권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
The effectiveness of learning vocabulary in a second language through mobile technologies such as digital flashcards (DF) is a topic of continuing debate. Forty-seven articles with 47 studies and 3869 total participants were found by searching primary empirical studies from January 1990 to August 2022. The helpfulness of using digital flashcards for English vocabulary learning were then analyzed based on their effect sizes. Second/foreign (L2) vocabulary learning was significantly influenced by digital flashcards, but significant heterogeneity in the ES warranted further analysis of the moderator variables. A moderator analysis showed that learners with Indo-European L1 backgrounds performed better on the vocabulary test than those with non-Indo-European L1 backgrounds, but no differences were detected for the other moderator variables of educational stage, research design, control used or assessment format. The results of these studies suggest that English teachers can feel confident about incorporating digital flashcards into their instruction to improve their students' learning of L2 vocabulary. Future research studies should also adhere to best research design practices while taking into consideration other important variables (e.g., pronunciation), other L2s, and L2 vocabulary retention.
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 목차 |
---|---|---|---|---|
중등 과학교사의 핵심역량 보유 수준에 대한 인식 분석 = Analysis of the perception of the level of core competency of secondary science teachers | 김영준 | p. 267-285 | ||
중·고교 야구선수의 성격유형이 경쟁상태불안과 인지된 경기력에 미치는 영향 = The effect of personality types of middle and high school baseball players on competitive anxiety and perceived performance | 최민지, 한경훈, 이명철 | p. 286-303 | ||
학교스포츠클럽 배구 참여 중학생의 신체적 자기효능감이 재미와 그릿에 미치는 영향 = Effect of physical self-efficacy on fun and grit of middle school students participating in school sports club volleyball | 이성광, 김인형 | p. 304-316 | ||
(The) effect of digital flashcard applications on L2 vocabulary learning : a quantitative meta-analysis | Murphy Odo, Dennis | p. 317-339 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 대학01
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.