본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
난독증을 지닌 학생의 인지적 특성 = Cognitive characteristics of students with dyslexia : implications for dyslexia diagnosis : 난독증 진단에 대한 시사점 김애화 p. 1-19
명시적 교수 기반의 가상 조작물 활용이 중학교 지적장애 학생의 분수 기술 습득, 유지, 일반화에 미치는 효과 = The effects of virtual manipulatives with explicit instruction on fraction skills acquisition, maintenance, and generalization in middle school students with intellectual disability 박지윤, 서원혜 p. 21-42
발달장애인을 위한 테크놀로지 활용 게임기반중재 국내연구 동향 분석 = A review of research on technology-enhanced game-based interventions for individuals with developmental disabilities 안해님, 최진경, 이영선 p. 43-67
국내 20∼69세 시각장애인의 점자 읽기이해 능력 = Braille reading comprehension ability of people with visual impairments aged 20 to 69 in Korea 최경순, 정미란, 임종아 p. 69-87
청각장애 아동의 쓰기 단어유창성 특성 = Characteristics of word fluency in children with hearing impairments on writing task 김난영, 황민아, 임종아 p. 89-103
단서제시조건과 의미유형에 따른 언어발달장애아동의 다의어 이해능력 = Ability to comprehension polysemous word in children with developmental language disorder according to cue presentation conditions and types of meaning 김유림, 심지, 이은주 p. 105-121
발달장애학생 주양육자의 삶의 질에 영향을 미치는 변인 분석 = Analysis of variables influencing on the quality of life of the primary caregivers of students with developmental disabilities 오경화, 방명애 p. 147-168
지적장애 학생을 위한 음악 교과 운영에 관한 중등 특수교사의 교육 경험과 지원 요구 = Educational experiences and support needs of secondary special education teachers in delivering music curriculum instruction for students with intellectual disabilities 정향미, 서효정 p. 169-193
가정 연계 감각통합 프로그램이 감각조절장애 아동의 작업수행 및 사회성숙도에 미치는 효과 = Effects of a home–linked sensory integration program on occupation performance, and social maturity in children with sensory modulation disorder 최아영, 최진오 p. 195-217
개별화교육계획(IEP) 수립 및 실행을 위한 생성형 AI 기술의 활용 사례 = Application of generative AI technology for individualized education : a case study of special education in elementary schools : 초등학교 특수학급 사례를 기반으로 감혜진, 김은경 p. 219-259
장애유아 교사의 정서표현 특성과 장애유아의 부정적 정서에 대한 교사의 인식 및 반응 특성 연구 = A study on the emotional expression characteristics of teachers of young children with disabilities and their perception and responses to negative emotions of children with disabilities 김지숙, 이윤선, 김선영 p. 261-280
성인기 발달장애인의 원가족으로부터 독립을 위한 캠프힐 공동체 형성 과정에 대한 자문화기술지 = Establishment of a Camphill community to foster independence in families of adults with developmental disabilities : an autoethnographic study 이태행, 이숙정 p. 281-308
개별차원 긍정적 행동지원이 병설유치원 통합학급에 재원하는 중도 자폐성 장애 유아의 도전 행동에 미치는 영향 = The effect of individual-wide positive behavior support(PBS) on the challenging behaviors of a young child with severe autism in inclusive kindergarten classroom 김혜민, 이병인, 김현숙 p. 123-146