본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
한국어 학습자의 ChatGPT 활용 방식 = KFL learners' use of ChatGPT : an analysis of prompt literacy in writing assignments : 글쓰기 과제에서의 프롬프트 리터러시 분석 김아름, 서희 p. 1-18
초급 수준 대학생의 영어 능력 평가를 위한 챗봇 기반 말하기 평가 실행 = Implementing a chatbot-based speaking assessment of beginner college students' English language proficiency 김정태 p. 19-44
ChatGPT를 활용한 영어 및 한국어 교육 연구 동향 = Recent trends in using ChatGPT for English and Korean language education 김혜숙, 김나영, 김윤진, 손다정 p. 45-69
인공지능 기반 학습자 맞춤형 교육을 위한 형평성과 편향성 연구 = Addressing bias for equity in AI-driven customized learning systems 방준성, 이상민 p. 70-86
국제교류 기반의 온라인 서비스러닝에서 대학생의 영어학습 경험 = English learning experiences in international exchange-based online service learning : a case study of S women's university : S 여대 사례를 중심으로 안미리, 박인심 p. 87-111
아동 디지털 리터러시 함양을 위한 영어교육환경과 수업역량 연구 = A study of early childhood learning environment and teaching competency for developing digital literacy 장성임, 김혜영 p. 112-131
중학생 영어 어휘 교육을 위한 디지털 테크놀로지 기반 통합적 수업의 효과 = Effects of digital technology-integrated English classes on middle school students' vocabulary 최희 p. 132-159
Multimodality in English language teaching : a review of L2 multimodal composition Joohoon Kang, Han Gil Kim p. 160-178
Comparative analysis of AI-generated and human-made instructional videos : effects on learning English caused-motion constructions by Korean high school EFL learners Rakhun Kim p. 179-199
Enhancing EFL adolescents’ writing skills using AI Juhee Lee, Hansuk Son p. 200-223