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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
Reconciling UNESCO site accessibility and sustainable tourism development by co-creation with multiple stakeholders Sora Lee-Remond, David Rasandratana, Iglika Gueorguieva Kirilov p. 7-27
Transforming everyday objects into IoT control interfaces : design and evaluation of the 'e-Rings' system Changmin Kim p. 29-49
Control solution service design and strategy for surgery : focusing on a service blueprint Hyesun Kim, Jinhee Park, Daeho Park, Jeong Hyun Lee, Soo-seong Park p. 51-74
Development and effectiveness of an AI chatbot-based mobile cognitive screening and customized training application for preventing dementia : older adults living in rural areas of South Korea Byung Hun Yun, Whani Kim, Hyun Jeong Ko, So Yoon Park, Jin Sung Kim, Geon Ha Kim, Bori Kim, Jee Hang Lee, Jin Woo Kim p. 77-90
Product durability : a systematic literature review Rahul Jetti, Debayan Dhar p. 93-128
Design-durability : insights from product case analyses Rahul Jetti, Debayan Dhar p. 131-172
Development of a service perception scale for a stress-free office environment Zhenxiang Liu, Sungpil Lee p. 175-194
Craft-design collaboration : designing and developing products from banana fibers through community participation Rewat Suksikarn, Jedsada Suksikarn p. 197-218
Promoting public engagement in urban heritage preservation through participatory art case studies of practices and approaches Zichen Ke, Muhizam Mustafa p. 221-243
Enhancing existing reality : a theoretical analysis of user-focused mixed reality research Michael Hunter, Hyosun Kwon p. 245-268
디자인 학습자의 디자인 메타인지 작용과 인지전략 활용 탐구 = Exploring the novice designers' use of cognitive strategies in the process of design metacognition 정하영, 박영목 p. 271-288
안전벨트 장력 패턴에 기반한 자율주행 중 촉각 제어권 전환 알림 = Tactile takeover requests based on seat belt tension patterns during autonomous driving 김헌, 오은정 p. 291-308
가상현실에서 코디자인을 위한 롤플레잉에 관한 탐색적 연구 = An exploratory study on role-playing for co-design in virtual reality : avatars and familiarity : 아바타와 친밀도를 중심으로 임영송, 이연준 p. 311-332
모바일 커머스의 상품리스트 페이지 UI 구조 제안 = The product listing page UI structure in mobile commerce : an AHP and visual attention analysis of key information for sales enhancement : 판매 활성화 관점의 주요 정보에 대한 AHP 분석과 시각적 주의 분석을 기반으로 이민화, 이연준, 김지윤 p. 335-351
인간-AI 협업 수준을 활용한 AI 서비스 연구 = AI-assisted work services utilizing human-AI collaboration levels : the case of ward nurses : 병동 간호사 사례를 중심으로 전희원, 진다영, 최선미, 조혜원, 이기훈, 구유리 p. 353-383
중년의 외로움 완화를 위한 버추얼 휴먼 페르소나 설계 전략 제안 = Proposal for designing virtual human personas to alleviate midlife loneliness : focusing on parasocial interactions based on human likeness and attractiveness : 버추얼 휴먼의 인간 유사성과 매력성에 따른 의사사회적 상호작용을 중심으로 안수진, 구유리 p. 385-409
서비스디자인 프로세스에 대한 구성주의적 접근과 통찰 = A constructivist approach to the service design process : a comprehensive review 최서령, 현은령 p. 411-428
멀티레이어 프레임워크 기반 스마트워크 유형별 디자인 전략 = Design strategies per smart work types based on multi-layered framework 이주현, 강효진 p. 431-455
활자 디자인의 여성주의적 표현 사례 연구 = Analysis of feminist expressions in type design 김서연, 박수진 p. 457-472
1960년대 이후 기술 및 매체 발전에 따른 영상디자인의 변화 양상과 확장성 연구 = The evolution and expansion of 'film and media design' in response to technological and media developments since the 1960s 최서영, 김현석 p. 475-494