본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
초등학교 통합교과 내용 조직의 리좀적 성격 논의 = A discussion on the rhizomatic characteristics of content organization in integrated subjects for grades 1 and 2 of elementary school 유성열 p. 1-27
교육과정 자율화의 교육적 의의에 따른 학교자율시간의 쟁점과 과제 = The issues and tasks of school autonomous hours based on the educational implications of curriculum autonomy 한진호 p. 29-56
초등학교에서 실행하는 학교자율시간의 교육과정적 딜레마 = Exploring the curriculum dilemma of “school-designed autonomous time” 이찬희, 이인용 p. 57-84
고교학점제 도입 시기 학생들의 형평성과 수월성 인식과 경험에 대한 탐색 = Exploring students' perceptions and experiences of equity and excellence during the initial implementation of the high school credit system 김지혜 p. 85-110
IB의 AI 교육에서의 학습 접근 방식이 깊이 있는 학습에 주는 시사점 탐색 = Exploring the implications of IB's learning approach in AI education for deep learning 조현영, 강경석 p. 111-130
창의적 체험활동의 교육적 가치 재개념화 = Reconceptualization of the educational value of creative experience activities in terms of the meaning composition of experience : 경험의 의미 구성 측면으로 노진규 p. 131-154
한국, 중국, 중국 조선족 중학교의 국어 교과서에 수록된 현대문학 작품 비교분석 = A comparative study on modern literature in South Korea, China and Korean-Chinese middle school language textbooks 조동, 윤옥한 p. 155-177