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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
AI 인플루언서 광고는 어떻게 소비자를 설득하는가? = How does AI influencer advertising persuade consumers? : the characteristics of AI influencers, trust in advertising messages, attitudes toward advertisements, and purchase intention : AI 인플루언서 특성, 광고 메시지 신뢰, 광고 태도, 구매 의도를 중심으로 김대욱, 김학신 p. 7-35
인터넷매체 집행 정부광고의 유형에 대한 연구 = Media categorization of Internet-based government advertising 김희수, 강한나, 박한나, 최일도, 전홍식 p. 37-63
개념적 유창성과 인지부하가 친환경 제품 구매의도에 미치는 효과 = The effects of conceptual fluency and cognitive load on intention to purchase eco-friendly products 김민지, 부수현 p. 65-94
디지털 시대 광고산업 가치사슬 체계의 구조 변화 및 재정립 방향 연구 = What is the range of the advertising industry? : re-establishing the advertising industry's value chain system suitable for the digital age 손영곤, 김병희 p. 95-127
인쇄매체 광고에서의 자율규제 심의 내용분석 = The study on content analysis of deceptive advertising of print media since 2009 : 2009년 이후 국내 사례를 중심으로 전민희, 마혜현, 이미지, 심성욱 p. 129-159
청년정책에 있어 정책유형별 PR메시지 소구방식의 차별적 영향력에 관한 연구 = The study of discriminative impact of PR message appeal according to policy type in youth policy : focusing on the perception of undergraduate students about policy : 정책에 대한 대학생들의 인식을 중심으로 정현주 p. 161-191
대학생의 긍정적 음주기대가 음주태도에 미치는 영향 = The effect of college students' positive drinking expectancy on drin[k]ing attitudes : focused on the mediating effect of social norms : 사회규범의 매개효과를 중심으로 최명일 p. 193-215