cognitive Load By Players During The Gaming Process. Asia Society of Basic & Art, JAPAN, (34), 121-124. | 미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
| 전화번호 |
|---|
| 기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
|---|
| 번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
|---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내02
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.